• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har dessa tre som jag kan tänka mig att byta ut.
Tandoorio flieger
Steeldive 1970
San Martin dykare

Bilagor

• DSC_1726.JPG
    DSC_1726.JPG
    1.1 MB · Visningar: 6
Blev sugen på den, bättre än att ha HGP som logga. Är du nöjd med kvaliteten för pengen? Är länken värd att köpa till?
Jag tycker kvaliteten på utförandet är helt okej och har hittills inte hittat något att anmärka på. Länken kanske kan upplevas som lite vass och inte helt såld på själva utseendet utan hade nog föredragit en mjukare länk i oysterstil. Med det sagt tycker jag ändå det är värt att lägga till en knapp femhundring för länken.
Rolig klocka för en inte allt för stor peng och passar som vardagsklocka till dom flesta sammanhang. Extra kul att det en original monnin boett enligt ursprungligt utförande.

Snubblade över dessa av en ren tillfällighet. Gick igång på dom ordentligt. Speciellt den orange. Dom ligger på 369€.

Kaliber: Seiko NH35A med datum
Urboett: Rostfritt stål, borstad
Urtavla: svart med lysande index och visare
Diameter: 45,5 mm( med krona ); Endast bezel/ramens diameter: 42 mm
Höjd: 14 mm
Vikt inklusive metallrem : 183 g
Lugg/lugg: 46 mm

DC3875CF-75B8-42BF-9DBC-8D5043A57E53.jpeg
D4575C6D-F3BF-4700-91F8-3D3288AE4DC0.jpeg
9A4ECAE7-04F9-42D4-9B2A-FA236B9D7D56.jpeg

Har i stort sett alltid använt klockor från de "traditionella" tillverkarna, men blev intresserad av mikromärken ganska nyligen. Efter lite research så beställde jag en Xeric Scrampbler Automatic Wandering Hour Gunmetal. Amerikanskt företag som startades 2013. Lång leveranstid så har inte fått den än, men lägger upp några bilder ändå. Denna blir helt klart min galnaste klocka hittills.

Bilagor

• ezgif-6c4e78f311db7d.jpg
    ezgif-6c4e78f311db7d.jpg
    335 KB · Visningar: 6
  • ezgif-685bfb98537db6.jpg
    ezgif-685bfb98537db6.jpg
    206.6 KB · Visningar: 7
Har i stort sett alltid använt klockor från de "traditionella" tillverkarna, men blev intresserad av mikromärken ganska nyligen. Efter lite research så beställde jag en Xeric Scrampbler Automatic Wandering Hour Gunmetal. Amerikanskt företag som startades 2013. Lång leveranstid så har inte fått den än, men lägger upp några bilder ändå. Denna blir helt klart min galnaste klocka hittills.
Ursäkta vet du vad klockan är? Absolut, ge mig en kvart jag ska bara dechiffrera!

Mer mögel som trillat in. En Seiko från 7A38 serien daterad 1984. Designad av Giorgetto Giugiaro som är mest känd för att bland annat ha designat bilar och kameror (Golf1, Lotus Esprit, Nikon). Gillar när det sticker ut på ett oförväntat sätt men ändå sammanhållet.

E504CC3D-C24B-413F-9747-9345EA7E51E6.jpeg
Det där är den bästa färgsättningen jag sett i den serien, otroligt fin!

Tillbaka
Topp