Exakt den modellen
(fast med röd sekundvisare) har jag varit riktigt sugen på då jag tycker den är underbart snygg. Men det är ett aber som gör att köplusten dämpas lite. Den har ingen "Sinn-tech" i sig. När jag tänker på Sinn så tänker jag teknisk innovation av olika slag. Att då "
bara" nöja sig med utseende och kvalitet känns inte helt hundra. Det kommer nog kännas lite som det saknas något när man kollar ner på klockan. Lite som att kolla ner på en fet Casio och så är det ingen G-Shock. Nå, det är såklart bara i mitt huvud detta spökar och kanske kommer jag över det någon gång. Dom har ju trots allt ingen annan modell i samma stil/storlek.
Ett litet citat från en gammal W&W recension:
"I will talk about what it doesn’t have: Sinn tech. Sinn is known for it’s various technologies, most notably Tegimented cases (hardened to 1200 vickers surface), copper sulphate capsules (de-humidifying), anti-magnetic shrouds and others you can read about here. The 556’s lack any of that, as do other models, such as the 356 and 103. So, the 556i is less about engineering and more about aesthetics and execution."
Med det sagt så säger jag: Köp! Sen säljer du billigt till mig efter en månad...