• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Min första Vostok och jag är väldigt imponerad. Sjukt prisvärd. :)


Tack! Finishen på boetten är ju enkel men ändå riktigt bra gjord. Samma sak gäller tavlan med applicerade index och jäkligt snygg text!


Tack så mycket! :happyhappy:


Tack tack, är riktigt nöjd!

Nu fick den landa på ett MOD-nato, mer fel än så blir det inte! :eek: Jäkligt mycket klocka för 875kr som det landade på totalt... :D
PSX_20190916_185232.jpg


Märkt clasp...
PSX_20190916_185326.jpg


...gjord i ehh, metall..?
PSX_20190916_185336.jpg


Lite udda bandstift men känns väldigt kvalitativa.
PSX_20190916_185312.jpg
Tror min 710406 som borde vara här vilken dag som helst landade på 860isch för klocka inklusive ett mesh så kan ju inte gå så fel, blir iallafall första ryssen men blir fan lite avundsjuk på din! :D
 

Acos

Audemars
Hade dessvärre inte sett att det fanns komandirskie som pallade 200m, helt plötsligt finns det ännu mer kandidater till klocklådan, får nog handla en ny låda först :banghead:
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Nytt in och mer affordable än såhär blir det knappt! :D

What's in the booox!?
PSX_20190916_181833.jpg


Snyggt inplastad med gladpack!
PSX_20190916_181849.jpg


Tadaaa! Vostok Komandirskie 020741.
PSX_20190916_181912.jpg


Jäklar vilken cool tavla och vilket härligt glas. Coolt med plastglas och vridringsinlägg i plast. Mina favoriter! :woot:
PSX_20190916_182050.jpg

PSX_20190916_181947.jpg

PSX_20190916_182006.jpg

PSX_20190916_182114.jpg


Baksidan går inte av för hackor heller. Klassiskt tvådelad bakboett såklart.
PSX_20190916_181927.jpg


Måste säga att även om det är raka ändlänkar så känns länken oväntat kvalitativ. Tror nog att det blir gummi men den känns riktigt bra! :)
Riktigt härlig, grattis!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vostok är riktigt skoj :) Också spanat på den, det är 650-boetten va? Velar mellan Komandirskie 650 och 480 att komplettera min Classica med :)
Ja, riktigt kul klocka! :) Ingen aning, modellen heter 020741 om det säger något? :confused:

Tror min 710406 som borde vara här vilken dag som helst landade på 860isch för klocka inklusive ett mesh så kan ju inte gå så fel, blir iallafall första ryssen men blir fan lite avundsjuk på din! :D
Ändå sjukt prisvärt. :D Googlade din modell, den är riktigt tjusig! :woot:

Hade dessvärre inte sett att det fanns komandirskie som pallade 200m, helt plötsligt finns det ännu mer kandidater till klocklådan, får nog handla en ny låda först :banghead:
Hur mycket tål de andra? :)

Riktigt härlig, grattis!
Tack så mycket! :happyhappy:
 

Acos

Audemars
Ja, riktigt kul klocka! :) Ingen aning, modellen heter 020741 om det säger något? :confused:


Ändå sjukt prisvärt. :D Googlade din modell, den är riktigt tjusig! :woot:


Hur mycket tål de andra? :)


Tack så mycket! :happyhappy:
Amphibian är också 200m klassad men hade fått för mig att det var dom enda, men gick in på meranom nu och fan vad fel man hade var ju en hel del komandirske som också var 200m :)
 

M26

Rolex
2-Faktor
Min första Vostok och jag är väldigt imponerad. Sjukt prisvärd. :)


Tack! Finishen på boetten är ju enkel men ändå riktigt bra gjord. Samma sak gäller tavlan med applicerade index och jäkligt snygg text!


Tack så mycket! :happyhappy:


Tack tack, är riktigt nöjd!

Nu fick den landa på ett MOD-nato, mer fel än så blir det inte! :eek: Jäkligt mycket klocka för 875kr som det landade på totalt... :D
PSX_20190916_185232.jpg


Märkt clasp...
PSX_20190916_185326.jpg


...gjord i ehh, metall..?
PSX_20190916_185336.jpg


Lite udda bandstift men känns väldigt kvalitativa.
PSX_20190916_185312.jpg

Står Stali på clasp. Borde va det! :p

Нержавеющая сталь betyder rostfritt stål :) Vostok är mycket prisvärt och många gånger förbisedda tyvärr pga. oförtjänt dåligt rykte i min mening. Vostok är som så mycket annat från Soviet/Ryssland, det ska vara långlivat, praktiskt och så pass enkelt så gemene man ska kunna handskas med det :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Нержавеющая сталь betyder rostfritt stål :) Vostok är mycket prisvärt och många gånger förbisedda tyvärr pga. oförtjänt dåligt rykte i min mening. Vostok är som så mycket annat från Soviet/Ryssland, det ska vara långlivat, praktiskt och så pass enkelt så gemene man ska kunna handskas med det :D
Misstänkte att det var det som stod. :) Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.

Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet? :confused:
 

Acos

Audemars
Misstänkte att det var det som stod. :) Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.

Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet? :confused:
Det ska finnas iallafall på amphibian men kan säkert va lite klurigt att få in med den vobbliga kronan;)
 
  • Like
Reactions: FOQ

FOQ

Audemars
Misstänkte att det var det som stod. :) Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.

Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet? :confused:

Fram och tillbaka med timvisaren över 12 är det som gäller. Quick set sovjetski style!
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Misstänkte att det var det som stod. :) Jag har aldrig tittat så mycket på Vostok ska jag ärligt erkänna men blev positivt överraskad. Byggkvaliten känns riktigt bra och jag älskar alla små features som den vobbliga kronan och den tvådelade baksidan.

Nu är jag kanske liiite trög men finns det inte quickset på datumet? :confused:
"Manuellt quickset" som gäller på dessa. Växla datumet genom att vrida fram visaren förbi 12 till klockan 2, backa till strax innan 20:00, repetera.
 

FOQ

Audemars
Нержавеющая сталь betyder rostfritt stål :) Vostok är mycket prisvärt och många gånger förbisedda tyvärr pga. oförtjänt dåligt rykte i min mening. Vostok är som så mycket annat från Soviet/Ryssland, det ska vara långlivat, praktiskt och så pass enkelt så gemene man ska kunna handskas med det :D

Äh, vad fan. Försöker läsa första ordet, men får inte till det. Längesen jag läste krylliska.

Tack för din nördiga kunskap! :D Ni är för jäkla sköna.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Fram och tillbaka med timvisaren över 12 är det som gäller. Quick set sovjetski style!

"Manuellt quickset" som gäller på dessa. Växla datumet genom att vrida fram visaren förbi 12 till klockan 2, backa till strax innan 20:00, repetera.

Snyggare beskrivet än vad jag kom med. @MaBr ignorera det jag skrev. :D

Man ser hur datumskivan hoppar till lite lite granna när man backat långt nog, så har man snabbt inne knycken och backar inte mer än nödvändigt.
Vad skulle man gjort utan er? :happyhappy: Har samma på min vintage Squale och det är sällan jag orkar ändra datumet, haha. :D
 

M26

Rolex
2-Faktor
Äh, vad fan. Försöker läsa första ordet, men får inte till det. Längesen jag läste krylliska.

Tack för din nördiga kunskap! :D Ni är för jäkla sköna.
Det är för att det är förkortat till Нерж. Istället för Нержавеющая :) Jag fick lära mig att läsa Kyrilliska i Sverige som barn under hemspråksundervisning, håller på att förbättra mina färdigheter i vuxen ålder när jag läser för barnen på kvällarna. Herre jösses hade helt glömt vilken hjärngymnastik läsning är, speciellt när man är medelmåttig på det. Blir tillrättvisad av barnen som läser kyrilliska bättre än mig vid varannan mening haha
 

FOQ

Audemars
Det är för att det är förkortat till Нерж. Istället för Нержавеющая :) Jag fick lära mig att läsa Kyrilliska i Sverige som barn under hemspråksundervisning, håller på att förbättra mina färdigheter i vuxen ålder när jag läser för barnen på kvällarna. Herre jösses hade helt glömt vilken hjärngymnastik läsning är, speciellt när man är medelmåttig på det. Blir tillrättvisad av barnen som läser kyrilliska bättre än mig vid varannan mening haha

Nersch eller hur man nu stavar det på latin. Finns ju ingen ju ingen motsvarighet i svenska. Kom till den biten sen sket det sig. :D Kan iofs bero på att jag läser bulgariska. Det här påminner om att jag också måste träna hjärnan.

Härligt när barnen rättar dig! Jag är så kass på att lära mina barn mitt andra språk. Sorry för OT.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Nersch eller hur man nu stavar det på latin. Finns ju ingen ju ingen motsvarighet i svenska. Kom till den biten sen sket det sig. :D Kan iofs bero på att jag läser bulgariska. Det här påminner om att jag också måste träna hjärnan.

Härligt när barnen rättar dig! Jag är så kass på att lära mina barn mitt andra språk. Sorry för OT.
Jag har alltid pratat svenska med mina barn, vore ju dumt annars :)
Isländska har (och hör) de ju kring sig annars för jämnan.
 
Topp