• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Du får gärna länka till några skräck exemplar ifall du har några i bakhuvudet
Skärmklipp99.JPG
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte jag skulle använda den om jag fick 79'. Den måste vara totalt bortom all räddning. Mängden material det skulle gå åt att försöka återställa den finns inte. Det hade kanske varit kul att försöka göra en något annorlunda modell av den om man fick den på halsen. Den är ju nästan rund redan, kanske runda till den ordentligt och ha den polerad... Den kan ändå inte bli fulare.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Denna har en lite rolig egenskap. Kemmner, som är namnet på klockan, är killen som tillverkar boetten. In-house boett alltså :).
Urverket är ett vanligt odekorerat Eta/Unitas 6498/97. Han hade aldrig någon katalog utan man fick maila honom om vad man ville ha, boett, finish, urtavla, visare och länk (baserat på bilder man klippte ut från nötet) och så plockade han ihop det. I efterhand ångrar jag lite att jag inte körde på en borstad istf polerad.

Jag tror att han jobbade för någon av de andra tyska boettsvarvarna men sedan bestämde sig för att starta eget. Jag dock att han har upphört med verksamheten sedan några år tillbaka.

14CFBFC0-D7F8-468A-8F90-97F47291A4C5.jpeg
Han gjorde ju boetterna till Time Factors klockor också :) Nu är deras boettillverkning flyttad till Hongkong istället.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Badger Islander Automatic $399 under 24h på KS, kul med annat än den sedvanliga dykaren från ett Mikromärke :)

https://www.kickstarter.com/project...mechanical-movement?ref=5thg0w&token=bf4f702e


SPECIFICATIONS

  • 316L Stainless steel case
  • 5ATM Water resistance
  • Sellita SW200-1 movement
  • Sunburst guilloche dial
  • Sapphire top crystal with AR coating
  • Superluminova BGW9 hands & indexes
  • Italian suede & leather strap options
DIMENSIONS

  • Case width without crown - 38mm
  • Thickness - 10.9mm
  • Lug to lug - 48mm (strap ends are 44mm apart)
  • Strap width - 22mm


2de6d11067dafbda9ea2556a837d2128_original.png
116a3d8036fc7aac7a0e9196c862a8d8_original.png
25c78b0793215620e9900db6235b4439_original.png
8172a08f5b0013a709536178c714a4fc_original.jpg
71ba459cd33bb45c24d3d4c38b6eca86_original.png
ac2c6c7c42a401428251c0ad1ca31226_original.png
953ca63693886f03e450b5b61c441587_original.png
 

M26

Rolex
2-Faktor
Du som verka ha koll, besvärar dig med en till fråga om det är okej vet du vilka inserts som passar 710406? Är det z-11/09/03 etc?
Står under beskrivningen om man klickar in på någon bezel, sen är det bara att köpa till valfritt inlägg man gillar. Har för mig att de flesta aftermarket ringar som är ämnade för SKX Mod även funkar på Vostok men törs inte svära på det :)

Made to fit all Boctok / VOSTOK / classic cases.

SHORT & LONG STEM


Fits all Seiko SKX 007 size 31,5 x 38 mm bezel inserts


Suitable also for installing on OEM Boctok factory wires fitting.
 

Acos

Audemars
Står under beskrivningen om man klickar in på någon bezel, sen är det bara att köpa till valfritt inlägg man gillar. Har för mig att de flesta aftermarket ringar som är ämnade för SKX Mod även funkar på Vostok men törs inte svära på det :)

Made to fit all Boctok / VOSTOK / classic cases.

SHORT & LONG STEM


Fits all Seiko SKX 007 size 31,5 x 38 mm bezel inserts


Suitable also for installing on OEM Boctok factory wires fitting.
Tack!:)
 
  • Like
Reactions: M26

PJO

Omega
Välkommen och mycket trevlig klocka. Roligt med en som inte är dykare.
Jeg er en av de (få?) som ikke har noen dykkerur/sportsur. Vel, jeg har denne, samt noen til fra HMT, men er det noe de ikke tåler så er det vann. Det tåler knapt at det er overskyet.

Kul klocka, posta gärna fler bilder. ;)
Håller med @FOQ , Inget fel på dykare men kul med lite annat ibland oxå. :)
Jeg må være den som er dårligst til å ta bilder på dette forumet. Antall klokkebilder liggende på mobilen var ett stykk, og det var den jeg tok i går, men klarte å ta noen kjappe tidligere i dag.
IMG_1083.JPG


I dag er det sveitsisk ammolær fra micke/mjleather.
IMG_1087.JPG


Ett stykk Unitas 6498.1 sørger for framdriften, og man har ikke gjort så veldig mye med det fra Tourby sin side.
IMG_1088.JPG

IMG_1089.jpg

Et crappy lumebilde hører vel med.
IMG_1090.JPG
 
Senast ändrad:

FOQ

Audemars
Jeg er en av de (få?) som ikke har noen dykkerur/sportsur. Vel, jeg har denne, samt noen til fra HMT, men er det noe de ikke tåler så er det vann. Det tåler knapt at det er oveskyet.


Jeg må være den som er dårligst til å ta bilder på dette forumet. Antall klokkebilder liggende på mobilen var ett stykk, og det var den jeg tok i går, men klarte å ta noen kjappe tidligere i dag.
IMG_1083.JPG


I dag er det sveitsisk ammolær fra micke/mjleather.
IMG_1087.JPG


Ett stykk Unitas 6498.1 sørger for framdriften, og man har ikke gjort så veldig mye med det fra Tourby sin side.
IMG_1088.JPG

IMG_1089.jpg

Et crappy lumebilde hører vel med.
IMG_1090.JPG

Mycket fin klocka!
 
Topp