• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

54E65A5B-D322-4915-9780-478F89124C47.jpeg

Sugen på något lagom dressat och har hittat Kingsbury Monarch för 89$ med Seiko VH31. Då den ej kommer användas dagligen är batteridrift ett plus egentligen.

Några andra tips? Under 4000:- , gärna sapphire och runt 40-43mm

https://www.maenwatches.com/pages/brooklyn-39
https://www.maenwatches.com/pages/manhattan-40

Maens klockor Brooklyn (39mm) och Manhattan (40 mm) är inte helt olika den du visar till utseendet. Finns i lite olika varianter till utseendet.

Hemma efter en helt fantastisk weekend i Brighton. Var fint med ett klockombyte också, Swordfishen får posera bredvid min nyinköpta kaffemugg :) Lewis Dunk, född och uppvuxen i staden, mittback och kapten, för en Premier League-fanatiker som mig smakar maskinkaffet lite extra gott idag ;)

upload_2019-9-18_12-15-40.jpeg

Senast ändrad:
Jäklar vad bra den är. Stort grattis! :D Hur känns den på armen?

Grattis! Så fina dom där och med perfekta mått o proportioner. :)
Var det den som låg här på K&S?

:woot: Diggar den där som tusan, vart nära att beställa typ hundra ggr eller så...Grattis! återkom gärna med lite intryck und so weiter

Stort grattis! Riktigt trevlig och bra kombo med det lädret :).

Meh va fan! Nu måste hag lägga till ytterligare en klocka på villhöver listan :rolleyes:
Riktigt trevlig. Grattis till den!

TACK så mycket! Den känns riktigt trevlig faktiskt. Grymt bra vintageflirt.
Känns bra på armen, väldigt nätt och fin. Det trevliga kupade platsglaset gör ju klockan mer charmig! :)

- Återkommer med lite mer intryck senare..

Läderklädsel på, därmed höst i min bok
IMG_20190918_124412.jpg

IMG_20190918_124753.jpg

IMG_20190918_124835.jpg
Vad är det för band på Nanoken? Grymt bra :)

Jag får äntligen ny länk + spänne från Hamtun idag till min Nanok. Tog bara typ 10 veckor och en semi-ilsken instagrampost innan han fick tummen ur. Efter lite negativa ord, så tog det en timme innan den var skickad. Tråkigt att man ska behöva ta till sånt

Vad är det för band på Nanoken? Grymt bra :)

Jag får äntligen ny länk + spänne från Hamtun idag till min Nanok. Tog bara typ 10 veckor och en semi-ilsken instagrampost innan han fick tummen ur. Efter lite negativa ord, så tog det en timme innan den var skickad. Tråkigt att man ska behöva ta till sånt
Det ryktas om att det kommer ett nytt spänne till Nanoken. Fick du en ny modell eller gamla?

Tror de flesta Vostok är i mässing med plätering på utsidan. En av de vanligast moddarna är att skrapa av pläteringen och få en rå och hård mässingsklocka. :)
Det hade jag ingen aning om! Finns det ingen som är förskrapad så jag slipper fixa det själv? :p

Stämmer icke.. Äldre Vostoks är i mässing men de nya Amphibia är i rostfritt stål. (Eventuellt kan det finnas vissa moderna Komandirskies som är pläterad mässing, lite osäker där).

Nu finns det MN-straps utan single loop hos Cheapestnatostraps. Dessutom har dom plockat in med brons detaljer (vet ej om riktigt brons). :)

Tillbaka
Topp