• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Perfekt, tack snälla. Smäcker profil helt klart :)

Jepp, väldigt bekväm och dessutom snygg på i princip alla typer av band.

Tycker att den är tillräckligt smäcker för att fuska som dressklocka nästan medan den militära layouten på tavlan och den ganska rejäla kronan gör den tillräckligt toolig för att inte kännas slätstruken. :)
 
  • Like
Reactions: v0n
Har du inte provat en så gör det. Risken är stor att det blir en keeper. Passar bra både länk, läder och canvas även om jag oftast kör den på någon av mina länkar.
PSX_20190922_182447.jpg
De är dessutom väldigt affordable vill jag minnas. Var hittar jag en till bästa pris?
 
Et siste bilde fra meg for denne gang. Med tanke på at Dornblüth produserer 150-180 klokker i året kan man vel kalle det for et mikromerke, men affordable kan man vel ikke påstå at de er. Aner ikke hvor mange klokker Tourby lager i året, men med tanke på at Tourby har 7 ansatte og Dornblüth 9 ansatte vil jeg tippe at Tourby ligger ett eller annet sted mellom 300 og 500 klokker i årlig produksjon.
IMG_E1115[1].JPG
 
Dagens affordable och trädgårdshjälp.
Mycket mångsidig den här och väldigt lätt att fastna för om man en gång har provat :)
PSX_20190922_151053.jpg
Den där är rysligt trevlig. Vet inte hur många gånger jag haft den i varukorgen, men av någon outgrundlig anledning har den alltid blivit bortprioriterad till förmån för andra dumheter. Kanske nästa gång...? :rolleyes:
 
De är dessutom väldigt affordable vill jag minnas. Var hittar jag en till bästa pris?
Ja dom är väldigt trevliga. Håller generellt sett tiden väl också. Vill minnas att mina två höll sig inom ett par tre spd stadigt. Ett bra och billigt ställe är Olferts i Tyskland. Dom är såvitt jag vet också AD. Finns på C24. Annars Harvey Store också C24. Har köpt av båda helt felfritt och smidigt.
 
De är dessutom väldigt affordable vill jag minnas. Var hittar jag en till bästa pris?

Ja dom är väldigt trevliga. Håller generellt sett tiden väl också. Vill minnas att mina två höll sig inom ett par tre spd stadigt. Ett bra och billigt ställe är Olferts i Tyskland. Dom är såvitt jag vet också AD. Finns på C24. Annars Harvey Store också C24. Har köpt av båda helt felfritt och smidigt.

Mina 2 med H10 har oxå hållit tiden väldigt bra. :cigar:
Och jag kan också rekommendera Olfert. Och dom är AD min kom med korrekt ifyllt cert. :)
 
Et siste bilde fra meg for denne gang. Med tanke på at Dornblüth produserer 150-180 klokker i året kan man vel kalle det for et mikromerke, men affordable kan man vel ikke påstå at de er. Aner ikke hvor mange klokker Tourby lager i året, men med tanke på at Tourby har 7 ansatte og Dornblüth 9 ansatte vil jeg tippe at Tourby ligger ett eller annet sted mellom 300 og 500 klokker i årlig produksjon.
IMG_E1115[1].JPG
Fina klockor. Kul att lära sig något nytt, Dornblüth hade jag inte hört talas om innan.
 
Kollade på den och den såg rätt tråkig ut. Vet inte om det är för att han har så dåligt ljus i studion men den verkar lite platt. För min del så blir det nog en grön!
Håller med faktiskt, känns inte kul nånstans men det kan ju ändras med en livligare tavla som du säger. Clean eller bara tråkig...gränsen är hårfin ibland
 
Håller med faktiskt, känns inte kul nånstans men det kan ju ändras med en livligare tavla som du säger. Clean eller bara tråkig...gränsen är hårfin ibland
Jag tror att den gröna kan bli cool. Frågan är bara om man ska våga ta en med orange sekundvisare eller om man ska fega och ta en vit...
 
  • Like
Reactions: v0n
Tillbaka
Topp