• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dag 5 med samma klocka.
Hösten börja komma norr om Örebro.
Skönt att få åka söderut igen under dagen.

20190922_094022.jpg

Lite nyfiken på LE JOUR någon som äger ägt?
0A91F3E0-2063-4786-BD50-3541246634BE.jpeg

Jag är också nyfiken så du får gärna köpa och göra en recension :D
Var intresserad när den kom ut men en tjocklek på 15mm och ett moddat eta 2836 verk gjorde att jag inte vågade slå till.

Edit: hittade en recension
https://forums.watchuseek.com/f67/le-jour-seacolt-gmt-batman-review-5009191.html#/topics/5009191

Den verkar bra tjock och har samma känsla ang det.
Är inte CW C65 Trident GMT ett alternativ i den prisklassen? Dessutom tunnare och elegantare om man kan tänka sig det.
Jag funderar själv på en innan Brexit.
upload_2019-9-22_13-19-3.jpeg

Oj då. Jag såg just att jag har 995 inlägg (996 med detta) Under senare året mycket tack vare den här eminenta mikrotråden som jag tycker är bästa platsen på forumet. Jag får nog börja fila på ett sådant där jag har 1000 jubileum inlägg och får se om jag lyckas knåpa ihop något under morgondagen. Det har tagit mig drygt 2,5 år att skrapa ihop 1000 inlägg, så kanske tid för en kort sammanfattning. Återkommer.
4A168900-5BCA-4C47-8311-2F4098062330.jpeg

Lite nyfiken på LE JOUR någon som äger ägt?
0A91F3E0-2063-4786-BD50-3541246634BE.jpeg

Jag är också nyfiken så du får gärna köpa och göra en recension :D
Var intresserad när den kom ut men en tjocklek på 15mm och ett moddat eta 2836 verk gjorde att jag inte vågade slå till.

Edit: hittade en recension
https://forums.watchuseek.com/f67/le-jour-seacolt-gmt-batman-review-5009191.html#/topics/5009191

Är det fortfarande Yema som äger Le Jour eller gick de skilda vägar under något diffust ägarbyte? Eller är det kanske bara någon annan tillverkare som tillverkade under samma namn?

Edit: Kollade deras sida nu, snygga klockor men deras ”historia” är ju inte riktigt sann som dem återberättar den. Det är Yemas ”Le Jour” som återuppstått, t.o.m. samma logga men Yema omnämns inte alls av dem. Det står att märket försvann av oklar anledning :D Le Jour försvann för att Yema lämnade den amerikanska marknaden där Yema såldes under deras sub-brand Le Jour, men tillverkaren i sig fanns ju kvar och finns ju än idag. Skumt.

Senast ändrad:
Tjockleken är 11mm så den är bekväm-deluxe.
Ovanpå det så har vi H-10verket med 80 timmars powerreserve. Nästan så man blir tårögd :D.
Min fjärde Hamilton varav tredje khaki field.
Rekommenderas varmt.
Najs. Sitter och kollar en recension just nu. Det kliar i köpfingret minsann.
Skulle man kunna få besvära med en sidobild från "kronsidan"?

Tillbaka
Topp