• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Waldorf

Audemars
Vet inte om jag dricker för att njuta av att en produktiv arbetsvecka är över, eller för att stärka mig inför en intensiv helg. Att det går åt en visky är dock utom allt tvivel!
Trevlig helg!
IMG_20190927_175534__01__01.jpg
Now we're talking, real men... :) Wiska baah
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Vaddå, hamburgare kan man ju få på vilken pub med självaktning som helst, det är väl manligt?! Möjligen är det väl lite modernt romantiskt bland di unga? ;):)
Edit: det gäller att uppfostra väl :cool:
Äsch, män äter älgstek, ärtsoppa eller fläskkotletter för jämnan ;)

Jag kompenserar med att äta hamburgare med bestick. Det enda undantaget för att klabba med händerna är skaldjur.
 

Acos

Audemars
Tyckte detsamma.
Har en bekant som har restaurang, han lärde mig att göra rätt när man käkar sushi.
Helt plötsligt blev det supergott!
Brukar dippa räkorna i hans wasabi, superbt! :)
Har inte riktigt förstått grejen med att tvinga i sig saker för att sen på sikt börja gilla det, provade däremot stället som ska ha ”bäst” sushi i stan för ett tag sedan, men fyfan kunde inte få ner nån av alla sorterna då jag varken gillade laxen,riset,rullarna,avokadon eller soyan så tror jag inte riktigt det där är något för mig :D
 

Olipheus

Rolex
2-Faktor
Har inte riktigt förstått grejen med att tvinga i sig saker för att sen på sikt börja gilla det, provade däremot stället som ska ha ”bäst” sushi i stan för ett tag sedan, men fyfan kunde inte få ner nån av alla sorterna då jag varken gillade laxen,riset,rullarna,avokadon eller soyan så tror jag inte riktigt det där är något för mig :D

Att utveckla sin smak och lära sig att uppskatta saker är ju en underbar del av att bli vuxen. Jag har en i min närhet som antagligen inte lärt sig gilla något sedan vederbörande var 14 år. Att inte kunna uppskatta ett glas vin, en spännande maträtt, en fantastisk röktobak eller vad det nu än må vara, skulle vara ett ganska mycket torftigare liv. Med det sagt kan man klart inte uppskatta allt, men jag skulle ändå säga att vinsten i att lära sig gilla något ger så väldigt mycket att det antagligen alltid är värt det!
 
Storm! Kusinen hade en svinball i matt stål, med flipplucka för o kolla tiden. Va avundsjuk på den hela mellanstadiet.
Edit: hittade den direkt med en snabb googling. Lönnfack hade den lille rackaren med! Jäklar vad jag ville ha denna alltså.
Jävlar i min låda vilken dyrgrip!! Nåt för sturplansbratsen. Liten snortlucka, får ju lätt plats 3-4 linor där. Såg ut att vara gjuten i tenn :cigar:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Men, det är ju svärdvisarna som är pricken över i:et på dem! :p Vi har alla olika smak, men Samuraien har jag varit riktigt nöjd med - den har lite egen stil med alla sina kanter och vinklar. Känns mer "toolig".
Jag har väldigt svårt för asymmetriska visare som t.ex. knubbiga svärd. Det ger ett rörigt intryck, gör klockan mer svårläst och ffa är det jävligt fult men det är tur att vi gillar olika :p
 

Husse

Patek
Har inte riktigt förstått grejen med att tvinga i sig saker för att sen på sikt börja gilla det, provade däremot stället som ska ha ”bäst” sushi i stan för ett tag sedan, men fyfan kunde inte få ner nån av alla sorterna då jag varken gillade laxen,riset,rullarna,avokadon eller soyan så tror jag inte riktigt det där är något för mig :D
Funkar det inte så är det så!
Du har ju gett det en ärlig chans iaf!
Kan avslöja att jag försökt ge lax en chans att komma tillbaka i mitt liv. Det går inte...
Efter mångårigt kämpande för oss diabetiker då varje kökschef serverade lax påkalla tänkbara vis, har jag INGEN lust för lax.
Tacka vet jag torsk!
Appropå torsk, så kör jag ryssdykare i kväll! :)
CEC449C5-3527-4EB4-89E5-E96BA289C969.jpeg
 

Acos

Audemars
Att utveckla sin smak och lära sig att uppskatta saker är ju en underbar del av att bli vuxen. Jag har en i min närhet som antagligen inte lärt sig gilla något sedan vederbörande var 14 år. Att inte kunna uppskatta ett glas vin, en spännande maträtt, en fantastisk röktobak eller vad det nu än må vara, skulle vara ett ganska mycket torftigare liv. Med det sagt kan man klart inte uppskatta allt, men jag skulle ändå säga att vinsten i att lära sig gilla något ger så väldigt mycket att det antagligen alltid är värt det!
Ja du har ju helt rätt, däremot sushi är absolut inte min grej, gillar verkligen ingenting med det.. det skulle möjligtvis vara räkorna och wasabi så tror allt att jag klarar mig riktigt bra i livet utan det, finns så mycket roligare maträtter, drycker och tobak att utforska, tycker dock det är synd då sushi ändå måste kunna anses som en rätt bra mat att få i sig om man jämnför med tex en fet burgare!:)
 

Acos

Audemars
Funkar det inte så är det så!
Du har ju gett det en ärlig chans iaf!
Kan avslöja att jag försökt ge lax en chans att komma tillbaka i mitt liv. Det går inte...
Efter mångårigt kämpande för oss diabetiker då varje kökschef serverade lax påkalla tänkbara vis, har jag INGEN lust för lax.
Tacka vet jag torsk!
Appropå torsk, så kör jag ryssdykare i kväll! :)
CEC449C5-3527-4EB4-89E5-E96BA289C969.jpeg
Tyvärr är det ju så, en fin bit torsk kan ju vara hur gott som helst, gillar det mesta från havet men då ska det vara tillagat vet inte hur mycket olika sorters rå och gravad lax man fått prova med åren då farsan var kökschef i bra många år och krögare innan det men nej det går bara inte, annars så kommer nog lax på top 3 av fiskar men då ska den va tillagad. Jäklar vad shysst bezel du hade på din ryss!:)
 
Topp