• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Dagens micro blev min MKII. Hade plockat fram min Super-Squale igår kväll men var rädd att den inte skulle tåla regnet. Oh well, det är nackdelen med vintage. :meh: Ändå nöjd med mitt val! :)
PSX_20190927_084307.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag testar gärna! Har dock noll koll på upplägget.
Upplägget är som sådant att du skickar din adress till mig i PM och sedan skickar jag klockan till dig. Du testar den i en lämplig tid (7-10-14 dagar) innan du eftersöker nästa person här i tråden som vill prova den. Skriv vad du tycker om den här och/eller annan lämplig tråd och posta bilder på när du utsätter den för faror och/eller äventyr. Hittills har varje deltagare lagt något extra band i lådan och kanske har någon tagit ett band med. Se det som en form av take a penny, leave a penny fast med klockarmband.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar att variera min 1521. Den är väldigt snygg på ett blankpolerat mesh men är också en av få dykare som passar otroligt bra på läder. Sedan ska vi ju inte prata om färgglada gummin... :p
Ja, jag hade snart tänkt slänga på originallädret på min, det är riktigt trevligt. Färgglada gummin kan man heller aldrig få för mycket av, det är så mycket sommar tillsammans med den blåa sunbursten! :D Jag är sugen på att testa något grått gummi (tänkt MOD Admirality grey typ) men har inte hittat något snyggt. Någon som har något bra tips? :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag hade snart tänkt slänga på originallädret på min, det är riktigt trevligt. Färgglada gummin kan man heller aldrig få för mycket av, det är så mycket sommar tillsammans med den blåa sunbursten! :D Jag är sugen på att testa något grått gummi (tänkt MOD Admirality grey typ) men har inte hittat något snyggt. Någon som har något bra tips? :)
Jag har provat med några grå band och det är svårt att få till en perfekt look, enligt mig. Det behöver vara mycket silvernyans i den grå färgen för att det ska bli bra, alternativt så ren grå som möjligt. Inga bruna toner osv :p
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har provat med några grå band och det är svårt att få till en perfekt look, enligt mig. Det behöver vara mycket silvernyans i den grå färgen för att det ska bli bra, alternativt så ren grå som möjligt. Inga bruna toner osv :p
Precis, väldigt svårt att hitta tycker jag. Har testat ett nato i grått som blev jäkligt bra men i övrigt har det varit svårt. :bored:
 

v0n

Patek
2-Faktor
Postar mitt bästs köp anno 2012...
Reservhjulet på en Willys jeep?! :p Gummibandet torkade och gick av på MINST 100 ställen.

Vad har ni för lik i garderoben? ;)
Lik i i garderoben säger du. Klassiskt exempel som ruttnat i garderoben i 10 plus år, enda gången jag använde den gick kronografpushern sönder och det lossnade bitar på tavlan. Ingen aning om varför jag ens trodde den skulle komma till användning :bag:
UZt4Fdx.jpg
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Lik i i garderoben säger du. Klassiskt exempel som ruttnat i garderoben i 10 plus år, enda gången jag använde den gick kronografpushern sönder och det lossnade bitar på tavlan. Ingen aning om varför jag ens trodde den skulle komma till användning :bag:
UZt4Fdx.jpg
Var tvungen att kolla lådan och hittade dessa godingar från mina tonår. Kul tema @Björn Boett !
IMG_20190927_111548.jpg
 

blackcoffee

Rolex
2-Faktor
OK... så kom då leveransen. I form av ett personligt möte med Mr Malm själv. Och sen blev det lådöppning framför kameran:

P9270080.JPG
P9270081.JPG
P9270082.JPG
P9270083.JPG
P9270084.JPG
P9270086.JPG
P9270087.JPG


Som synes på bilderna är den blå nyansen ganska diskret, i många ljus ser den svart ut - men i rätt solljus är den blå. Finishen är lika god som på de första exemplaren jag såg, och med kvartsverk under skalet torde väl tidshållningen inte vara några problem.

Fick den levererad med länken justerad hyggligt efter min arm, men jag valde att lägga på ytterligare en länkbit för att den skulle sitta som jag ville. Ännu en chans att närstudera den och både finishen på länken och känslan i den lilla skruven var som väntat oklanderliga. Jag lyckades dessutom sätta en minimal repa med skruvmejseln på en av de blankpolerade länksidorna så nu behöver jag inte vara lika rädd om den längre. Inte för att detta ska vara en beater, men tja... ni vet.

Ännu toknöjd, en halvtimma efter att jag fick lådan i min hand. :)
 
Topp