Nepp, inte ens det haha. Dessutom cyklar jag hem varje lunch för att gå ut med hunden, så är härligt varm hela dagarnaHehe, hoppas du har AC iaf. Men å andra sidan har du ju en cool klocka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nepp, inte ens det haha. Dessutom cyklar jag hem varje lunch för att gå ut med hunden, så är härligt varm hela dagarnaHehe, hoppas du har AC iaf. Men å andra sidan har du ju en cool klocka
En Glycine Airman kanske?Jag letar efter en gmt på eller under 40 mm. Vattentät helst. Vad finns till en billig peng?
Jo, gårdagens båtbild bild var på en airman 18 på 38-39 mm fast en purist, finns som gmt också. Finns ju numer nya endast som sphere som är lite invikta influerade.En Glycine Airman kanske?
Glycine skulle kunna vara nåt. Har dock en sjukt stram budget. Kanske får gå åt quartzhållet, gud förbjude.
En sån här då, bör ju gå att hitta rätt billigt. 39mm och quartz.Glycine skulle kunna vara nåt. Har dock en sjukt stram budget. Kanske får gå åt quartzhållet, gud förbjude.
Ploprof:en och Squalen skulle jag bära med glädje. Den tredje vet jag inte vad det är.Ber om ursäkt i förväg, men dessa skulle kunnat höra hemma i tråden om de inte vore så gamla. Förebilder i kategorin klumpiga, tokiga, färgglada djuphavsdykare.
Det är en mycket udda Hydrox Oceanproof 100 atm, bara sett denna och en till. Båda från Sverige. Monocoque och rätt grov. Den har fått några rejäla slag så den har nog använts. Skulle gissa på 70-tal.Ploprof:en och Squalen skulle jag bära med glädje. Den tredje vet jag inte vad det är.
Mer bilder!Säsongens färg är gräsbrunt.
Nyfiken på hur boetten känns pånhandleden. Ska ju vara 49 mm lång enligt hemsidan men luggarna ser ganska raka ut.Säsongens färg är gräsbrunt.
Mer bilder!
Nyfiken på hur boetten känns pånhandleden. Ska ju vara 49 mm lång enligt hemsidan men luggarna ser ganska raka ut.
Känns den lång?
Snyggt armband, var är det från?Sista kvällssolen innan jag hoppas att få se blod-månen.
Det är ett Squale orginal. Jag beställde det med klockanSnyggt armband, var är det från?
Vilken kväll. Den där squalen är riktigt snygg och det marina går igenom. Och bra bild. Men är den badbar med det (trevliga) armbandet?Sista kvällssolen innan jag hoppas att få se blod-månen.
Fantastisk tavla som håller sig lysande sådär.Sista kvällssolen innan jag hoppas att få se blod-månen.
Vad har den där för lug till lug mått?Har haft min Hima Sharkmaster i en dryg vecka nu och den har knappt lämnat armen så här långt.
Den har riktigt solid kvalitetskänsla, bra tryck i lysmassan, håller tiden som den ska (bättre än den Seiko MM300 jag hade, märkligt nog) och är allt som allt riktigt fin. Kul detalj med en lumad vridring som inte Seikon har. Funkar utmärkt att bada med också vilket är bra så här i värmeböljan.
Det enda som saknas är ett bättre spänne på länken så man kunde mikrojustera lite smidigare. Eftersom det inte finns några halvlänkar kan det vara lite svårt att hitta rätt storlek på den så här års.
Tycker denna är svårslagen om man inte störs av den plankade designen. Jag är mest fascinerad över hur mycket klocka man kan få för sina pengar.
50mm ungefär. Den är behaglig på handleden men lite tjock så kan nog upplevas topptung om man inte är van. Själv gillar jag rejäla klockor så det stör inte mig så mycket.Vad har den där för lug till lug mått?
Det är en mycket udda Hydrox Oceanproof 100 atm, bara sett denna och en till. Båda från Sverige. Monocoque och rätt grov. Den har fått några rejäla slag så den har nog använts. Skulle gissa på 70-tal.
Nej, detta är en annan. Skulle faktiskt tro det är den råaste dykarklockan... Är förmodligen andra ägaren, köptes på auktion med söndrig Certinalänk. Om man polerade upp den hade det helt klart kunnat vara en ny mikrodykare.Så cool! Nog bland de råaste dykarna på forumet, stort gilla att du har den och ploppen. Snoggens gamla hydro?
Iaf två av mina tooldykfavoriter jag stött på (ok ploprof är ju ”vanlig”) genom åren på ttt/ks
Hydromax, där borde inspirera dagens tillverkare. Finns väll lite lika men oftast 45 x 60mm typ h2o...
Nää, inte badbart. Men jag var klar med badandet för kvällenVilken kväll. Den där squalen är riktigt snygg och det marina går igenom. Och bra bild. Men är den badbar med det (trevliga) armbandet?
Nej, detta är en annan. Är förmodligen andra ägaren, köptes på auktion med söndrig Certinalänk. Om man polerade upp den hade det helt klart kunnat vara en ny mikrodykare.
Artego ja! Den är ju rätt lik Hydroxen ändå. Gillade min ljusblåa men den var bara för stor.Kul! Minns snogge hade sin på annons, tyckte den var lite dyr (det var den inte såhär i efterhand ). Gillar den lite mindre tavlan, en estetisk detalj jag tycker adderar ett härligt kompakt intryck. Lite som med ploprof, ecozilla, Artego m.fl. (De jag ägt utom ploppen). Artegon är förövrigt en tillverkare som var lite synd de gått i graven. Gillade deras 300m, min far köpte min orange. Han flippar dessvärre inte klockor...
Det där är bannemej en sommarklocka!Artego ja! Den är ju rätt lik Hydroxen ändå. Gillade min ljusblåa men den var bara för stor.
Bra bild! Förutom att klockan är snygg så måste man ju säga att Sverige är otroligt vackert på sommaren!Sista kvällssolen innan jag hoppas att få se blod-månen.