• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ännu en dag på havets härliga böljor. Armföljeslagaren blev denna som fått känna på saltvattnet för första gången (så länge jag haft den. Hoppas den glädjer och bjuder in till en trevlig helg, alla.:happyhappy:
IMG_20180727_135105_1.jpg
.

Bilagor

• IMG_20180727_130218_6.jpg
    IMG_20180727_130218_6.jpg
    221.4 KB · Visningar: 1
En Glycine Airman kanske?
Jo, gårdagens båtbild bild var på en airman 18 på 38-39 mm fast en purist, finns som gmt också. Finns ju numer nya endast som sphere som är lite invikta influerade.

Förresten har beställt en airman nr 1 från Massdrop, finns i 36 och 40 mm... öppen för beställning några dagar till tror jag.

Glycine skulle kunna vara nåt. Har dock en sjukt stram budget. Kanske får gå åt quartzhållet, gud förbjude.

Har haft min Hima Sharkmaster i en dryg vecka nu och den har knappt lämnat armen så här långt.

Den har riktigt solid kvalitetskänsla, bra tryck i lysmassan, håller tiden som den ska (bättre än den Seiko MM300 jag hade, märkligt nog) och är allt som allt riktigt fin. Kul detalj med en lumad vridring som inte Seikon har. Funkar utmärkt att bada med också vilket är bra så här i värmeböljan.

Det enda som saknas är ett bättre spänne på länken så man kunde mikrojustera lite smidigare. Eftersom det inte finns några halvlänkar kan det vara lite svårt att hitta rätt storlek på den så här års.

Tycker denna är svårslagen om man inte störs av den plankade designen. Jag är mest fascinerad över hur mycket klocka man kan få för sina pengar.
IMG_20180721_123206__01.jpg
IMG_20180722_135256__01.jpg
IMG_20180725_215701__01.jpg
Vad har den där för lug till lug mått?

Det är en mycket udda Hydrox Oceanproof 100 atm, bara sett denna och en till. Båda från Sverige. Monocoque och rätt grov. Den har fått några rejäla slag så den har nog använts. Skulle gissa på 70-tal.

Så cool! Nog bland de råaste dykarna på forumet, stort gilla att du har den och ploppen. Snoggens gamla hydro?

Iaf två av mina tooldykfavoriter jag stött på (ok ploprof är ju ”vanlig”) genom åren på ttt/ks :)

Hydromax, den borde inspirera dagens tillverkare. Finns väll lite lika men oftast 45 x 60mm typ h2o...

Så cool! Nog bland de råaste dykarna på forumet, stort gilla att du har den och ploppen. Snoggens gamla hydro?

Iaf två av mina tooldykfavoriter jag stött på (ok ploprof är ju ”vanlig”) genom åren på ttt/ks :)

Hydromax, där borde inspirera dagens tillverkare. Finns väll lite lika men oftast 45 x 60mm typ h2o...
Nej, detta är en annan. Skulle faktiskt tro det är den råaste dykarklockan... Är förmodligen andra ägaren, köptes på auktion med söndrig Certinalänk. Om man polerade upp den hade det helt klart kunnat vara en ny mikrodykare.

Nej, detta är en annan. Är förmodligen andra ägaren, köptes på auktion med söndrig Certinalänk. Om man polerade upp den hade det helt klart kunnat vara en ny mikrodykare.

Kul! Minns snogge hade sin på annons, tyckte den var lite dyr (det var den inte såhär i efterhand :pompus:). Gillar den lite mindre tavlan, en estetisk detalj jag tycker adderar ett härligt kompakt intryck. Lite som med ploprof, ecozilla, Artego m.fl. (De jag ägt utom ploppen). Artegon är förövrigt en tillverkare som var lite synd de gått i graven. Gillade deras 300m, min far köpte min orange. Han flippar dessvärre inte klockor... :(

Kul! Minns snogge hade sin på annons, tyckte den var lite dyr (det var den inte såhär i efterhand :pompus:). Gillar den lite mindre tavlan, en estetisk detalj jag tycker adderar ett härligt kompakt intryck. Lite som med ploprof, ecozilla, Artego m.fl. (De jag ägt utom ploppen). Artegon är förövrigt en tillverkare som var lite synd de gått i graven. Gillade deras 300m, min far köpte min orange. Han flippar dessvärre inte klockor... :(
Artego ja! Den är ju rätt lik Hydroxen ändå. Gillade min ljusblåa men den var bara för stor.
imageproxy.php

Tillbaka
Topp