• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

8F5EF417-1F1F-4D1C-B679-A8EE2A8B40CE.jpeg
Det nya inköpet,mycket nöjd,efter 3 timmar på armen!!!!!

Nu börjar min vecka i Dan Henry-passarounden lida mot sitt slut, och jag tänkte bjuda er på några bilder samt ett utlåtande efter en veckas bekantskap med klockan.

Under den gångna veckan har klockan fått följa med en trebarnsfar på alla tänkbara semesteräventyr. Mina söner har även testat lumen, men konstaterat att pappa har klockor som lyser bättre än denna. Dock fascinerades de över att vridringen manövrerades med kronan på denna.

Som jag tidigare nämnt sitter klockan ypperligt på min förhållandevis smala handled, mycket på grund av bandhornens utformning. Jag vill påstå att den tillsammans med gummit är riktigt bekväm.

Finishen är bra, men finliret är inte i toppklass. I datumfönstret är siffrorna inte helt centrerade, vilket stör mina tvångstankar en aning. Urtavlan ser bra ut på håll, men är inte jättesnygg om man synar den på riktigt nära håll.

Baksidan är faktiskt riktigt trevlig. Synd bara att den sällan får chansen att glänsa. :)

Den har hållit tiden riktigt bra under den tiden jag har haft den. Bättre än min Hamtun H1 som har samma verk.

Allt som allt vill jag påstå att den levererar ordentligt med pang för pengen, och jag funderar starkt på att klicka hem en likadan fast orange.
LRM_EXPORT_20180728_233115.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233032.jpg
LRM_EXPORT_20180728_232948.jpg
LRM_EXPORT_20180728_232846.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233146.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233226.jpg

tuseno-ssrs-sjoraddningen-vastkust-compressor_760x.png

Tips: I dagarna/inom några veckor borde Tusenö Blackwater släppas, är man sugen på den kan det vara läge att skriva upp sig på nyhetsbrevet :) Inväntar själv äkta bilder innan jag bestämmer mig om jag ska chansa på den eller ej. Har haft mailkontakt med dem och de hade för någon vecka sedan tex ännu inte bestämt sig för exakt hur den skulle vara borstad+polerad. Är deras första större projekt men de verkar samtidigt nogranna. Är inne på att chansa och se om den blir bra :)

https://tuseno.com/pages/blackwater

Mer om namn och design-"inspiration" i Tusenö-tråden som jag är för lat för att länka till pga skärgårdsinternet.
”Signade” upp mig på en. Fick mail mm om status hur de ligger i produktionen. Spännande! Du också?

Ok tack för info. Är nämligen på jakt efter en. Helst en Maya men då får den vara begagnad annars hamnar den inte under min prisklass att ha råd med :)

Maya är trevlig! Överlag har dievas gjort många trevliga dykare genom åren :)

Nu börjar min vecka i Dan Henry-passarounden lida mot sitt slut, och jag tänkte bjuda er på några bilder samt ett utlåtande efter en veckas bekantskap med klockan.

Under den gångna veckan har klockan fått följa med en trebarnsfar på alla tänkbara semesteräventyr. Mina söner har även testat lumen, men konstaterat att pappa har klockor som lyser bättre än denna. Dock fascinerades de över att vridringen manövrerades med kronan på denna.

Som jag tidigare nämnt sitter klockan ypperligt på min förhållandevis smala handled, mycket på grund av bandhornens utformning. Jag vill påstå att den tillsammans med gummit är riktigt bekväm.

Finishen är bra, men finliret är inte i toppklass. I datumfönstret är siffrorna inte helt centrerade, vilket stör mina tvångstankar en aning. Urtavlan ser bra ut på håll, men är inte jättesnygg om man synar den på riktigt nära håll.

Baksidan är faktiskt riktigt trevlig. Synd bara att den sällan får chansen att glänsa. :)

Den har hållit tiden riktigt bra under den tiden jag har haft den. Bättre än min Hamtun H1 som har samma verk.

Allt som allt vill jag påstå att den levererar ordentligt med pang för pengen, och jag funderar starkt på att klicka hem en likadan fast orange.
LRM_EXPORT_20180728_233115.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233032.jpg
LRM_EXPORT_20180728_232948.jpg
LRM_EXPORT_20180728_232846.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233146.jpg
LRM_EXPORT_20180728_233226.jpg

Fina bilder! Kan se mig själv bära den där i höst på ett mn-strap, om den vinns :D

Vilken Hamtun variant har du?

”Signade” upp mig på en. Fick mail mm om status hur de ligger i produktionen. Spännande! Du också?
PM:a gärna statustexten om du har möjlighet, den har nog blivit uppdaterad sedan jag reggade för nyhetsbrevet :)

Väntar med spänning på äkta bilder på den, kan bli allt från perfekt till "meeh" i min bok :)

För er som testat Dan Henry 1970: går det att få på en länk på den? 20mm bandbredd är det väl och bandhornen ser ut att ha "normal" utformning. Någon som testat typ ett generiskt oyster?

Tillbaka
Topp