• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Krosspostar lite blå himmel och hav.
IMG_20191201_155627.jpg
Herreguuuuuuud, kommer hem och inser att klockan går på sekunden rätt. TVÅ timmar före alltså.
Hur trött var jag i morse när jag ställde den?!?
Bäst av allt, inte ens reflekterat över att den skulle gå fel.
Behöver jag ens någon klocka?
:wideyed::wideyed::wideyed::bag::bag::bag::banghead::banghead::banghead:

Herreguuuuuuud, kommer hem och inser att klockan går på sekunden rätt. TVÅ timmar före alltså.
Hur trött var jag i morse när jag ställde den?!?
Bäst av allt, inte ens reflekterat över att den skulle gå fel.
Behöver jag ens någon klocka?
:wideyed::wideyed::wideyed::bag::bag::bag::banghead::banghead::banghead:
Inte för att hålla rätt på tiden, det finns andra prylar som gör bättre, du behöver den bara för att... och det rejält. :) Liksom alla vi andra i denna de förtappades...öööhhh förklockades tråd :D:angel:

Intressant med emaljerad tavla och 35mm. Tycker dock att det ser lite konstigt ut med 20mm bandbredd på en så liten boett. Hade gjort sig bättre utan sekundvisare också med tanke på att det är kvarts.
Jag tycker kanske det var mest synd att det är kupat mineralglas istället för plexi eller safir. Men 175€ inklusive frakt känns ju ganska överkomligt

Har folket snappat upp något gott under rean? Jag slog till på en 15 slots Wolf Windsor som var 40% off, så blev cirka 1300 SEK för den. Har fyra klockor inkommande innan sommaren (Traska, Monchard, Squale LE samt Ingersoll New Haven) så lika bra att göra ordentligt plats. Kommer sälja av min nuvarande wolf 6 slotare när nya kommer.

Har folket snappat upp något gott under rean? Jag slog till på en 15 slots Wolf Windsor som var 40% off, så blev cirka 1300 SEK för den. Har fyra klockor inkommande innan sommaren (Traska, Monchard, Squale LE samt Ingersoll New Haven) så lika bra att göra ordentligt plats. Kommer sälja av min nuvarande wolf 6 slotare när nya kommer.

Lite småkrafs bara, tillbehör och verktyg mm.
Haft två klockor i varukorgen men inte slagit till, trodde det skulle bli en Straton i veckan men så dök det upp en beggad Hamilton istället :D

Nej, kör benhårt aktivt köpmotstånd vid jippon.

Om nåt jag ändå funderat på att köpa reas ut när det är jippo protesterar jag inte. Här blev det en G-shock beställd till 20% rabatt, och därför satte jag ut annons på ett par billigare klockor som täckte inköpet i pris.

Sen blev det ett par rabatterade lakan med. Men det ligger off topic här tror jag. :)

• Like
Reactions: M26
Har förgäves försökt hitta någon att klicka hem, men nej, ingen har lockat tillräckligt när jag tänkt på om jag kommer att använda den. :)

Trillade in affordable idag :) Tredje Amphibian jag haft och shit vad bra den här är i jämförelse. Köpte den mest för att jag gillade Vostok meshet jag fick med en annan klocka men originalgummit var riktigt bra vilket är lite förvånande då band och länkar som sitter på Vostoks brukar vara bland det värsta man kan få tag på. Tufft också att visarna är mattsvarta vilket gör läsbarheten sjukt mycket bättre än med de silver och guldfärgade varianterna som brukar vara standard. Kan hända att just denna modellserien är lite bättre än övriga standard Amphibior då detta är specialmodell framtagen tillsammans med Vostok Fanclub. Boetten är en 20atm 670 som jag tror egentligen är en Komandirskie boett och den finns med 6 olika tavlor varav några är unika för just 670-serien. Något jag gillar med Vostok är att de kör med kaliber 2415 om klockan saknar datum vilket gör att man slipper spökläget när man ställer klockan. Kan man få mer klocka för strax under en 1000-lapp?
9A0CB69B-AF76-4CF3-9826-D50AFFE3A22D.jpeg

Tillbaka
Topp