• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Trillade in affordable idag :) Tredje Amphibian jag haft och shit vad bra den här är i jämförelse. Köpte den mest för att jag gillade Vostok meshet jag fick med en annan klocka men originalgummit var riktigt bra vilket är lite förvånande då band och länkar som sitter på Vostoks brukar vara bland det värsta man kan få tag på. Tufft också att visarna är mattsvarta vilket gör läsbarheten sjukt mycket bättre än med de silver och guldfärgade varianterna som brukar vara standard. Kan hända att just denna modellserien är lite bättre än övriga standard Amphibior då detta är specialmodell framtagen tillsammans med Vostok Fanclub. Boetten är en 20atm 670 som jag tror egentligen är en Komandirskie boett och den finns med 6 olika tavlor varav några är unika för just 670-serien. Något jag gillar med Vostok är att de kör med kaliber 2415 om klockan saknar datum vilket gör att man slipper spökläget när man ställer klockan. Kan man få mer klocka för strax under en 1000-lapp?
9A0CB69B-AF76-4CF3-9826-D50AFFE3A22D.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Trillade in affordable idag :) Tredje Amphibian jag haft och shit vad bra den här är i jämförelse. Köpte den mest för att jag gillade Vostok meshet jag fick med en annan klocka men originalgummit var riktigt bra vilket är lite förvånande då band och länkar som sitter på Vostoks brukar vara bland det värsta man kan få tag på. Tufft också att visarna är mattsvarta vilket gör läsbarheten sjukt mycket bättre än med de silver och guldfärgade varianterna som brukar vara standard. Kan hända att just denna modellserien är lite bättre än övriga standard Amphibior då detta är specialmodell framtagen tillsammans med Vostok Fanclub. Boetten är en 20atm 670 som jag tror egentligen är en Komandirskie boett och den finns med 6 olika tavlor varav några är unika för just 670-serien. Något jag gillar med Vostok är att de kör med kaliber 2415 om klockan saknar datum vilket gör att man slipper spökläget när man ställer klockan. Kan man få mer klocka för strax under en 1000-lapp?
9A0CB69B-AF76-4CF3-9826-D50AFFE3A22D.jpeg
Bra köp. Den ser jäkligt trevlig ut. Ett svart tropic på den du :).
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ny affordable från 24poljot.de. lite annorlunda men kul. Hur mycket är klockan förresten???!?
20191202_155431.jpg
Lite ovanlig take på det. Oftast är klockor utan minutvisare 24-timmarsklockor (á la Åkerfalk mm). En visare ger ju ett lugnare uttryck, och avsaknad av am/pm har ju de flesta av våra analoga ur. Eller så är det som de där bilarna med bara ett torkarblad fram (Mercedes-Benz brukar ha det va?), som jag personligen har så svårt för (på bilar alltså, inte beskådat nån sån klocka irl).

Klockan var strax före 16.00 (eftersom vi befinner oss på den sidan dygnet).
 

Waldorf

Audemars
Ny affordable från 24poljot.de. lite annorlunda men kul. Hur mycket är klockan förresten???!?
20191202_155431.jpg

Snygg, batteri? Synd att den är rysk :(:), inte för mej
Lite ovanlig take på det. Oftast är klockor utan minutvisare 24-timmarsklockor (á la Åkerfalk mm). En visare ger ju ett lugnare uttryck, och avsaknad av am/pm har ju de flesta av våra analoga ur. Eller så är det som de där bilarna med bara ett torkarblad fram (Mercedes-Benz brukar ha det va?), som jag personligen har så svårt för (på bilar alltså, inte beskådat nån sån klocka irl).

Klockan var strax före 16.00 (eftersom vi befinner oss på den sidan dygnet).

Utan att veta om poljoten är batteridriven så den mest kända icke ryska mekaniska är väl Meistersinger följt av lite mer ovanliga RLT, bägge 12 timmars? :) Men håller med att bland batteridrivna är 24 timmars vanligare kanske.
IMG_20191120_222018_6.jpg


Också sneglat lite på den. En affordable Franck Muller :D
Håller med :D
 

Daniel80

Cartier
Snygg, batteri? Synd att den är rysk :(:), inte för mej


Utan att veta om poljoten är batteridriven så den mest kända icke ryska mekaniska är väl Meistersinger följt av lite mer ovanliga RLT, bägge 12 timmars? :) Men håller med att bland batteridrivna är 24 timmars vanligare kanske.
IMG_20191120_222018_6.jpg



Håller med :D
Nope, mekanisk med 38 timmar gångreserv. Skämt å sida så funkar det rätt bra att tyda. Varje streck motsvarar 5 min och de längre strecken 15 min. Man vet på ett ungefär vad klockan är vilket är ganska avslappnande.
20191202_181402.jpg
 

Glantzen

FOP - Father Of Pearl
Paneristi
2-Faktor
Jösses, det kommer bli en utmaning att hitta rätt band till den här!!!
Kastade på det enda icke svarta jag hade hemma just nu men de böjda bandstiften gjorde det bra knepigt trots mjukt gummi. :eek:
Vansinnigt snygg i övrigt om jag får säga det själv :p:cool:
16103D87-D6B3-4263-AE0E-C42434BC12A3.jpeg
 
Topp