Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, de där har jag missat.. Supersnygga!Nån som har köpt någon utav dessa? Åsikter?
Riktigt bra, undrar när dom släpps.Traska Freediver II
Misstänker när som helst. Min var defekt när jag fick den i somras så blev jag lovad en ny i valfri kombination från den kommande batchen i november, har dock inte hört något ännu.Riktigt bra, undrar när dom släpps.
Så nu finns det 4 färger, undrar om det kommer någon mer.Misstänker när som helst. Min var defekt när jag fick den i somras så blev jag lovad en ny i valfri kombination från den kommande batchen i november, har dock inte hört något ännu.
Jag hade klippt den om jag inte sett den blåDet ligger en Traska Freediver i nyskick på marknaden om någon är intresserad.
https://klocksnack.se/threads/traska-freediver.123974/
Tackar för erbjudandet! Jag kanske hör av mig...Om du vill testa en (förvisso lite sliten) Ginaultlänk innan du tar beslut så skicka ett PM så får du gärna låna och testa min
Han nämnde orange tavla i videon men inget bekräftat i nulägetSå nu finns det 4 färger, undrar om det kommer någon mer.
Men den där blå tilltalade verkligen mig, gör sig så bra med så bezel.
Mycket bra! Enda stora märket på den är på sidan av boetten som tillkom när en skruv i länken lossnade och klockan åkte ner i en trottoarkant...@MaBr hur står sig coatingen på din frus Traska fortfarande efter något år av användning?
Absolut, sen barnsben. Min morbror tillverkar skidhandskar som stor del av eliten använder. Brukar roa mig med att se hur mycket åkarna lyckas flasha loggan i public servicekanalerna Fick den äran att uppleva OS i Lillehammer på plats, minnesvärt helt klartOt: Fler microdiggare än jag som följer längdskidorna om vintrarna ?
Så j*vla tufft, varför använder inte fler tillverkare hårdhetsbehandling? Diggar den mörkare tonen också.Mycket bra! Enda stora märket på den är på sidan av boetten som tillkom när en skruv i länken lossnade och klockan åkte ner i en trottoarkant...
Såhär ser en Seiko-länk ut efter ~5 dagars användning.
En Nodus efter ~25 dagars användning.
Traska efter 100+ dagar. Inte ett enda märke...
Ett litet märke på sidan... Jäkligt litet dock med tanke på att klockan föll från en meters höjd ner i sten.
Tror delvis att det är för att det kostar med men framförallt för att det inte går att polera.Så j*vla tufft, varför använder inte fler tillverkare hårdhetsbehandling? Diggar den mörkare tonen också.
Mycket bra! Enda stora märket på den är på sidan av boetten som tillkom när en skruv i länken lossnade och klockan åkte ner i en trottoarkant...
Såhär ser en Seiko-länk ut efter ~5 dagars användning.
En Nodus efter ~25 dagars användning.
Traska efter 100+ dagar. Inte ett enda märke...
Ett litet märke på sidan... Jäkligt litet dock med tanke på att klockan föll från en meters höjd ner i sten.
Jag tror faktiskt inte att det går. Den är inte härdad rakt igenom utan det är ett tunt lager utanpå som är hårt.Det är svar som detta som gör tråden guld! Tack för utförligt svar och för jämförelse! Säger en hel del om Traskas klockor! Är det helt off att polera med coatingen?
Jag tror faktiskt inte att det går. Den är inte härdad rakt igenom utan det är ett tunt lager utanpå som är hårt.
Jag tror att det slits som vanligt stål men mycket långsammare. Själv har jag aldrig polerat en klocka någonsin så inget problem för mig, jag gillar när det blir patina.Ok. Undrar hur det ser ut efter ett par av användning.
Brukar glömma ställa om datum vid vettiga tider, så tenderar att bli lite bökigare för min del. Märkte dock att datumet hamnade på rätt daghalva när jag ställde om till den 1a nu efter kl 12. Så antar att man kan säga att det är smidigt, om man bara har koll på hur den fungerar.@Skarrsjo hur upplever du dag och datumväxlingarna på falconeye ?
Friktionsfritt runt tolvslaget ?
Jag ser fram mot att göra det samma, min borde dyka upp nästa vecka. Postades hos Fedex i fredagsHar nu haft Borealis Adraga i några dagar och har använt den varje dag.
Jag tror att det slits som vanligt stål men mycket långsammare. Själv har jag aldrig polerat en klocka någonsin så inget problem för mig, jag gillar när det blir patina.
Nä, ska väl mycket till innan man gör det.Samma här egentligen. Har aldrig haft förmånen att slita ut en klocka helt