• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Råkade impulsköpa en sån här på eBay...
96402722-E187-4E24-B8AC-66358E07F6A7.jpeg

Ser cool och lite annorlunda ut.
Wow, visste inte ens att de gjorde klockor. Ganska biffig enligt en snabb googling men det behöver ju alltid vara negativt. Du får återkomma med lite tankar när du fått den dårå :)
 
Wow, visste inte ens att de gjorde klockor. Ganska biffig enligt en snabb googling men det behöver ju alltid vara negativt. Du får återkomma med lite tankar när du fått den dårå :)
Hade sett förut och varit lite sugen men de är slut på hemsidan. Jodå, rätt stor med 45mm men ska sitta bra ändå enligt de recensioner jag hittade. Återkommer när jag har den på armen. :cigar:
 
  • Like
Reactions: v0n
Kan inte svara för Boldr men haft både Armida och Helson som jag vart nöjd med, Helson snäppet bättre än Armida imo. Visserligen mässing men gillar personligen den lite ljusare tonen.

jag har hört gott om de båda men fick en bra deal på en Boldr så jag tänkte att jag slår till, så får vi se hur det slutar;) kanske kommer upp några bilder senare och en liten recension
 
Vet inte om Odyssey men ganska många här inne hade väl kvalitets problem med Venture? Jag har haft en Explorer och den var okej men tyckte inte att finish och kvalitet var top notch där heller.
Jag såg det, verkar vart ganska mkt strul med den:(., men de ska va åtgärdade nu.
Får testa en Boldr nu så får vi iaf se hur den står sig som daily beater att varva med de andra verken , man måste testa ibland Haha
 
Lätt paneraistuk på tavlan men allt annat är annorlunda och känns fint! Kul att det är lite franska på urtavlan med. Den klår många av de etablerade märkena skulle jag säga!
Håller med. Börjar dock bli svårt att hitta något som ej är likt något annat på någon punkt numera.
Tycker Crepas har lyckats väl i detta fallet. Både finishen och kvaliteten är mycket bra, ja möjligen snäppet bättre än så faktiskt :).
 
Håller med. Börjar dock bli svårt att hitta något som ej är likt något annat på någon punkt numera.
Tycker Crepas har lyckats väl i detta fallet. Både finishen och kvaliteten är mycket bra, ja möjligen snäppet bättre än så faktiskt :).
Tycker den är riktigt läcker men visst är det en homage på en gammal obskyr Zenithdykare?
 
HJÄLP!!!

Jag har sökt men inte funnit, vare sig i tråden eller annorstädes.

Jag vill ha klassisk sportklocka, helst en Rolex Oysterdate eller en OHjälp mega Aqua Terra, men eftersom jag inte vill lägga den typen av pengar letar jag efter alternativ.
  • 36mm, upp till 38, men då ska urtavlan vara liten
  • 100m WR eller mer
  • Rejäl glasring och rejäla bandhorn, länk eller i alla fall möjlighet att köpa en bra AM länk med solida ändlänkar till den.
  • Mörk urtavla med applicerade stavindex, bra AR, bra lume, datum ett plus
  • Clean, klassisk taveldesign, vill inte ha meteorit eller överarbetade feta index eller motsvarande
  • Quartz eller Automat spelar mindre roll, HAQ skulle vara optimalt.
Dessutom ska det inte vara för tydligt ”homage”, kosta under 7000kr (begagnat är ok) och inte ha en ful logga :)

Finns det något därute, eller måste jag göra det själv? Timefactors har ju en del alternativ som uppfyller allt utom applicerade index, men det är så nice med lite bling, hehe.
Blir svårt att pricka in alla dina krav. Men jag tror en Skx013 eller Sarb033 är vad du söker. Du lär få båda för 7000kr.
 
Humm humm, jag har tappat bort en klocka från minnet. En kantig borstad pryl med.. ja det är fel att säga fasta bandstift, det är snarare som att bandhålen är en integrerad del av boetten. Svart tavla, militärish.

Någon som kan klura ut vad jag har i bakhuvudet? :)
 
Humm humm, jag har tappat bort en klocka från minnet. En kantig borstad pryl med.. ja det är fel att säga fasta bandstift, det är snarare som att bandhålen är en integrerad del av boetten. Svart tavla, militärish.

Någon som kan klura ut vad jag har i bakhuvudet? :)
Kan det ha varit den här? Inte lika snygg som jag minns den. Någon som har tips på fler klockor med integrerade bandstift? :)
Screenshot_20200106-172055.jpg
 
Humm humm, jag har tappat bort en klocka från minnet. En kantig borstad pryl med.. ja det är fel att säga fasta bandstift, det är snarare som att bandhålen är en integrerad del av boetten. Svart tavla, militärish.

Någon som kan klura ut vad jag har i bakhuvudet? :)
Hmmm... Smiths PRS-40?
prs40a-2.jpg


EDIT: Tvåa på bollen, får börja ha bilder lokalt på datorn så att jag hinner först någon gång :hilarious:
 
Hmmm... Smiths PRS-40?
prs40a-2.jpg


EDIT: Tvåa på bollen, får börja ha bilder lokalt på datorn så att jag hinner först någon gång :hilarious:
Jomen det måste ha varit den här. Synd att den inte verkar gå att köpa ny just nu, Timefactors grundare verkar vara sjukskriven.

Behöver en sån här för att ha något (nytt) när huvudklockan ska in på service!
 
Tillbaka
Topp