• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Blev fan deprimerad när jag gick utanför dörren i fem minuter :depressed: är det någon som har vinter hos sig?
QwR3j1v.jpg
Du har ju vinter på armen med snöflingan i alla fall... :D Här är det mest grått och regn så ingen vinter. :sorry:
 
  • Like
Reactions: v0n
På tal om PRS-40...är det ingen som sitter på en kvartsare som ni vill bli av med? :angel: Jag var inne på att köpa en för något år eller två sedan men det föll i glömska. Jag blev påmind om den nu när modellen togs upp i tråden men den har tydligen utgått och ersatts av en version med automatiskt verk. :shifty:

När jag googlade lite så hittade jag ett roligt inlägg av Eddie där han skrev att folk efterfrågade en automatisk variant när den bara fanns som quartz och nu när han har tagit fram en sån modell frågar folk istället efter quartz. Anledningen till att han bara har en av dem till salu är att han tydligen måste beställa minst 300st åt gången men det känns som att det skulle sälja slut rätt snabbt ändå?
 
Öppet brev, (först och främst) till alla i tråden.
Till alla det berör vill jag be om ursäkt för de senaste inläggen i mitt namn.
Jag har helt klart problem med sponken, det är benhårda fakta. En betydligt bittrare och elak personlighet tränger igenom och tar över när promillehalten klättrar. Jag förstår mycket väl ifall flera av er tog väldigt illa vid över mitt raljerande. Jag har hursomhelst nu fått en ny chans av ledningen. Huruvida jag förtjänat den eller inte, kommer tiden att utvisa.

Mvh Equilibrium
 
Öppet brev, (först och främst) till alla i tråden.
Till alla det berör vill jag be om ursäkt för de senaste inläggen i mitt namn.
Jag har helt klart problem med sponken, det är benhårda fakta. En betydligt bittrare och elak personlighet tränger igenom och tar över när promillehalten klättrar. Jag förstår mycket väl ifall flera av er tog väldigt illa vid över mitt raljerande. Jag har hursomhelst nu fått en ny chans av ledningen. Huruvida jag förtjänat den eller inte, kommer tiden att utvisa.

Mvh Equilibrium
Starkt att erkänna sina misstag. Vet själv hur det kan bli. Det ända rätta är att sluta dricka. Slutade själv för 5år sedan. Min pappa är alkoholist . Har inte ångrat mitt beslut. Har blivit en bättre pappa och man(tror jag), man slipper må dåligt dagen efter och ingen ångest. Nog om mig. Hoppas det löser sig för dig/
 
Öppet brev, (först och främst) till alla i tråden.
Till alla det berör vill jag be om ursäkt för de senaste inläggen i mitt namn.
Jag har helt klart problem med sponken, det är benhårda fakta. En betydligt bittrare och elak personlighet tränger igenom och tar över när promillehalten klättrar. Jag förstår mycket väl ifall flera av er tog väldigt illa vid över mitt raljerande. Jag har hursomhelst nu fått en ny chans av ledningen. Huruvida jag förtjänat den eller inte, kommer tiden att utvisa.

Mvh Equilibrium
Strålande @Equilibrium, saknade dej. Fel kan/gör alla, gillar att du upp det. Vet inte vad det var (jag missade det totalt) men nu har det vattnet runnit iväg. Hoppas alla som blev illa berörda kan släppa det och kul att ha dej här igen.
 
Öppet brev, (först och främst) till alla i tråden.
Till alla det berör vill jag be om ursäkt för de senaste inläggen i mitt namn.
Jag har helt klart problem med sponken, det är benhårda fakta. En betydligt bittrare och elak personlighet tränger igenom och tar över när promillehalten klättrar. Jag förstår mycket väl ifall flera av er tog väldigt illa vid över mitt raljerande. Jag har hursomhelst nu fått en ny chans av ledningen. Huruvida jag förtjänat den eller inte, kommer tiden att utvisa.

Mvh Equilibrium
Även solen har sina fläckar, i min bok är du en good guy!
 
För alla som känner att det kan gå överstyr med drickat, varför inte börja med att titta i tråden där KS-are ger varandra stöd på nykterhetsresan?

https://klocksnack.se/threads/vi-som-slutat-med-alkohol-och-stöttar-andra.118730/

Jodå, har både läst och bidragit i den tråden. Det jävliga är att den enklaste lösningen, 'att bara sluta dricka' är så förbannat mycket svårare än det konkret låter.
Jag har inte tänkt på det sättet, ska inte posta mer bilder på mina Norrlands Guld helt klart. Jag fortsätter utveckla min Lenny pose istället!
 
F-n vad najs klocka.:hungry: En sån måste jag ha! Vad är det för nåt (gissar på Zelos, men vilken modell?) och var/när/hur kan man köpa den?
Horizon tror jag den går under, ska komma en field och en diver, tidigast Q3 detta år verkar det som.
Ser väldigt "Horizons"-lik ut. Har ju funnits nåt år nu som gmt. Likadana visare, boett och tavla (vad jag kan se). Även vridringen verkar vara likadan men ytan på inserten ser annorlunda ut. Väldigt trevlig tycker jag, har två. :)
 
Tillbaka
Topp