• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den typen av elitism finns absolut men bland alla märken. Det är däremot en grupp som tar mänskligheten femton år tillbaka i utvecklingen. Klockor under 45 mm är damklockor, kvarts är kass, endast en raffinerad gentleman kan uppskatta en mekanisk klocka. Köp ingen <valfri klocka> utan köp i stället en SKX eller en SNA411. Berättelser om familjemedlemmar som är så ointelligenta att de köpt en kvartsklocka i födelsedagspresent. Kort sagt, mänskligheten i sitt värsta. Men värst är nog hela fasaden om gentlemän som samlas för att nedvärdera oliktänkande. Trist, tyvärr.
Usch, låter inget vidare. Typiskt också att de ser sig själva som gentlemän också när de egentligen inte är annat än trångsynta snobbar :)

Raka och höga boettsidor, stor kraftig krona och ett tjockt band. Beror ju dock främst på hur man definierar dress.Bandhornen känner man igen från tidigare även om dessa ser lite vassare ut än vad de brukar göra. Kul i vilket fall så menade inte att vara negativ.
Jag håller med och förstår vad du menar men det beror kanske lite på vad man har för perspektiv. Jämfört med modeller som Hammerhead, Abyss och hans övriga stora flygare osv. framstår nästan vad som helst som dressklocka. :D
Jag avskyr verkligen Archie, han är bara en uppviglare och ett jävla rövhål. Han tillför inte ett skit. :meh:
Archie har väl själv sagt att det är en spelad karaktär? Har dålig koll, såg typ tio sekunder av ett av hans klipp och stängde av direkt när jag insåg hur jobbig han var. :stop:

Jag håller med och förstår vad du menar men det beror kanske lite på vad man har för perspektiv. Jämfört med modeller som Hammerhead, Abyss och hans övriga stora flygare osv. framstår nästan vad som helst som dressklocka. :D
Archie har väl själv sagt att det är en spelad karaktär? Har dålig koll, såg typ tio sekunder av ett av hans klipp och stängde av direkt när jag insåg hur jobbig han var. :stop:
Om han spelar så gör han det bra, han övertygar mig som skitstövel iallafall.
Typ som jag blir på fyllan...

Tar inte illa upp så klart ;) För att vara helt ärlig har jag själv inte ens tänkt på kanalen på ett tag. Annat som härjar.
Kanske, ska se :)
Livet går före! :) Hur går det förresten med dina hemligheter, har du hört något mer? Jag hörde något om januari men du har iofs fyra timmar på dig... ;)

Livet går före! :) Hur går det förresten med dina hemligheter, har du hört något mer? Jag hörde något om januari men du har iofs fyra timmar på dig... ;)
Hade lite kontakt med Squale idag. De skrev att de börjar göra sig redo för releasen. Vad det betyder i Squale-tid vet jag dessvärre inte ;) De kanske väntar hela vägen till Baselworld? Men så som jag förstod det borde den komma innan dess.

Samtidigt fick jag ju veta att Andrea jobbar på att göra mitt förslag verklighet. Jag hoppas verkligen att det blir verklighet. Då kan det mycket väl bli min favorit-squale någonsin :) Så jag håller tummarna!

Raka och höga boettsidor, stor kraftig krona och ett tjockt band. Beror ju dock främst på hur man definierar dress.Bandhornen känner man igen från tidigare även om dessa ser lite vassare ut än vad de brukar göra. Kul i vilket fall så menade inte att vara negativ.
Hur definierar du dress? Det är alltid intressant att läsa dina inlägg, så skulle gärna vilja veta. Du har ju bevisligen en enorm kunskap om klockor. Är din definition mer av konservativt mått (vintage) eller mer modern (vad det nu är)?

Hade lite kontakt med Squale idag. De skrev att de börjar göra sig redo för releasen. Vad det betyder i Squale-tid vet jag dessvärre inte ;) De kanske väntar hela vägen till Baselworld? Men så som jag förstod det borde den komma innan dess.

Samtidigt fick jag ju veta att Andrea jobbar på att göra mitt förslag verklighet. Jag hoppas verkligen att det blir verklighet. Då kan det mycket väl bli min favorit-squale någonsin :) Så jag håller tummarna!
Jag är spänd på båda! Ska bli så roligt att se. :D Vad det där betyder för en italienare är ju frågan, kan lika gärna vara nästa år. :p

Jag är spänd på båda! Ska bli så roligt att se. :D Vad det där betyder för en italienare är ju frågan, kan lika gärna vara nästa år. :p
'Una momento, una momento' :)
IMG_8323.JPG

Oj, jäklar vad coolt! Oväntat på den klockan också. :)
Det är något mischmasch mellan automatisk och kinetisk.

Saxat från nätet:
Just like a regular automatic-winding movement, the one inside the Hamilton Pulsomatic allows the watch to store and convert kinetic energy using an oscillating rotor. The power reserve of the Cal. H.1970 mechanism can reach up to 82 hours. While power is generated mechanically, the time is calculated electrically and is displayed digitally.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp