Ingen aning, men det är ett bra uttryck som kanske förtjänar ett nobelpris Här på KS så verkar @gdae varit förstVem hittade på uttrycket 'villhöver' ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning, men det är ett bra uttryck som kanske förtjänar ett nobelpris Här på KS så verkar @gdae varit förstVem hittade på uttrycket 'villhöver' ?
Stenhård!
Börjar bli gammal o rasslig, har uppenbarligen missat detta. 9 dagar kvar på Kickstarter om någon är sugen
Då de är så extremt ovanliga, en prototyp från Omega, så tror inte har något namn sedan tidigare. Påminner ju dock delvis om depth gauge-visare?Alltså jag följdfrågar med en gång om någon vet vad man kallar såna där feta visare? Ping pong @Aurum ?
Herodia har, vad finns det mer där ute?
Hahahaha listan!Hamtun Nanak blev riktigt bra på ett vinrött mocka!
Tack så mycket, den på sista bilden var ju helt fantastiskt vacker. Också någon form av prototyp får man väl anta? Ja, inte för att jag sett liknande depth gauge-visare men det låter rimligtDå de är så extremt ovanliga, en prototyp från Omega, så tror inte har något namn sedan tidigare. Påminner ju dock delvis om depth gauge-visare?
https://www.phillips.com/detail/omega/HK080118/937
Lite nytt från Hemel!!
Javisst är de härliga. Skön blandning av verktyg och galet 70-tal. Gillar att det är så uppenbart att det är minutvisaren som har huvudfunktionen och sekundvisaren ska mest visa att den är igång. Är minutvisaren jag tycker påminner om vissa djupmätare:Tack så mycket, den på sista bilden var ju helt fantastiskt vacker. Också någon form av prototyp får man väl anta? Ja, inte för att jag sett liknande depth gauge-visare men det låter rimligt
Då får man skynda sig! #brexitdayJa den satt bra på det gummit. Inköpt på
CousinsUk.
Som i Sverige hette ... ”Cubic”. Förstod aldrig varför. Väldigt bra film, som jag minns den.Håller med
Har för mig att inga regler ändras förren tidigastDå får man skynda sig! #brexitday
Hamtun Nanak blev riktigt bra på ett vinrött mocka!
Jag vet, frågade en vän från Wales. Men tråkigt ändå, jag hoppas fortfarande på att det inte blir av. Känns overkligt!Har för mig att inga regler ändras förren tidigast
sista december så inga problem .
Ingen aning var jag fått det från, men blir lite sådär stolt och tårögd över att eventuellt ha introducerat detta viktiga ord på en plats där det verkligen behövs (och inte bara villhövs).Ingen aning, men det är ett bra uttryck som kanske förtjänar ett nobelpris Här på KS så verkar @gdae varit först
Skall du definitivt vara, det är ett mycket bra ord Inte illa pinkat heller enligt en högst ovetenskaplig undersökning jag precis utförde. Den visade att Villhöver är det sjätte viktigaste ordet i svenskan direkt efter orden: liv, kärlek, luft, vatten och mikroklockaIngen aning var jag fått det från, men blir lite sådär stolt och tårögd över att eventuellt ha introducerat detta viktiga ord på en plats där det verkligen behövs (och inte bara villhövs).
Fränt, LEn?Den var ju lite oväntad, speciellt med tanke på att jag inte följer honom på varken insta eller youtube
Coolt! Jag minns för några år sen att Nico Rosberg (som jag inte följer) gillade en bild av en Hamilton på min insta (han sponsrades av Rolex då om jag inte missminner mig).Den var ju lite oväntad, speciellt med tanke på att jag inte följer honom på varken insta eller youtube
JuppFränt, LEn?
Där ser man Lite skoj med kändisar, men det får inte gå till överdrift, så man får vara försiktig med vad man accepterar. Har man otur kanske det bara rullar på sen om man låter dem hållas. Man vill ju inte att Persbrandt t.ex. skall ligga och lurpassa med en telezoom i buskarna när man kommer hemCoolt! Jag minns för några år sen att Nico Rosberg (som jag inte följer) gillade en bild av en Hamilton på min insta (han sponsrades av Rolex då om jag inte missminner mig).
Dress är väl att överdriva, men trevligt med lite tunnare ur. Det är vi inte bortskämda med.Teaser från Elshan för den nya dressklockan, 9mm inkl. glas. ~700USD och släpps om 2-3 månader.
Kul, blir spännande att se!Teaser från Elshan för den nya dressklockan, 9mm inkl. glas. ~700USD och släpps om 2-3 månader.
Det är hans egna ord. Men det ska bli spännande att se resultatet.Dress är väl att överdriva, men trevligt med lite tunnare ur. Det är vi inte bortskämda med.
Dress är väl att överdriva, men trevligt med lite tunnare ur. Det är vi inte bortskämda med.
Teaser från Elshan för den nya dressklockan, 9mm inkl. glas. ~700USD och släpps om 2-3 månader.
Ja, någon nämnde det men vet inte hur stor sanningshalten är. Någonting om...ETA 7000 kanske det hette?Ganska högt pris för att vara Zelos. Undrar om det är någon dyr handvevare från ETA?
Raka och höga boettsidor, stor kraftig krona och ett tjockt band. Beror ju dock främst på hur man definierar dress.Bandhornen känner man igen från tidigare även om dessa ser lite vassare ut än vad de brukar göra. Kul i vilket fall så menade inte att vara negativ.Är det bandhornen som du reagerar på som inte dress?