Nu tviSamma här. Delade inte ut många hjärtan kan jag säga ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu tviSamma här. Delade inte ut många hjärtan kan jag säga ...
Mellanakten var bäst. (Som vanligt?)
Skulle säga att det viktigaste faktorn i detta resonemang är hur många kategorier av klockar man själv delar in klockorna i. Jag skulle säga typ:Hur definierar du dress? Det är alltid intressant att läsa dina inlägg, så skulle gärna vilja veta. Du har ju bevisligen en enorm kunskap om klockor. Är din definition mer av konservativt mått (vintage) eller mer modern (vad det nu är)?
Håller med, den är jättefin men det blir lite kaka på kaka med grått och stål.tror färgen på tavlan påverkar priset rätt rejält på den modellen. Grå är rätt svår tavelfärg tycker jag, konstigt nog då allt annat är fint i grått typ.
Nejur, detur äru jätturuenkelturu att pratur isländskur!Är det ett svårt språk?
Nejur, detur äru jätturuenkelturu att pratur isländskur!
@NilasDen här stötte jag på idag. Ingen micro och om den var affordable glömde jag fråga. Däremot väldigt mycket hårdrock, och det tycker jag den här tråden verkar vara alltsomoftast med... *skål*
Ja, det kan vara så. Den är kanske också för ljus eller för mörk vilket gör den extra svår.tror färgen på tavlan påverkar priset rätt rejält på den modellen. Grå är rätt svår tavelfärg tycker jag, konstigt nog då allt annat är fint i grått typ.
Wow!!! Super-hårdrock-deluxe. Den ultimata klockan utan tvekan. Fler lånade bilder.
Grymt bra sammanfattning.Skulle säga att det viktigaste faktorn i detta resonemang är hur många kategorier av klockar man själv delar in klockorna i. Jag skulle säga typ:
Smokingur: Tunna i ädelmetall med två visare
Dressur: relativt tunna så de kan smita under manschetten, lite smidig profil, helst under 38 mm, ingen våldsam vattentäthet, oftast ingen lysmassa.
Bruksur: vattentäta, kanske lite större krona, lite stöddigare boett, kan ha vridring, rätt ofta på länk osv.
Verktygsur: specifikt gjorda för ett ändamål, tänk dykare, flygare osv. Ofta opraktiska i vardagen, stora, klumpiga, färgglada, odiskreta osv.
Mao tycker jag nog den aktuella klockan mer ser ut som ett bruksur.
Känns som att det skulle kunna bli en ”panna” i framtiden?! Lär inte bli svårt att hitta en med tanke på att köp&sälj består av 30% panerai
Lite mer karaktär
Skulle säga att det viktigaste faktorn i detta resonemang är hur många kategorier av klockar man själv delar in klockorna i. Jag skulle säga typ:
Smokingur: Tunna i ädelmetall med två visare
Oj! Svårsåld. Dåligt andrahandsvärde? Eller kanske har gått ner i pris.
Jag blev sugen, men det hann man ju inteOj! Svårsåld. Dåligt andrahandsvärde? Eller kanske har gått ner i pris.
Gym, bad o frulle
Oj! Svårsåld. Dåligt andrahandsvärde? Eller kanske har gått ner i pris.
Den vita var dock inte lika snygg, enligt mig då. Känns som att den passar bättre i svart.Den kom ut för 15, ungefär samtidigt som en annan kom ut för 10:
https://klocksnack.se/threads/jean-richard-terrascope-white-dial.121690/
Sen sänktes den grå rätt snabbt, säljaren ville väl bli av med den. Den för 10 verkar ligga kvar till försäljning.
Den vita var dock inte lika snygg, enligt mig då. Känns som att den passar bättre i svart.
Hehe.Precis som jag skrev ovan.
Na fn, beef tapas, ris o ägg, sunny side up, och då söndag o jag kände mig ”duktig” efter gymet drog jag på med pannkisar, är med en lokal hyfsat flådig klubb, men som exempel, denna frulle gick på ca 70 riksdaler, ink kaffe....Du lever livet du! Dränker du äggen i maggi?
Snyggt, precis hemkommen från Bangkok. Stressen där tar knäcken på mig. Som tur va blev det bara 2 dagar där innan hemfärdVarma hälsningar från Thailand, önskar jag och micro-Squalen! Nu längtar vi från pulsen i Bangkok till ett litet resort i djungeln utanför Ao Nang, dit vi åker imorgon bitti.