• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nu satte jag på frugan med.
F3CC00D7-AD1F-4230-A18C-EA8891665792.jpeg

Så himla snygg. Hur stor är den?

Vad kul att du gillar den.
Införskaffade den vid släppet i somras, och uppskattar den fortfarande lika mycket! :)
Den mäter 42 mm, blev tvungen att dubbelkolla, då jag hade för mig den var 40 mm, så antar jag inte upplever den så stor. :)

(Specifications: Case : 42mm Diameter, 22mm Lug width, 48mm Lug to Lug Length, 13mm thickness)

Vad kul att du gillar den.
Införskaffade den vid släppet i somras, och uppskattar den fortfarande lika mycket! :)
Den mäter 42 mm, blev tvungen att dubbelkolla, då jag hade för mig den var 40 mm, så antar jag inte upplever den så stor. :)

(Specifications: Case : 42mm Diameter, 22mm Lug width, 48mm Lug to Lug Length, 13mm thickness)

Jag förstår. Såg större ut, får sätta upp den på min önskelista:)

Där ser man, då gillar man nog Skwaleeeee :D Undras om han har slutat på klockbutiken han började på för ett tag sedan, tycker han verkar vara tillbaka i sitt "war room"?

Nejdå, han jobbar fortfarande med Watch Box. Han har bara byggt upp en ny studio hemma som är i princip likadan. :)

Det måste vara fler än jag som alltid uttalar det ”squall-ee” i huvudet (som Wall-E i filmen). Blir som ett tvång att uttala det inombords.

Btw, love TGV. Väldigt trevliga recensioner och filmer.

Det måste vara fler än jag som alltid uttalar det ”squall-ee” i huvudet (som Wall-E i filmen). Blir som ett tvång att uttala det inombords.

Btw, love TGV. Väldigt trevliga recensioner och filmer.
Jag uttalar det mer som Squalä tror jag, är nog lite olika för att man är osäker. När Andrea uttalar det (VDn för Squalee) så uttalar han det som Squaall eller Squeijl. Det verkar som att han anpassar sig efter den han pratar med. :) Håller med om TGV, det är många som inte gillar honom men man får inte ta honom så allvarligt, det är en karaktär.

Jag uttalar det mer som Squalä tror jag, är nog lite olika för att man är osäker. När Andrea uttalar det (VDn för Squalee) så uttalar han det som Squaall eller Squeijl. Det verkar som att han anpassar sig efter den han pratar med. :) Håller med om TGV, det är många som inte gillar honom men man får inte ta honom så allvarligt, det är en karaktär.
Jag tänker att det ska uttalas som att rimma på whale (val), men kan vara lite som med Depeche Mode, som själva säger både ”Moude” och ”Modd”. ;)

Tillbaka
Topp