• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är bra sugen på en mattsvart PVD-behandlad klocka. Finns några bra Micros på temat?

I övrigt – nu en öl. Varmt idag.
IMG_20200204_170036.jpg

Riktigt cool! Vad är det för någon? Hur har den åldrats?
Det är en Zelos Mako! Den har åldrats vackert, fram tills nu egentligen, när den har fått två distinkta fläckar på bandhornen som jag inte gillar, de är lite för symmetriska och utmärkande– men de försvinner väl vad det lider. Den har inte utsatts för något saltvatten direkt, så under tiden jag reser ska den nog förändras rejält. Brons är ett förbannat kul material!

IMG_20200204_172135.jpg
IMG_20200204_172132.jpg

Ok, den här kittlade mig på helt rätt sätt. Helt rätt Sinn-vibbar!

Men... Inte så affordable.

https://www.gnomonwatches.com/collections/le-jour/products/mark-i-004-pvd-chronograph-bracelet
Om du vill ha den Sinn den liknar, 144, så finns den i svart som jubileumsvariant. Med importavgifterna från Gnomon hamnar du på liknande pris. Dock lite svårare att få tag på.

https://www.google.com/search?q=sin...59j0j13&hl=de&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Om du vill ha den Sinn den liknar, 144, så finns den i svart som jubileumsvariant. Med importavgifterna från Gnomon hamnar du på liknande pris. Dock lite svårare att få tag på.

https://www.google.com/search?q=sinn+144+st+s+jubiläum&rlz=1CDGOYI_enSE615SE619&oq=sinn+144+ju&aqs=chrome.3.69i57j0l3.6959j0j13&hl=de&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Jag är inte så knusslig med modeller, mest nyfiken på utbudet. Bara det är en sportigare klocka så.

Det är en Zelos Mako! Den har åldrats vackert, fram tills nu egentligen, när den har fått två distinkta fläckar på bandhornen som jag inte gillar, de är lite för symmetriska och utmärkande– men de försvinner väl vad det lider. Den har inte utsatts för något saltvatten direkt, så under tiden jag reser ska den nog förändras rejält. Brons är ett förbannat kul material!

IMG_20200204_172135.jpg
IMG_20200204_172132.jpg
Snyggt, tycket inte add den ojämna patina stör

Antar att det finns ett gäng Lorier i tråden men är det någon som har erfarenhet av Hydra? Hur är deras länkar förresten? De använder platta/raka länkbitar vilket ser jättesnyggt ut men det kanske är rätt obekvämt att bära.
Jag är ju en klockrookie, så ta mina erfarenheter med en nypa salt. Men Lorier Hydra har varit kanon för min del och numera så använder jag bara den (och väntar på en Gemini med samma länkar som Hydra).

Jag tycker att armbandet är kanon, och är både snyggare och av högre kvalitet än mina tidigare klockor från Orient. Känns bekvämt och är snyggt, men det är nog ganska personligt vad som känns bra på armen.

PS Min första med plexiglas och jag gillar det verkligen!

Och om jag har fattat det rätt så är alla case och länkar etc identiska, så du kan även kolla bekvämlighet med ägare till Falcon och Neptune

Jag är ju en klockrookie, så ta mina erfarenheter med en nypa salt. Men Lorier Hydra har varit kanon för min del och numera så använder jag bara den (och väntar på en Gemini med samma länkar som Hydra).

Jag tycker att armbandet är kanon, och är både snyggare och av högre kvalitet än mina tidigare klockor från Orient. Känns bekvämt och är snyggt, men det är nog ganska personligt vad som känns bra på armen.

PS Min första med plexiglas och jag gillar det verkligen!

Och om jag har fattat det rätt så är alla case och länkar etc identiska, så du kan även kolla bekvämlighet med ägare till Falcon och Neptune
Oj, otippat att stöta på någon som till och med tagit sitt namn från Lorier men stort tack för din input. :)

Hydra kommer inte att gå att beställa förrän framåt sommaren men som du säger verkar de alla använda samma boett och jag hittade en begagnad Falcon som jag tänkte testa för att känna på storleken, länken osv. Den upplevs säkert som betydligt större eftersom den saknar vridring men man får i alla fall en känsla för hur den bärs.

Det måste vara fler än jag som alltid uttalar det ”squall-ee” i huvudet (som Wall-E i filmen). Blir som ett tvång att uttala det inombords.
Btw, love TGV. Väldigt trevliga recensioner och filmer.

Det är sällan man stöter på helt korrekta och objektiva informationsfilmer. Men i mitt googlande om hur man ska uttala ordet Squale dök denna upp som räddaren i nöden. Här kan man då, inte mindre än 24 gånger, lära sig det korrekta uttalet. Varsågoda!

:squale::squale::squale:

Senast ändrad:
Det är sällan man stöter på helt korrekta och objektiva informationsfilmer. Men i mitt googlande om hur man ska uttala ordet Squale dök denna upp som räddaren i nöden. Här kan man då, inte mindre än 24 gånger, lära sig det korrekta uttalet. Varsågoda!

Vad händer. Är det på allvar så lider han uppenbart av stora komplex.

Tillbaka
Topp