Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är bra sugen på en mattsvart PVD-behandlad klocka. Finns några bra Micros på temat?
I övrigt – nu en öl. Varmt idag.
Det är en Zelos Mako! Den har åldrats vackert, fram tills nu egentligen, när den har fått två distinkta fläckar på bandhornen som jag inte gillar, de är lite för symmetriska och utmärkande– men de försvinner väl vad det lider. Den har inte utsatts för något saltvatten direkt, så under tiden jag reser ska den nog förändras rejält. Brons är ett förbannat kul material!Riktigt cool! Vad är det för någon? Hur har den åldrats?
Jag är bra sugen på en mattsvart PVD-behandlad klocka. Finns några bra Micros på temat?
Om du vill ha den Sinn den liknar, 144, så finns den i svart som jubileumsvariant. Med importavgifterna från Gnomon hamnar du på liknande pris. Dock lite svårare att få tag på.Ok, den här kittlade mig på helt rätt sätt. Helt rätt Sinn-vibbar!
Men... Inte så affordable.
https://www.gnomonwatches.com/collections/le-jour/products/mark-i-004-pvd-chronograph-bracelet
Jag är inte så knusslig med modeller, mest nyfiken på utbudet. Bara det är en sportigare klocka så.Om du vill ha den Sinn den liknar, 144, så finns den i svart som jubileumsvariant. Med importavgifterna från Gnomon hamnar du på liknande pris. Dock lite svårare att få tag på.
https://www.google.com/search?q=sinn+144+st+s+jubiläum&rlz=1CDGOYI_enSE615SE619&oq=sinn+144+ju&aqs=chrome.3.69i57j0l3.6959j0j13&hl=de&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Snyggt, tycket inte add den ojämna patina störDet är en Zelos Mako! Den har åldrats vackert, fram tills nu egentligen, när den har fått två distinkta fläckar på bandhornen som jag inte gillar, de är lite för symmetriska och utmärkande– men de försvinner väl vad det lider. Den har inte utsatts för något saltvatten direkt, så under tiden jag reser ska den nog förändras rejält. Brons är ett förbannat kul material!
Spana in nitewatches.comJag är bra sugen på en mattsvart PVD-behandlad klocka. Finns några bra Micros på temat?
Va ? Sitter länken så attans illa ?Blev något av ett train wreck
Jag är ju en klockrookie, så ta mina erfarenheter med en nypa salt. Men Lorier Hydra har varit kanon för min del och numera så använder jag bara den (och väntar på en Gemini med samma länkar som Hydra).Antar att det finns ett gäng Lorier i tråden men är det någon som har erfarenhet av Hydra? Hur är deras länkar förresten? De använder platta/raka länkbitar vilket ser jättesnyggt ut men det kanske är rätt obekvämt att bära.
Uttalar det skvallee(r)Det måste vara fler än jag som alltid uttalar det ”squall-ee” i huvudet (som Wall-E i filmen). Blir som ett tvång att uttala det inombords.
Btw, love TGV. Väldigt trevliga recensioner och filmer.
Skvälj !Uttalar det skvallee(r)
Jepp, men är ej originallänk. Tog helt enkelt bort endlinksen på en 20mm-länk, så inte så konstigt att det ser helt åt helvete utVa ? Sitter länken så attans illa ?
Oj, otippat att stöta på någon som till och med tagit sitt namn från Lorier men stort tack för din input.Jag är ju en klockrookie, så ta mina erfarenheter med en nypa salt. Men Lorier Hydra har varit kanon för min del och numera så använder jag bara den (och väntar på en Gemini med samma länkar som Hydra).
Jag tycker att armbandet är kanon, och är både snyggare och av högre kvalitet än mina tidigare klockor från Orient. Känns bekvämt och är snyggt, men det är nog ganska personligt vad som känns bra på armen.
PS Min första med plexiglas och jag gillar det verkligen!
Och om jag har fattat det rätt så är alla case och länkar etc identiska, så du kan även kolla bekvämlighet med ägare till Falcon och Neptune
Jag tycker originallänken på Falcon Eye är skitsnygg, den harmonierar så väl med boettenJepp, men är ej originallänk. Tog helt enkelt bort endlinksen på en 20mm-länk, så inte så konstigt att det ser helt åt helvete ut
Jaa, originallänken är verkligen riktigt bra till. Testar typ annat bara för att testa annatJag tycker originallänken på Falcon Eye är skitsnygg, den harmonierar så väl med boetten
Hoppas din Omega dyker upp snart !
Lagade jag i helgen som gick, blev lite rester till imorgon eller torsdag. Gott...
Lagar Korv Stroganoff
Det måste vara fler än jag som alltid uttalar det ”squall-ee” i huvudet (som Wall-E i filmen). Blir som ett tvång att uttala det inombords.
Btw, love TGV. Väldigt trevliga recensioner och filmer.
Oooh hett tips! Med tritium-index och visare också – optimalt för en småbarnsfarsa! Lite för bra. Måste jag köpa en? Har någon erfarenhet av märket?
En rabiat man. Han verkar inte må så bra.Det är sällan man stöter på helt korrekta och objektiva informationsfilmer. Men i mitt googlande om hur man ska uttala ordet Squale dök denna upp som räddaren i nöden. Här kan man då, inte mindre än 24 gånger, lära sig det korrekta uttalet. Varsågoda!
Dan Henry 1972? Påminner mycket om sinnen ocksåJag är bra sugen på en mattsvart PVD-behandlad klocka. Finns några bra Micros på temat?
Vad händer. Är det på allvar så lider han uppenbart av stora komplex.Det är sällan man stöter på helt korrekta och objektiva informationsfilmer. Men i mitt googlande om hur man ska uttala ordet Squale dök denna upp som räddaren i nöden. Här kan man då, inte mindre än 24 gånger, lära sig det korrekta uttalet. Varsågoda!
Mycket tjusig, men jag är lite knusslig med automatverken.Dan Henry 1972? Påminner mycket om sinnen också
Då ska du nog hoppa över Niten du länkade ocksåMycket tjusig, men jag är lite knusslig med automatverken.
Gaaah, kollade aldrig specsen förutom måtten på den. Röva!Då ska du nog hoppa över Niten du länkade också
Kommande release från timex! Ser sätt schysst ut & har automatiskt urverk från Miyota