• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

IMG_20200211_123304-01-01.jpeg
Dags för lunch.. :doctor:

Jaha, då har min några dagar tidiga 50-års-present till mig själv landat.
Yema Superman Heritage 39mm.
Första intrycket av den är att den riktigt frustar av exklusivitet, både till utseendet och känslan över lag. Mycket nöjd eller mer.
Stort tack @Baramats för en smidig affär som vanligt och för en kanonfin pjäs.
Nu blir det bilder :D
aCMmi7N.jpg
pJibUlE.jpg
cxfkPbZ.jpg

Första intrycket av den är att den riktigt frustar av exklusivitet, både till utseendet och känslan över lag. Mycket nöjd eller mer.
aCMmi7N.jpg
pJibUlE.jpg
cxfkPbZ.jpg
Riktigt bra, grattis x2! :D

aCMmi7N.jpg
pJibUlE.jpg
cxfkPbZ.jpg
Grattis i förskott! :)

Varför heter den Superman?

aCMmi7N.jpg
pJibUlE.jpg
cxfkPbZ.jpg
Stort grattis, denna är riktigt snygg

aCMmi7N.jpg
pJibUlE.jpg
cxfkPbZ.jpg
Stort grattis till både klocka och halvhundra :)

Kör morfars gamla klocka emellanåt som måste ha många år på nacken.
En väldigt billig sådan, kanske en 500:-? Men sitter superskönt och stilren för den pengen.

Bilagor

• 7D50C018-41CE-4FE2-A73D-EC14C8082986.jpeg
    7D50C018-41CE-4FE2-A73D-EC14C8082986.jpeg
    332.6 KB · Visningar: 1
  • 38D66DE9-2CB1-423B-A3BC-1A80A829D58C.jpeg
    38D66DE9-2CB1-423B-A3BC-1A80A829D58C.jpeg
    319.4 KB · Visningar: 1
Senaste fyndet jag inte kunde motstå då jag är ”ett barn i skäggig manskropp” ( min kära frus ord.... )

En Triwa Comb-over. Tydligen ett aprilskämt som gick i produktion på begäran. Mitt första intryck var ”hö hö fånflin”, mogen som man är. Dock efter närmare besiktning så fick tygarmbandet stryka foten direkt till fördel för ett Zuludiver Nato. Stelt som en torkad sill och allmänt oskönt.

Tavlan är fin med en borstad silverfinish och applicerade index var femte minut. Resten är målat. Visarna har ett lackat utseende. Helt ok överlag. Då klockan saknar sekundvisare är man inte direkt brydd över att det är kvarts.

Boetten känns billig i brist på bättre beskrivning. Svårt att avgöra hur länge den svarta coatingen kommer att hålla. Baklocket gav ett tydligt ”aluminiumburkspling” när jag knackade lätt med nageln. Premiumkänsla it is not. Ett litet plus ( ? ) är att kronan är märkt.

Sist men inte minst. Alltid retar det någon ;)

FFDD52BA-E924-4B86-AB75-0DA9C5271CDD.jpeg
A23A8BA6-57CA-4E40-AFD8-D93F490D8DDA.jpeg
DC249DA7-9372-4D58-8AA3-52993B8C3AD3.jpeg

Det stämmer, befinner mig i Halmstad. :) Låter som en bra plan tycker jag, hade varit kul att snacka lite skit och klämma på lite klockor. Vi får fixa en mini-GTG till sommaren här

Säg till om det ska annordnas GTG, vi befinner oss inte så långt från Halmstad så det hade varit kul att rodda ihop ngt där vi hade kunnat showcasa lite av vårt sortiment! :)

Tillbaka
Topp