• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag uppskattar verkligen valmöjligheterna dom erbjuder. Tanken på att köpa en klocka med 3 olika bezeler är väldigt lockande.

Håller helt med! Inte alltför dyra tillval heller. Kanske borde ta och klicka hem en och testa. Försökte få mig en uppfattning via youtube etc men inte mycket ute än förutom deras Egna guider i hur man byter olika delar etc.

Idag dök FedEx upp med en gottepåse... Efter att ha sålt två Zelos kunde jag inte hålla mig utan klickade hem den här :cool:

20180827_150646.jpg

Fast det där är ju värsta sortens kinaskrot och knappast något man skall köpa. Bättre att spara en slant eller köpa en seiko.
Åh, nån med mycket kunskap och erfarenhet inom området, kul! Kan du inte dela med dej av erfarenheterna av dina (antar jag många) ägda kinesiska klockor och lite om mätningar, isärtagningar och hoppsättningar av sådana urverk. Du kanske rent av kan ge några fakta baserade jämförelser med Seikos klockor och urverk som de flesta väl känner som pålitliga och av god kvalitet? Vad är de vitala skillnaderna? :rolleyes:

Åh, nån med mycket kunskap och erfarenhet inom området, kul! Kan du inte dela med dej av erfarenheterna av dina (antar jag många) ägda kinesiska klockor och lite om mätningar, isärtagningar och hoppsättningar av sådana urverk. Du kanske rent av kan ge några fakta baserade jämförelser med Seikos klockor och urverk som de flesta väl känner som pålitliga och av god kvalitet? Vad är de vitala skillnaderna? :rolleyes:
Fjanta dig inte du vet att jag har rätt. För det första tycker jag namnet på märket är bedrägligt. Det insinuerar att man har något med europeiska länder där man tillverkar klockor av god kvalitet att göra. Det har man inte. Om du inte har gjort det, läs rozzys eminenta inlägg om germasians. https://klocksnack.se/threads/ingersoll-germasians-och-made-in-switzerland.38170/

För det andra. Titta på bilden i länken du postade. Klockan ser inte ens ut som polerad skit, utan som ren skit. Behöver jag jag peka ut bristerna på klockan som syns på bilden? Tror inte det. För 180 euro dessutom? Det är skx pengar.

För det tredje. En klocka är mer än sitt urverk (nämde jag ens urverket?).

Min erfarenheter av kinaklockor sträcker sig till två mikromärken. Dessa har/är jag nöjd med. Vill du ha isärtagningar av kinaverk så finns det gott om dem online. Din tur, berätta varför man ska köpa klockan du länkade?

Mycket bra! Hur känns den tycker du? Är sjukt nöjd med min. Vad tycker du om gummit? Vart tog du hem den ifrån? Jag knep sista på serious watches tror jag.
Köpte den direkt från Zelos. Har ju haft den med blå tavla ett bra tag och en Hammerhead med meteorit tidigare med. Men jag gillar tavlan starkt. I min mening är den väldigt intressant med de olika nivåerna som finns i den. Sen är ju gummit SÅDÄR. Som tur är blir det lite mjukare efter ett tags användning.

20180827_181408.jpg

Fjanta dig inte du vet att jag har rätt. För det första tycker jag namnet på märket är bedrägligt. Det insinuerar att man har något med europeiska länder där man tillverkar klockor av god kvalitet att göra. Det har man inte. Om du inte har gjort det, läs rozzys eminenta inlägg om germasians. https://klocksnack.se/threads/ingersoll-germasians-och-made-in-switzerland.38170/

För det andra. Titta på bilden i länken du postade. Klockan ser inte ens ut som polerad skit, utan som ren skit. Behöver jag jag peka ut bristerna på klockan som syns på bilden? Tror inte det. För 180 euro dessutom? Det är skx pengar.

För det tredje. En klocka är mer än sitt urverk (nämde jag ens urverket?).

Min erfarenheter av kinaklockor sträcker sig till två mikromärken. Dessa har/är jag nöjd med. Vill du ha isärtagningar av kinaverk så finns det gott om dem online. Din tur, berätta varför man ska köpa klockan du länkade?
Fjanta mej??
Om jag fattade rätt så har du följande anledningar för ditt uttalande "värsta sortens kinaskrot":
- namngivning,
- länk,
- annat än urverket,
- två kinabaserade klockor som du är nöjd med.

Då vet jag vad du har för inblick och vi behöver inte fortsätta diskussionen.

För övrigt kan jag inte nåt (eller inte mycket) om kinesiska klockor eller deras urverk och har inte sagt att nån skall köpa nånting . Hoppades att man kanske kunde lära sig nåt.

Var och en skaffar väl det man gillar, trivs och tycker sig har råd med. Det finns ingen anledning för mej kritisera det, må det vara PP, Rolex, SKX, "värsta sortens kinaskrot" eller nåt annat. Om jag inte gillar det så behöver jag ju inte säga det. Däremot uppskattar jag en trevlig och positiv tråd som denna.

Köpte den direkt från Zelos. Har ju haft den med blå tavla ett bra tag och en Hammerhead med meteorit tidigare med. Men jag gillar tavlan starkt. I min mening är den väldigt intressant med de olika nivåerna som finns i den. Sen är ju gummit SÅDÄR. Som tur är blir det lite mjukare efter ett tags användning.
Tycker gummit är så jäkla långt? Min sitter på det medföljande lädret, vilket är av mycket god kvalitet.

Fjanta mej??
Om jag fattade rätt så har du följande anledningar för ditt uttalande "värsta sortens kinaskrot":
- namngivning,
- länk,
- annat än urverket,

För övrigt kan jag inte nåt (eller inte mycket) om kinesiska klockor eller deras urverk och har inte sagt att nån skall köpa nånting . Hoppades att man kanske kunde lära sig nåt.

Var och en skaffar väl det man gillar, trivs och tycker sig har råd med. Det finns ingen anledning för mej kritisera det, må det vara PP, Rolex, SKX, "värsta sortens kinaskrot" eller nåt annat. Om jag inte gillar det så behöver jag ju inte säga det. Däremot uppskattar jag en trevlig och positiv tråd som denna.
Fast i detta fall var faktisk klockan exceptionellt hemsk. Noll egen design, låg kvalitet (titta på detaljer som index) och ett rätt högt pris.

Fjanta mej??
- namngivning,
- länk,
- annat än urverket,

Fine, mitt inlägg var onödigt syrligt. Det var onödigt. Och ja, man skaffar sig de klockor man själv vill ha. Men ska man rekommendera klockor till andra bör man ju kunna motivera varför man skall köpa det man rekomenderar?
Klockan är skit av följande anledningar (säkert fler än dessa men detta kan man lätt identifiera på bilden):
Länken (passform)
Boetten (kass finish)
Vridringsinlägg, lumepip (finish)
Tavla (bla omatchande lysmassa)
Namnet (bedrägligt)
Priset (dyrt)
Allmäna designen (hopplock av hyllprodukter?)

Urverket är förmodligen det bästa med klockan. Men det går ju bedömt att plocka hem för några dollar :). Jag står fast vid att det är skrot.

Bytte till canvas. Vad tror ni passar det? :)
20180827_190309.jpg
PicsArt_08-27-06.58.06.jpg
PicsArt_08-27-06.56.12.jpg
PicsArt_08-27-06.59.45.jpg
Grym klocka ! :wideyed: Men måste nog säga att jag inte gillade armbandet så värst mycket.
Jag är av den åsikten att en klocka i brons, som har lite patina och så vidare. Ska ha ett armband som ser ut att höra till klockan, dvs ser litet slitet ut.
Men, det finns garanterat armband av icke sliten sort. Som passar till klockan. :)
Just det armbandet med dom röda stygnen, gör att det ser lite för "sportigt" ut. :p

Det var därför jag köpte till ett canvas/läder armband när jag beställde min Hammerhead. Tycker inte riktigt att originalarmbandet passar till klockan.
Men jag kan inte säga säkert då jag inte sett klockan i verkligheten. Jag kanske ändrar mig när jag får hem klockan och ser den med egna ögon. :dead:

Grym klocka ! :wideyed: Men måste nog säga att jag inte gillade armbandet så värst mycket.
Jag är av den åsikten att en klocka i brons, som har lite patina och så vidare. Ska ha ett armband som ser ut att höra till klockan, dvs ser litet slitet ut.
Men, det finns garanterat armband av icke sliten sort. Som passar till klockan. :)
Just det armbandet med dom röda stygnen, gör att det ser lite för "sportigt" ut. :p

Det var därför jag köpte till ett canvas/läder armband när jag beställde min Hammerhead. Tycker inte riktigt att originalarmbandet passar till klockan.
Men jag kan inte säga säkert då jag inte sett klockan i verkligheten. Jag kanske ändrar mig när jag får hem klockan och ser den med egna ögon. :dead:
Tack för svaret...:)

Sökte på forumet om någon checkat på Mint evolutive som jag råkade falla över men hitta inget.
Jag gillar designen, speciellt också att man kan köra lite custom på deras sida. Vad tycker panelen, inga hejdlösa priser för vad som verkar en schysst micro brander :)

https://mintevolutive.com/

Påminner lite om Bolm klockorna.
Min smak faller på nedan modell Intelligencer med länk, ps: snodd bild
intelligencer-mb-rb-silver.png
De där tycke jag var riktigt snygga @Dc1986! Hade önskat 39mm och lite kortare kortare lug2lug men annars var det inget att "klaga" på. Kul att man kan ändra utseende på dem också.Tyckte också att intelligencer var snyggast!

Tillbaka
Topp