Se där, det var ju slående likt.Originalet:
Zeniths nyutgåva:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Se där, det var ju slående likt.Originalet:
Zeniths nyutgåva:
De där tycke jag var riktigt snygga @Dc1986! Hade önskat 39mm och lite kortare kortare lug2lug men annars var det inget att "klaga" på. Kul att man kan ändra utseende på dem också.Tyckte också att intelligencer var snyggast!
Ja det var bra pris. Fanns några korta videos på Youtube om du vill kolla. Man såg inte så mycket av själva klockorna dock.Kul Jo men jag tror dom där 40 mm Kan vara ok, såg även att dom säljer hela Mod kit inklusive Klockan för under 400USD.
Stort grattis! Grym tavla.Idag dök FedEx upp med en gottepåse... Efter att ha sålt två Zelos kunde jag inte hålla mig utan klickade hem den här
Nice. Do they keep their own stock and from where do they ship?A friend of mine just launched his own microbrand watchstore - https://microbrand.store/
He ships free everywhere in the world.
Gillar! En enkel och mycket bra sida, lätt att hitta det man är ute efter, som typ av modell/stuk/storlek osv.A friend of mine just launched his own microbrand watchstore - https://microbrand.store/
Sweet! I also would like to know from where they are shipping.A friend of mine just launched his own microbrand watchstore - https://microbrand.store/
Riktigt bra! Även lite action och äventyrskänsla i den. Passar till mycketDenna dök upp idag efter en viss väntan (saknas ju en rejäl stund till de där 900+ dagarna för MKII (var det väl)), riktig dressare. En remake på deras egen från -55 -56 (doomed mineralglas, ingen/1 atm wr, 36 mm) fast med ett Sellita verk i stället för Felsa.
Ja håller med, liv i den på nåt sätt. Ingen wr då möjligen, men flygäventyr... Charles Lindberg goes to dinner (nu tror jag inte han hade glycine men ändå) .Riktigt bra! Även lite action och äventyrskänsla i den. Passar till mycket
Fin, men inget dressur. Verktygsur/bruksur är lite mer beskrivande. Var ju ett populärt militärur för piloter på sin tid.Denna dök upp idag efter en viss väntan (saknas ju en rejäl stund till de där 900+ dagarna för MKII (var det väl)), riktig dressare. En remake på deras egen från -55 -56 (doomed mineralglas, ingen/1 atm wr, 36 mm) fast med ett Sellita verk i stället för Felsa.
Så är det, det togs fram för piloter efter spec av piloten Chat Brown som ett bruksur men nu får det tjänstgöra som dressur för mej. Har andra, mindre ömtåliga (airmans och andra) klockor som fungerar som everyday/bruksur. Du kan ju ha en poäng i att ett dressur inte har en vridring, beroende på definition.Fin, men inget dressur. Verktygsur/bruksur är lite mer beskrivande. Var ju ett populärt militärur för piloter på sin tid.
Det är inte speciellt ömtåligt väl? Bara inte speciellt vattentätt. Dressur för mig har inte sekundvisare, men den lite med extrema tolkning ska jag inte försöka sälja in bland folk.Så är det, det togs fram för piloter efter spec av piloten Chat Brown som ett bruksur men nu får det tjänstgöra som dressur för mej. Har andra, mindre ömtåliga (airmans och andra) klockor som fungerar som everyday/bruksur. Du kan ju ha en poäng i att ett dressur inte har en vridring, beroende på definition.
Cool den där från Military Ind. vad tycker du om den, bär den stort?Fick hem min military industries idag. Eftersom jag redan hade en annan homage på mig får ni en bild på varje
Första intrycket är bra, i synnerhet för pengarna jag betalade. Vridningen känns OK och boetten har hyfsad finish. Vad man kan förvänta sig av en klocka för typ 2k, men har betalt hälften av det så är nöjd Storleken tycker jag är bra, rätt stor L2L (är ju också väldigt van vid min "lilla" nauti så allt är ju relativt). Blir aningen för hög för min smak med nato så ska se om jag kan hitta nån billig länk med raka ändlänkar alternativt köra den på canvas/läder.Cool den där från Military Ind. vad tycker du om den, bär den stort?
Väl kupat akryl glas är lätt att få repor på. Hm, tänkte mer som max tim, min, sek, datum och hacking samt kanske en minimalistisk design. Vilket som, får använda den lite försiktigt.Det är inte speciellt ömtåligt väl? Bara inte speciellt vattentätt. Dressur för mig har inte sekundvisare, men den lite med extrema tolkning ska jag inte försöka sälja in bland folk.
Fast plastglas är perfekt, bara att polera upp med autosol/silverputs/tandkräm om det blir repat. Inte lika sprött som alternativen. Alla har lite olika definition på dressur, ofta betyder det bara att det är den minsta klockan på skinnband man äger.Väl kupat akryl glas är lätt att få repor på. Hm, tänkte mer som max tim, min, sek, datum och hacking samt kanske en minimalistisk design. Vilket som, får använda den lite försiktigt.
Visst så länge inte repan går för djupt och det spricker, inte så svårt att byta glaset heller bara man får tag på nåt nytt. Har till och med PolyWatch eller vad det heter, fast man undviker helst att få repor. Så kanske det är och det är väl helt ok? Kan ju också definieras utifrån användning snarare än utseende. Det viktiga är väl att innebörden är förstådd.Fast plastglas är perfekt, bara att polera upp med autosol/silverputs/tandkräm om det blir repat. Inte lika sprött som alternativen. Alla har lite olika definition på dressur, ofta betyder det bara att det är den minsta klockan på skinnband man äger.
Plastglas spricker inte speciellt lätt då materialet är segt och inte sprött som safir och glas.Visst så länge inte repan går för djupt och det spricker, inte så svårt att byta glaset heller bara man får tag på nåt nytt. Har till och med PolyWatch eller vad det heter, fast man undviker helst att få repor. Så kanske det är och det är väl helt ok? Kan ju också definieras utifrån användning snarare än utseende. Det viktiga är väl att innebörden är förstådd.
Tolkar jag dig rätt om mineralglas är klart sämst av de tre? Repas lättare, sprött så det kan krossas, samt går inte att polera upp som akryl? (är inte jättepåläst i ämnet själv)Plastglas spricker inte speciellt lätt då materialet är segt och inte sprött som safir och glas.
Har lyckats, därav har jag också bytt ett par. Gammal plast blir spröd, det lär väl ta ett tag på denna.Plastglas spricker inte speciellt lätt då materialet är segt och inte sprött som safir och glas.
Mineral och akryl har ungefär samma vickershårdhet på ungefär 500, medan safir har ungefär 2000 alltså ungefär 4 ggr så hårt. Plast är dock ett mer "flytande" material än mineral som gör det segt och går att få att "smälta" ihop, fylla i och polera upp.Tolkar jag dig rätt om mineralglas är klart sämst av de tre? Repas lättare, sprött så det kan krossas, samt går inte att polera upp som akryl? (är inte jättepåläst i ämnet själv)
Tycker jag helt klart. Och blir det nu bara lite volym på tillverkningen av kupade safirglas har vi ett modernt trevlig alternativ till plast.Tolkar jag dig rätt om mineralglas är klart sämst av de tre? Repas lättare, sprött så det kan krossas, samt går inte att polera upp som akryl? (är inte jättepåläst i ämnet själv)
Inte lyckats spräcka ett enda trots 10+ år och 100+ klockor. Vad var det för klockor och glas?Har lyckats, därav har jag också bytt ett par. Gammal plast blir spröd, det lär väl ta ett tag på denna.
Se där, du är försiktigare än jag. En conny som fick en smäll på av en bildörr och en waterfront tror jag det var, möjligen var det en bristol, som repades igenom av ett skjutmått om jag minns rätt. Bägge med gamla glas.Tycker jag helt klart. Och blir det nu bara lite volym på tillverkningen av kupade safirglas har vi ett modernt trevlig alternativ till plast.
Inte lyckats spräcka ett enda trots 10+ år och 100+ klockor. Vad var det för klockor och glas?
Beror ju såklart även på vad man har för glas och om det är oskadat. I vilket fall spricker vanliga plastglas inte speciellt lätt iaf. Sedan kan man alltid ha otur oberoende på klock- eller glas-typ.Se där, du är försiktigare än jag. En conny som fick en smäll på av en bildörr och en waterfront tror jag det var, möjligen var det en bristol, som repades igenom av ett skjutmått om jag minns rätt. Bägge med gamla glas.
RIktigt fina även om jag gärna skulle ha dem ett par mm mindre och kortare l2l, early bird priset är väl ok men är inte fullpriset lite i mesta laget? Eller är det nåt jag missat?För mig blir det att förbeställa denna nu i veckan, synd den levereras i Februari bara...