Kolla på Richard Legrand Odyssea mark II om du kan vänta lite, de kommer köra preorders för bara usd239, sjukt prisvärt imoLigger tyvärr en bra bit över min budget
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kolla på Richard Legrand Odyssea mark II om du kan vänta lite, de kommer köra preorders för bara usd239, sjukt prisvärt imoLigger tyvärr en bra bit över min budget
Den var rätt snygg, såg den på kickstarter nyss. Nån vecka kan man ju vänta men flera månader är inge kul.. Den här gillade jag stenhårt. Men hittar den inte nånstans ännu.Kolla på Richard Legrand Odyssea mark II om du kan vänta lite, de kommer köra preorders för bara usd239, sjukt prisvärt imo
Nytt från Baltic!!
Tror förbokningen börjar i mitten på november...Den var rätt snygg, såg den på kickstarter nyss. Nån vecka kan man ju vänta men flera månader är inge kul.. Den här gillade jag stenhårt. Men hittar den inte nånstans ännu.
September skrev de på insta , Sen ökar priset i oktoberTror förbokningen börjar i mitten på november...
PCL får mycket skit på forum, men fan vad jag gillar det.Då föreslår jag min CW C60 LE
Det ”dyker” upp grymma klockor här lite titt som tätt så bara att hänga med i posterna så har du snart en ...Nån som sitter på någon microdykare här och kan tänkas släppa den vidare till mig?
PCL får mycket skit på forum, men fan vad jag gillar det.
Man vet att flickvännen är en keeper när hon säger "vänta, sitt kvar så, tror att det blir en rätt bra bild på klockan".
Hahahahah!
Tack för omnämnandet! Flippar klockorna lite snabbt nu men har en annan på radarn nu och då är det svårt att låta bli =)Ligger ute en fin Borealis Portus Cale nu på K&S från @levman som är väldigt mycket pang för pengen...
Riktigt trevlig. Vilken svartlista?"Råkade" just klicka hem en sån här. Tyckte designen var helt unik och priset tillräckligt högt på en begagnad. Aldrig hört om dem förut, men de har en "affär" på ebay.Vet inte ens vad det sitter för urverk i. Nån som har erfarenhet?
Edit: vet att de ligger på "svartlistan", tyckte det var kul i alla fall att se vad det är för något.
https://klocksnack.se/threads/köpguide-watches-blacklist.18147/Riktigt trevlig. Vilken svartlista?
Tror man borde revidera den listan i och med att den är snart fem år gammal. Skulle förmodligen se annorlunda ut idag.
Det finns flera "kända" namn på listan så man får väl ta den för vad den är, lite "heads up". Skaffade ju just en på listan fast jag visste att den finns där. En revidering låter klokt. Eller kanske en anti-svartlista där vi anger de som vi inte tycker hör hemma på svartlistan? Blir nog för svårt...Tror man borde revidera den listan i och med att den är snart fem år gammal. Skulle förmodligen se annorlunda ut idag.
Min Marc & sons som för övrigt finns med på listan är jag mycket nöjd med.
Ja, jag gissa även att "Phobos" på listan är Phoibos (hittar inget när jag googlar Phobos iaf), vilket enligt mig är ett märke som inte heller platsar på en sådan lista. Kanske för 5 år sen (vet inget om deras klockor för fem år sen), men inte idag.Tror man borde revidera den listan i och med att den är snart fem år gammal. Skulle förmodligen se annorlunda ut idag.
Min Marc & sons som för övrigt finns med på listan är jag mycket nöjd med.
Här har du en dykare med bonusen GMT och svart urtavla för under eller runt 2000 kr, ny.Ligger tyvärr en bra bit över min budget
Gissar att det sitter ett Sea-Gull ty2806 i. Skall vara en kinesisk klon av Miyota 8215 med autowinding från Seiko (Magic lever). frekvens om 21600 bhp som de flesta low-range asiatiska verk. Spännande, får kanske offra klockan och plocka isär verket. Finns ju fina nya att köpa"Råkade" just klicka hem en sån här. Tyckte designen var helt unik och priset tillräckligt högt på en begagnad. Aldrig hört om dem förut, men de har en "affär" på ebay.Vet inte ens vad det sitter för urverk i. Nån som har erfarenhet?
Edit: vet att de ligger på "svartlistan", tyckte det var kul i alla fall att se vad det är för något.
Jag uppskattar verkligen valmöjligheterna dom erbjuder. Tanken på att köpa en klocka med 3 olika bezeler är väldigt lockande.Sökte på forumet om någon checkat på Mint evolutive som jag råkade falla över men hitta inget.
Jag gillar designen, speciellt också att man kan köra lite custom på deras sida. Vad tycker panelen, inga hejdlösa priser för vad som verkar en schysst micro brander
https://mintevolutive.com/
Påminner lite om Bolm klockorna.
Min smak faller på nedan modell Intelligencer med länk, ps: snodd bild
Fast det där är ju värsta sortens kinaskrot och knappast något man skall köpa. Bättre att spara en slant eller köpa en seiko.Här har du en dykare med bonusen GMT och svart urtavla för under eller runt 2000 kr, ny.
https://www.tauchmeisterwatches.com/tauchmeister-t0288mil-automatic-divers-watch-20-atm.html
Lär nog inte bli en sådan, lägger hellre 2k på en fräsch begagnad än 2k på en billig ny..Fast det där är ju värsta sortens kinaskrot och knappast något man skall köpa. Bättre att spara en slant eller köpa en seiko.