Utan tvekan, bara att köra på!Att ha en 3-4 åring med manuell chronograf är årets hipster-grej, definitivt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utan tvekan, bara att köra på!Att ha en 3-4 åring med manuell chronograf är årets hipster-grej, definitivt!
Kunde inte låta bli att köpa en SSC741P1... Tack för tipset!Fanns ett helt gäng klockor med galet bra priser.
![]()
![]()
![]()
Bra köp, den där är grymt cool!Kunde inte låta bli att köpa en SSC741P1... Tack för tipset!
![]()
Fråga @Molle, han har en grön och han har varit nöjd med den om jag förstår det rätt.Någon som testat dessa här i tråden? Har själv haft en SBBN031 och gillade den men blev lite sugen att testa denna till det fantastiska priset
![]()
Jag tycker att den är jäkligt cool. Testade en hos AD och blev riktigt sugen.Då frågar vi @Molle , köpa eller inte köpa?![]()
Okej ja det känns som den kan vara braJag tycker att den är jäkligt cool. Testade en hos AD och blev riktigt sugen.
Cool kyrkobyggnad!![]()
![]()
Kebab kebab kebab![]()
Ser den som en het kandidat till sommarklockan i år!Bra köp, den där är grymt cool!![]()
Den Certinan är jävligt bra alltså. Grym lume eller?Årets första bärsbild för min del.
![]()
Nä tycker inte den är direkt imponerande,men är dock van vid ZelosDen Certinan är jävligt bra alltså. Grym lume eller?
Tung! Grattis. Lite sugen på SRPD09 trots att jag verkligen inte behöver ytterligare en dykare.Kunde inte låta bli att köpa en SSC741P1... Tack för tipset!
![]()
Coolt att ha Captain Slow som nick, och till det din Rising Force avatar med Mr 'allt annat än slow' YngveDagens:
![]()
Kvällens:
![]()
Jag är en kontrasternas man.Coolt att ha Captain Slow som nick, och till det din Rising Force avatar med Mr 'allt annat än slow' Yngve![]()
Jag testade den gröna för den tycker jag är coolast. Sitter sjukt bra på armen för det är så kort lug-lug.Okej ja det känns som den kan vara bravilken färg testade du?
Har haft en SNE435 och var riktigt nöjd med den. Det räckte med någon dag i solen för full laddning som höll i typ 6-10 månader eller något i den stilen.Nån som provat nån klocka med solar Quartzverk från seiko? Vart sugen nu då det var så bra kampanj
Tack! kanske man ska ta och prova en men det låter ju nästan för bra för att vara sant med batteri tiden men då lär dom ju överleva även här i norrland på vinternHar haft en SNE435 och var riktigt nöjd med den. Det räckte med någon dag i solen för full laddning som höll i typ 6-10 månader eller något i den stilen.
![]()
Jag minns inte exakt vad det stod i manualen men det var något i den stilen. Man behöver i alla fall inte vara orolig för att de ska få slut på kräm om man säger så, en dags laddning ska räcka för att hålla den levande i över ett halvår (är rätt säker på att det var tio månader för SNE435 men det kanske varierar) i totalt mörker.Tack! kanske man ska ta och prova en men det låter ju nästan för bra för att vara sant med batteri tiden men då lär dom ju överleva även här i norrland på vintern![]()
Samma med denna Citizen.. Eco-drive.. Vid fulladdning ska den hålla ca 6mån i total mörker. Och enligt vissa källor ska battericellen ha 80% kvar av sin kapacitet efter 20år..(inte för att det är dyrt och lämna in för service vid byte av solcellspanelen efter 10-15år)..men laddar man den ca 1gång i mån lär den hålla lääääänge... Gillar dessa "grab-and-go" klockor. Stannar aldrig, håller alltid tiden..Tack! kanske man ska ta och prova en men det låter ju nästan för bra för att vara sant med batteri tiden men då lär dom ju överleva även här i norrland på vintern![]()
Ja, alltså, stormärkena och deras auktoriserade servicecenter och deras priser är jag mycket välbekant med. Har en Oris chronograph som snart har kostat lika mycket i service som i inköp, men det är utspritt över 20års nästan dagligt bruk.Har servat nån 2824 och tror jag betalade 2 300 kr. Då med bara rengöring och byte av huvudfjäder och några slitagdelar samt justering. Skall det göras mer som byte av glas, visare, polering eller lume så lär det kosta mer. Har låtit serva hustruns dam-oris och tror det gick på 3 000 ungefär. Sen har jag låtit helrenovera en äldre kronometer Omega hos Omega och det kostade väl 6 500 eller nåt sånt. Och har nu en äldre kronograf med en Landeron 48 i som kommer kosta 4 000 - 4 500 har jag fått i prisuppgift om inget extra tillstöter. Kanske ger en bild av vad "min uris" tar i ena änden och Omega i andra.![]()
Jag minns inte exakt vad det stod i manualen men det var något i den stilen. Man behöver i alla fall inte vara orolig för att de ska få slut på kräm om man säger så, en dags laddning ska räcka för att hålla den levande i över ett halvår (är rätt säker på att det var tio månader för SNE435 men det kanske varierar) i totalt mörker.![]()
Tack grabbar riktiga enablersSamma med denna Citizen.. Eco-drive.. Vid fulladdning ska den hålla ca 6mån i total mörker. Och enligt vissa källor ska battericellen ha 80% kvar av sin kapacitet efter 20år..(inte för att det är dyrt och lämna in för service vid byte av solcellspanelen efter 10-15år)..men laddar man den ca 1gång i mån lär den hålla lääääänge... Gillar dessa "grab-and-go" klockor. Stannar aldrig, håller alltid tiden..![]()
![]()