Acos
Guld
Jag säger inte att det var dåligt men lite av retro feelingen försvinnerPrecis det jag fetdiggar på klockan![]()
Edit- Sen läsbarheten så klart som redan blivit påpekat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag säger inte att det var dåligt men lite av retro feelingen försvinnerPrecis det jag fetdiggar på klockan![]()
Därom är vi överensJag säger inte att det var dåligt men lite av retro feelingen försvinner
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?
Tacksam för svar
Ja det blir intressant att följa K/S de närmsta månaderna. Min spådom är att GMT i stål kommer att gå ned under 100'.Säger som alla andra, ändra rubriken. Bra pris tycker jag och en klocka jag gärna köpt om jag haft pengarna och inte haft annat som lockar. Har själv en hel hög annonser som ingen vill kännas vid, känns som att K&S har gått i ide, t.o.m. Prisbumpar på stål rollar :-O
Snyggt! Ser ju nästan svart utLördagsklockan blir en klocka som är given i tråden
![]()
Hej Remofflan!Hej Bullen!
Jag vill köpa nya klockor, men behöver då kunna sälja andra (eller dem) för att det ska gå ihop. Kan ligga ute men pengarna, men inte i flera månader. Så frågan är om man ”törs” nu utan att ha sålt först?
Mvh,
Köpsugen
Utan tvekan mer återhållsamhet på köp&sälj nu.Säger som alla andra, ändra rubriken. Bra pris tycker jag och en klocka jag gärna köpt om jag haft pengarna och inte haft annat som lockar. Har själv en hel hög annonser som ingen vill kännas vid, känns som att K&S har gått i ide, t.o.m. Prisbumpar på stål rollar :-O
Sant. Tack Bullen! Jag sålde en del ur på Tradera tidigare, men senaste åren har jag nästan uteslutande kört på KS. Känns tryggt och trevligt.Hej Remofflan!
Nu sålde ju Bullen betydligt billigare ur än din 103 ST precis, men fick dom sålda på Tradera. Kostar ju inget att prova på fler ställen menar jag![]()
Precis. Jag tror att spontanköpen fått sig en ordentlig törn som effekt av oviss jobbsituation och således privatekonomi.Utan tvekan mer återhållsamhet på köp&sälj nu.
Tror att merparten av eventuella köpare i nuläget och i dessa ovissa tider inte köper om det inte känns som man gör en någorlunda bra affär.
Det annars så vanliga köpet där man kanske betalar lite mer för att suget är stort det går nog bort för tillfället. Ur säljsynpunkt i nuläget så får man nog tänka över om man vill/behöver sälja och isåfall ligga ganska lågt för att få några intressenter över huvudtaget. Känns som det kan hålla i sig ett tag också, tyvärr.
Ja det finns ju några där som inte är medlemmar härSant. Tack Bullen! Jag sålde en del ur på Tradera tidigare, men senaste åren har jag nästan uteslutande kört på KS. Känns tryggt och trevligt.Men det är klart, större marknad på Tradera, Blocket osv.
Jag har fiskat up mina av italienska säljare på eBay.Vart har alla fiskat upp dessa klockor tillägnade italienska militären som finns på forumet? @MaBr du som har en till salu kanske vet?![]()
Okej var tvungen att fråga, aldrig sett någon innan någon postade på dagens klocka sen såg jag din annons sen nu en till med 2 tillJag har fiskat up mina av italienska säljare på eBay.![]()
De är ju inte supervanliga på forumet men de förekommer då och då. Jag tycker att de är lite roliga och de brukar inte vara snordyra heller.Okej var tvungen att fråga, aldrig sett någon innan någon postade på dagens klocka sen såg jag din annons sen nu en till med 2 till![]()
Ja dom jag har sett har då varit riktig balla, men är dom i regel alltid svarta? Verkar vanligast iallafall dom jag sett inklusive den i din annons är ju helt klart affordableDe är ju inte supervanliga på forumet men de förekommer då och då. Jag tycker att de är lite roliga och de brukar inte vara snordyra heller.![]()
Nu när du säger det så, det är faktiskt många som är just svarta. Är väl mer taktiskt och coolt.Ja dom jag har sett har då varit riktig balla, men är dom i regel alltid svarta? Verkar vanligast iallafall dom jag sett inklusive den i din annons är ju helt klart affordable
Du har nog helt rätt, Haha jag kan förstå både jakten och att dom börjat gå upp i prisNu när du säger det så, det är faktiskt många som är just svarta. Är väl mer taktiskt och coolt.Själv är jag på jakt efter en 1521 Marina Militaire, det hade varit riktigt schysst, speciellt en med bakelitvridring! Tyvärr så har de börjar krypa upp ganska mycket i pris.
![]()
![]()
![]()
Visst är den?! Fick tag på två(!) sommarklockor samma kväll som frågan ställdes. Fick utöver det ett gäng fin fina erbjudanden och tips!Fantastisk tråd detta. Fick tag i det jag behövde under 10 min...
Gnomon är trusted bara körJag funderar på att beställa en klocka från Gnomon. Något man bör känna till när man handlar därifrån? Brukar de köra med rabattkoder?
Ja du, ibland är det så känns det som. Kan inget om klockan personligen. Men det första jag hade ändrat på är nog rubriken. Skriv vad du säljer sen "bytes mot annan dykare". Annars är det inget fel vad jag kan se![]()
Det är många annonser som nog är iskalla just nu. Men jag tror nog att din annons går många obemärkt förbi tack vare annonstiteln. Den säger ju inte vad det är för klocka (varken märke eller modell) och för den som slösurfar annonser så är det nog ingen bra sak... det är t ex så jag missat annonsen. Är man inte på jakt efter just en sommarklocka så är det t ex ingen mening att gå in på annonsen![]()
Folk är generellt väldigt märkesfixerade och många mikromärken är iskalla utanför vår egna lilla mikroklubb om det inte är något som fått publicitet på annat håll som t.ex. Nezumi och Knut Gadd. Som Totte nämnde ovan kan det kanske vara en god idé att låta rubriken spegla vilken klocka det gäller men annars är det ju ingenting uppenbart felaktigt sett till pris, skick osv. Lycka till med bytet!![]()
För egen del så tror jag att många i denna tråden inklusive mig själv redan har haft en likadan.
Andra ej micro-intresserade har däremot ingen aning om hur bra den verkligen är och står över.
Så tror jag. Klockan är det absolut inget fel på.
Grymt härlig blå sunburst.
Tack för alla svar. Det stämmer säkert som ni säger.Exakt. Mitt bästa knep när jag inte får napp på mina annonser är att börja använda klockan igen. Efter lite snygga bilder på forat så blir någon plötsligt intresserad, lagom tills man börjat gilla den.
Det är en fin klocka, men tror tyvärr inte du kommer få så mycket för den om du vill sälja den. Det är inte ett så populärt märke och den har lite för mycket skavanker. De flesta utanför vår tråd vet nog knappt ens vad det är för klocka. Tyvärr så med dessa mindre märken att de tappar rätt mycket i värde om man inte har lite tur på sin sida och klockan har väldigt bra skick. Gillar själv NTH mycket dock.![]()
Hade packat ner denna klocka då jag har den ute på köp & sälj, brukar sluta använda klockor då jag väl lägger ut dom men den är svårsåld. Tror nästan att det blir att behålla den![]()
Det är en fin klocka, men tror tyvärr inte du kommer få så mycket för den om du vill sälja den. Det är inte ett så populärt märke och den har lite för mycket skavanker. De flesta utanför vår tråd vet nog knappt ens vad det är för klocka. Tyvärr så med dessa mindre märken att de tappar rätt mycket i värde om man inte har lite tur på sin sida och klockan har väldigt bra skick. Gillar själv NTH mycket dock.
Det tycker jag du gör rätt i. Den blir trevlig till sommaren igen. Stoppa undan den ett tag och ta fram den när det blir varmt ute.Nä det är nog lika bra att behålla den eftersom att jag gillar klockan, inte värt att sälja då.
Tycker faktiskt din prissättning är mer än rimlig, du vet ju vad jäkla bra den är och kan väl inte hjälpa att Svenne B inte förstårNä det är nog lika bra att behålla den eftersom att jag gillar klockan, inte värt att sälja då.
Kan byta mot min certina jag har på annons om du vill?Nä det är nog lika bra att behålla den eftersom att jag gillar klockan, inte värt att sälja då.