• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar

Säger som alla andra, ändra rubriken. Bra pris tycker jag och en klocka jag gärna köpt om jag haft pengarna och inte haft annat som lockar. Har själv en hel hög annonser som ingen vill kännas vid, känns som att K&S har gått i ide, t.o.m. Prisbumpar på stål rollar :-O
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Säger som alla andra, ändra rubriken. Bra pris tycker jag och en klocka jag gärna köpt om jag haft pengarna och inte haft annat som lockar. Har själv en hel hög annonser som ingen vill kännas vid, känns som att K&S har gått i ide, t.o.m. Prisbumpar på stål rollar :-O
Ja det blir intressant att följa K/S de närmsta månaderna. Min spådom är att GMT i stål kommer att gå ned under 100'.
Daytona i stål, ned under 150' innan det vänder igen. Vad tror ni andra gübbar ?
Edit: Med det sagt är jag personligen inte intresserad av någon av dem.
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Bullen!

Jag vill köpa nya klockor, men behöver då kunna sälja andra (eller dem) för att det ska gå ihop. Kan ligga ute men pengarna, men inte i flera månader. Så frågan är om man ”törs” nu utan att ha sålt först?

Mvh,
Köpsugen
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Lördagsklockan blir en klocka som är given i tråden :)

IMG_20200328_102540.jpg
Snyggt! Ser ju nästan svart ut :cigar:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hej Bullen!

Jag vill köpa nya klockor, men behöver då kunna sälja andra (eller dem) för att det ska gå ihop. Kan ligga ute men pengarna, men inte i flera månader. Så frågan är om man ”törs” nu utan att ha sålt först?

Mvh,
Köpsugen
Hej Remofflan!
Nu sålde ju Bullen betydligt billigare ur än din 103 ST precis, men fick dom sålda på Tradera. Kostar ju inget att prova på fler ställen menar jag :oops:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Säger som alla andra, ändra rubriken. Bra pris tycker jag och en klocka jag gärna köpt om jag haft pengarna och inte haft annat som lockar. Har själv en hel hög annonser som ingen vill kännas vid, känns som att K&S har gått i ide, t.o.m. Prisbumpar på stål rollar :-O
Utan tvekan mer återhållsamhet på köp&sälj nu.
Tror att merparten av eventuella köpare i nuläget och i dessa ovissa tider inte köper om det inte känns som man gör en någorlunda bra affär.
Det annars så vanliga köpet där man kanske betalar lite mer för att suget är stort det går nog bort för tillfället. Ur säljsynpunkt i nuläget så får man nog tänka över om man vill/behöver sälja och isåfall ligga ganska lågt för att få några intressenter över huvudtaget. Känns som det kan hålla i sig ett tag också, tyvärr.
 
Senast ändrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hej Remofflan!
Nu sålde ju Bullen betydligt billigare ur än din 103 ST precis, men fick dom sålda på Tradera. Kostar ju inget att prova på fler ställen menar jag :oops:
Sant. Tack Bullen! Jag sålde en del ur på Tradera tidigare, men senaste åren har jag nästan uteslutande kört på KS. Känns tryggt och trevligt. :) Men det är klart, större marknad på Tradera, Blocket osv.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Utan tvekan mer återhållsamhet på köp&sälj nu.
Tror att merparten av eventuella köpare i nuläget och i dessa ovissa tider inte köper om det inte känns som man gör en någorlunda bra affär.
Det annars så vanliga köpet där man kanske betalar lite mer för att suget är stort det går nog bort för tillfället. Ur säljsynpunkt i nuläget så får man nog tänka över om man vill/behöver sälja och isåfall ligga ganska lågt för att få några intressenter över huvudtaget. Känns som det kan hålla i sig ett tag också, tyvärr.
Precis. Jag tror att spontanköpen fått sig en ordentlig törn som effekt av oviss jobbsituation och således privatekonomi.
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Sant. Tack Bullen! Jag sålde en del ur på Tradera tidigare, men senaste åren har jag nästan uteslutande kört på KS. Känns tryggt och trevligt. :) Men det är klart, större marknad på Tradera, Blocket osv.
Ja det finns ju några där som inte är medlemmar här :) men tror mer på Tradera än Blocket för egen del. Tryggare för köpare och säljare och faktiskt mindre störiga frågor och människor som "nästan" köper :rolleyes: men det är mina erfarenheter.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Ja dom jag har sett har då varit riktig balla, men är dom i regel alltid svarta? Verkar vanligast iallafall dom jag sett inklusive den i din annons är ju helt klart affordable
Nu när du säger det så, det är faktiskt många som är just svarta. Är väl mer taktiskt och coolt. :D Själv är jag på jakt efter en 1521 Marina Militaire, det hade varit riktigt schysst, speciellt en med bakelitvridring! Tyvärr så har de börjar krypa upp ganska mycket i pris. :meh:
22450298526_140ebf90d1_z.jpg

IMG_3437.jpg

Squale Marina militare.jpg
 

Acos

Audemars
Nu när du säger det så, det är faktiskt många som är just svarta. Är väl mer taktiskt och coolt. :D Själv är jag på jakt efter en 1521 Marina Militaire, det hade varit riktigt schysst, speciellt en med bakelitvridring! Tyvärr så har de börjar krypa upp ganska mycket i pris. :meh:
22450298526_140ebf90d1_z.jpg

IMG_3437.jpg

Squale Marina militare.jpg
Du har nog helt rätt, Haha jag kan förstå både jakten och att dom börjat gå upp i pris:)
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Ja du, ibland är det så känns det som. Kan inget om klockan personligen. Men det första jag hade ändrat på är nog rubriken. Skriv vad du säljer sen "bytes mot annan dykare". Annars är det inget fel vad jag kan se :oops:
Det är många annonser som nog är iskalla just nu. Men jag tror nog att din annons går många obemärkt förbi tack vare annonstiteln. Den säger ju inte vad det är för klocka (varken märke eller modell) och för den som slösurfar annonser så är det nog ingen bra sak... det är t ex så jag missat annonsen. Är man inte på jakt efter just en sommarklocka så är det t ex ingen mening att gå in på annonsen :)
Folk är generellt väldigt märkesfixerade och många mikromärken är iskalla utanför vår egna lilla mikroklubb om det inte är något som fått publicitet på annat håll som t.ex. Nezumi och Knut Gadd. Som Totte nämnde ovan kan det kanske vara en god idé att låta rubriken spegla vilken klocka det gäller men annars är det ju ingenting uppenbart felaktigt sett till pris, skick osv. Lycka till med bytet! :)
För egen del så tror jag att många i denna tråden inklusive mig själv redan har haft en likadan.
Andra ej micro-intresserade har däremot ingen aning om hur bra den verkligen är och står över.
Så tror jag. Klockan är det absolut inget fel på.
Grymt härlig blå sunburst :).
Exakt. Mitt bästa knep när jag inte får napp på mina annonser är att börja använda klockan igen. Efter lite snygga bilder på forat så blir någon plötsligt intresserad, lagom tills man börjat gilla den.
Tack för alla svar. Det stämmer säkert som ni säger.
Jag förstår att rubriken kan vara fel. Jag hade tidigare märke och modell i rubriken men då den inte blev såld så ändrade jag till slut rubriken för att testa en ny vinkel.
 

midikem

Cartier
20200330_090502.jpg

Hade packat ner denna klocka då jag har den ute på köp & sälj, brukar sluta använda klockor då jag väl lägger ut dom men den är svårsåld. Tror nästan att det blir att behålla den:)
Det är en fin klocka, men tror tyvärr inte du kommer få så mycket för den om du vill sälja den. Det är inte ett så populärt märke och den har lite för mycket skavanker. De flesta utanför vår tråd vet nog knappt ens vad det är för klocka. Tyvärr så med dessa mindre märken att de tappar rätt mycket i värde om man inte har lite tur på sin sida och klockan har väldigt bra skick. Gillar själv NTH mycket dock.
 

Varn

Omega
Det är en fin klocka, men tror tyvärr inte du kommer få så mycket för den om du vill sälja den. Det är inte ett så populärt märke och den har lite för mycket skavanker. De flesta utanför vår tråd vet nog knappt ens vad det är för klocka. Tyvärr så med dessa mindre märken att de tappar rätt mycket i värde om man inte har lite tur på sin sida och klockan har väldigt bra skick. Gillar själv NTH mycket dock.

Nä det är nog lika bra att behålla den eftersom att jag gillar klockan:), inte värt att sälja då.
 

v0n

Patek
2-Faktor
Nä det är nog lika bra att behålla den eftersom att jag gillar klockan:), inte värt att sälja då.
Tycker faktiskt din prissättning är mer än rimlig, du vet ju vad jäkla bra den är och kan väl inte hjälpa att Svenne B inte förstår ;)
Har också en NTH ute på sälj men är inte alls förvånad att intresset är lågt. Vill helst sälja till någon som fattar vad den köper ändå och säljer bara av principiella skäl så är ganska chill med situationen.
 
Topp