• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
20200330_090502.jpg

Hade packat ner denna klocka då jag har den ute på köp & sälj, brukar sluta använda klockor då jag väl lägger ut dom men den är svårsåld. Tror nästan att det blir att behålla den:)

Kan byta mot min certina jag har på annons om du vill?
:)
Jag byter också gärna till mig en NTH med något som jag har ute på annons men har inget som matchar i pris jättebra :)
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag funderar på att beställa en klocka från Gnomon. Något man bör känna till när man handlar därifrån? Brukar de köra med rabattkoder?

Deras klockor verkar kosta 100 dollar tror jag, så räkna på tull och moms på det. Det är ju en rabatt kan man säga. Har jag fått för mig, kanske någon som handlar oftare som kan verifiera?
 
Goddag!
Dåligt med klockbilder idag, får bidra med min ickemikrobeater, denna är nog den enda klockan jag skiter fullständigt i det utseendemässiga skicket.:cool: hyfsat blek röd färg på subdialen för övrigt :p Hur är ni med såna här grejer? Det är ju lätt att säga att det är en beater men att när det väl kommer till kritan så bryr man sig ganska mycket om utseendet ändå ;) OCH hur definierar ni en beater? Blev en Liten rant här lite oavsiktligt. /Björn
A6E01F29-9010-4A97-99B8-10493D5FBFE5.jpeg
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Goddag!
Dåligt med klockbilder idag, får bidra med min ickemikrobeater, denna är nog den enda klockan jag skiter fullständigt i det utseendemässiga skicket.:cool: hyfsat blek röd färg på subdialen för övrigt :p Hur är ni med såna här grejer? Det är ju lätt att säga att det är en beater men att när det väl kommer till kritan så bryr man sig ganska mycket om utseendet ändå ;) OCH hur definierar ni en beater? Blev en Liten rant här lite oavsiktligt. /Björn
A6E01F29-9010-4A97-99B8-10493D5FBFE5.jpeg
Håller med dig om resonemanget och det är faktiskt en anledning till att jag helst köper begagnat. Första repan är värst...
 
Någon som äger en Malm Catalina I tråden som vill dela med sig av lite intryck? Tycker den är riktigt fin.
Screenshot_20200330_145134_com.android.chrome-01.jpeg
Screenshot_20200330_145201_com.android.chrome-01.jpeg
Har ingen men tycker samma som du. Datumfönstret är dock riktigt mediokert, borrat med Gunnar på lagrets borrmaskin. Sen körde de väl en länk till ”Dalton” helt utan mikrojustering, vet inte om set är samma till denna?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Måste sälja något först..och det ser verkar ju svårare just nu än att hitta handsprit på apoteket.
Sälja går utan tvekan men till vilket pris?
Säljer man t.ex något som man själv köpt beggat och kan tänka sig att släppa några hundringar på priset som man själv gav så går det nog.
Gå jämnt ut eller med vinst är däremot värre i nuläget. Gå med vinst vet jag inte vad är då jag själv aldrig lyckats :D. Sålt mycket har jag däremot lyckats med och nästan alltid för en lite billigare peng än vad jag själv gav för objektet.
 

Chumba

Rolex
Sälja går utan tvekan men till vilket pris?
Säljer man t.ex något som man själv köpt beggat och kan tänka sig att släppa några hundringar på priset som man själv gav så går det nog.
Gå jämnt ut eller med vinst är däremot värre i nuläget. Gå med vinst vet jag inte vad är då jag själv aldrig lyckats :D. Sålt mycket har jag däremot lyckats med och nästan alltid för en lite billigare peng än vad jag själv gav för objektet.
Beror nog mkt på vad man säljer och till vilket pris :)
Jag får helt enkelt pröva och se vad som händer. :)
 

Acos

Audemars
Satt ju en presidentlänk på denna men den var för lång så fick bli ett jubilee vars ändlänkar var långt ifrån att passa så nu har dremeln,filen och sandpappret fått gå varmt, Vart absolut inte helt hundra iofs är inte orginallänken det heller men så sjukt mycket bekvämare med jubilee! Vad tycks?
92FE6973-09DC-4973-9220-7CD7FC6288B2.jpeg
 
Topp