• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_9718.JPG

Ännu en affordable favorit :)
 

[Bobo]

Rolex
Någon som har erfarenhet av Out Of Order?
wrist-watch-automatico-red-blue-o44-mm.jpg

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om konceptet.
out-of-order-001-3ne-001-3ne-6.jpg

"Damaged in Italy"
OOO har på något sätt skapat en anti-Rolex, vilket jag uppskattar. Men samtidigt känner jag mig som en gammal gubbe som tittar på ett par fabrikstrasiga jeans. Är det ett rop på hjälp snarare än ett klockintresse vi har att göra med här, kanske?

Bobo
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Out Of Order?
wrist-watch-automatico-red-blue-o44-mm.jpg

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om konceptet.
out-of-order-001-3ne-001-3ne-6.jpg

"Damaged in Italy"
OOO har på något sätt skapat en anti-Rolex, vilket jag uppskattar. Men samtidigt känner jag mig som en gammal gubbe som tittar på ett par fabrikstrasiga jeans. Är det ett rop på hjälp snarare än ett klockintresse vi har att göra med här, kanske?

Bobo
"Tre nollor på tavlan och den fjärde runt länken" ??
Fritt inspirerat av Ove ur 'En man som heter Ove'.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av Out Of Order?
wrist-watch-automatico-red-blue-o44-mm.jpg

Jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker om konceptet.
out-of-order-001-3ne-001-3ne-6.jpg

"Damaged in Italy"
OOO har på något sätt skapat en anti-Rolex, vilket jag uppskattar. Men samtidigt känner jag mig som en gammal gubbe som tittar på ett par fabrikstrasiga jeans. Är det ett rop på hjälp snarare än ett klockintresse vi har att göra med här, kanske?

Bobo
972D59D1-0D5C-4275-982C-2E1DE0ECA41C.jpeg

Påminner om min gamla slitna Vagary. Min har dessutom ett defekt quartzverk i sig.
Jag väntar på att den ska reparera sig själv.
 

FOQ

Audemars
Boys.. Nån som är sugen på byte? Är ute efter dykare. Hit me up via PM. Klockorna nyskick. Den svarta har typ extra allt inklusive den feta kombi länken. Grymt med synk på den svarta för övrigt. Ser nu att den ställt om själv.

IMG_20200329_183449.jpg
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar
Ja du, ibland är det så känns det som. Kan inget om klockan personligen. Men det första jag hade ändrat på är nog rubriken. Skriv vad du säljer sen "bytes mot annan dykare". Annars är det inget fel vad jag kan se :oops:
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar
Folk är generellt väldigt märkesfixerade och många mikromärken är iskalla utanför vår egna lilla mikroklubb om det inte är något som fått publicitet på annat håll som t.ex. Nezumi och Knut Gadd. Som Totte nämnde ovan kan det kanske vara en god idé att låta rubriken spegla vilken klocka det gäller men annars är det ju ingenting uppenbart felaktigt sett till pris, skick osv. Lycka till med bytet! :)
 

Virrjet

Omega
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar
Corona har nog sin roll i det hela. Har själv en klocka ute där jag kliar mig i huvudet över vad man egentligen missat :p - Snart får den stanna som permanent beater.
https://klocksnack.se/threads/christopher-ward-c60-gmt-38mm-blå-prisbump-03-27.128682/#post-3233105
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar
Det är många annonser som nog är iskalla just nu. Men jag tror nog att din annons går många obemärkt förbi tack vare annonstiteln. Den säger ju inte vad det är för klocka (varken märke eller modell) och för den som slösurfar annonser så är det nog ingen bra sak... det är t ex så jag missat annonsen. Är man inte på jakt efter just en sommarklocka så är det t ex ingen mening att gå in på annonsen :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar

Bortser man från C-effekten var det väldigt trögt på K&S sedan november och det började eventuellt röra på sig lite precis innan Corona slog till med full kraft.

Prova med att visa upp den från sin bästa sida i denna tråd samt ”vad gör du och din klocka nu”-tråden och leta reda på en bra video-review av klockan i fråga, kan hjälpa.

Skicka riktade frågor till de som har vad du efterfrågar och hör om ett byte kunde vara intressant.

Jag har ju testat på den och gillade den, bra kvalitet och design.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Bortser man från C-effekten var det väldigt trögt på K&S sedan november och det började eventuellt röra på sig lite precis innan Corona slog till med full kraft.

Prova med att visa upp den från sin bästa sida i denna tråd samt ”vad gör du och din klocka nu”-tråden och leta reda på en bra video-review av klockan i fråga, kan hjälpa.

Skicka riktade frågor till de som har vad du efterfrågar och hör om ett byte kunde vara intressant.

Jag har ju testat på den och gillade den, bra kvalitet och design.
Exakt. Mitt bästa knep när jag inte får napp på mina annonser är att börja använda klockan igen. Efter lite snygga bilder på forat så blir någon plötsligt intresserad, lagom tills man börjat gilla den.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag tar gärna emot era tankar kring varför denna klocka är iskall.
https://klocksnack.se/threads/sommarklocka-bytes-mot-dykare.127997/
Är annonsen skräp?
Är tillverkaren skräp?
Är priset fel? Jag har inte ens fått skambud.
Är det något annat jag missar?

Tacksam för svar
För egen del så tror jag att många i denna tråden inklusive mig själv redan har haft en likadan.
Andra ej micro-intresserade har däremot ingen aning om hur bra den verkligen är och står över.
Så tror jag. Klockan är det absolut inget fel på.
Grymt härlig blå sunburst :).
 
Topp