• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens nykomling. Inte mikro men affordable.
Tredje gången gillt. Antingen är man dum i huvudet eller så är den bara ruggigt bra, bara att välja :D. Är barnsligt förtjust i deras glidelock i spännet. Det får bli en wrist-roll på det.
TNn3zzT.jpg
PXxKwdU.jpg
Snyggt och välkommen igen.
3e för mig med :)

En helt OT sak: Har ni mikrober någon favorit sport-bild ?
Min är denna, och varför ??
Jo, för mig finns det så mycket respekt, glädje och ömsesidig beundran i detta av camera obscura, fångade ögonblick.

IMG_5037.JPG
Sport och sport men jag har alltid gillat den här bilden på Jay Adams (RIP) "En bild säger mer än 1000 ord".
Avslöjar väl samtidigt min största passion här i livet :D
TjOmye5.jpg

Lindsey Vonn, också f.d. idrottare inom alpint :)

Som redan sagt så är kvinnan på bilden Lindsey Vonn. Medan hon var aktiv, var hon spådd att vara den som skulle komma att ta förstaplatsen i antal förstaplatser från Ingemar. Ödet ville annorlunda, men Ingemar var tillstädes när hon körde sitt sista lopp som professionell och gratulerade henne efteråt :)
Tack! Namnet är bekant! Amerikanska?

Sport och sport men jag har alltid gillat den här bilden på Jay Adams (RIP) "En bild säger mer än 1000 ord".
TjOmye5.jpg
Satan vad jag saknar tiden med brädan,va väl ca 1984-1990 för min del med bräda.
1989 fick vi stöd av kommunen med
30 000kr till ramp,den blev STOR :)
Första 50cm eller om det va 1m va 90c i droppen,många brutna ben o blåmärken där.

Samma här :)
Enda är att i en viss handledsrörelse hoppar glidelocken upp för mig,lite störande.
Ska nog sätta i en halv länkbit till,eller så får man ha den i första öppna snäppet.
Annars är den riktigt bra.
Själv kör jag den i första öppna snäppet. Bra att både kunna öppna mer eller kanske stänga ett hack.

Satan vad jag saknar tiden med brädan,va väl ca 1984-1990 för min del med bräda.
Första 50cm eller om det va 1m va 90c i droppen,många brutna ben o blåmärken där.
Jag och en kompis körde en stil att ligga raklång på ryggen på brädan och så med tilltagande fart åka nedför en låååååååång brant (av bilar) trafikerad backe. Totalt hjärnsläpp, men vi är båda i allra högst grad bägge ännu vid liv.
Detta hände typ 1987-1989

Senast ändrad:
Magiskt. Nu tillhör jag den lilla skaran som aldrig hade vett att lägga av :hilarious:
Tror också jag började -85 eller något sånt när det kom en rejäl våg, alla man kände skatade typ

Magiskt. Nu tillhör jag den lilla skaran som aldrig hade vett att lägga av :hilarious:
Tror också jag började -85 eller något sånt när det kom en rejäl våg, alla man kände skatade typ
Coolt fasen skulle inte våga nu :)
Kanske på bred bräda som man hade förr,nu ledning väl ganska smala?

TjOmye5.jpg

Synd man aldrig blev något vidare i skateboard för det ser så otroligt kul ut! Eller vet ju det är roligt även fast ollie och kickflip var det enda som man lyckades att få till... För egen del blev det bättre med longboard, något jag tagit upp igen efter x antal år och nu börjat åka med dottern litegrann. Inser dock vi båda är i behov av nya brädor så blir sommarens investering :)

Coolt fasen skulle inte våga nu :)
Kanske på bred bräda som man hade förr,nu ledning väl ganska smala?
Nej då, kör själv på 8.50 bredd på brädan så det är nog bredare än vad det var då.
Glider runt rätt mycket i bowls och sånt som är lite skonsammare mot kroppen än street. Funkar bra men nog fan gör allt lite ondare än förr hehe

Synd man aldrig blev något vidare i skateboard för det ser så otroligt kul ut! Eller vet ju det är roligt även fast ollie och kickflip var det enda som man lyckades att få till... För egen del blev det bättre med longboard, något jag tagit upp igen efter x antal år och nu börjat åka med dottern litegrann. Inser dock vi båda är i behov av nya brädor så blir sommarens investering :)
Så länge man har kul spelar ålder noll roll. Man behöver ju inte åka med livet som insats hela tiden ;)

Dagens nykomling. Inte mikro men affordable.
Tredje gången gillt. Antingen är man dum i huvudet eller så är den bara ruggigt bra, bara att välja :D. Är barnsligt förtjust i deras glidelock i spännet. Det får bli en wrist-roll på det.
TNn3zzT.jpg
PXxKwdU.jpg
Tjusigt! Den set sprätt ny ut, kunde du inte hålla dig? :D För väl att de verkar ha frångått 21mm bandhornsbredd!

Tillbaka
Topp