• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens nykomling. Inte mikro men affordable.
Tredje gången gillt. Antingen är man dum i huvudet eller så är den bara ruggigt bra, bara att välja :D. Är barnsligt förtjust i deras glidelock i spännet. Det får bli en wrist-roll på det.
TNn3zzT.jpg
PXxKwdU.jpg

Bra och trevliga dykare, enda dilemmat för egen del är väll att de ibland känns lite stilrent ”mjäh” på både gott och ont... håller med kring spännet, mkt bra! Synd gummit verkar vara så dyrt till min, eller iaf ville klockia ha 1.6k för det (spänne iof inkluderat men ändå) :shifty:

Bra och trevliga dykare, enda dilemmat för egen del är väll att de ibland känns lite stilrent ”mjäh” på både gott och ont... håller med kring spännet, mkt bra! Synd gummit verkar vara så dyrt till min, eller iaf ville klockia ha 1.6k för det (spänne iof inkluderat men ändå) :shifty:
Din reflektion kan nog stämma lite men så har jag faktiskt känt med dom Oris Aquis jag haft tidigare också. Däremot så är denna rejält mycket billigare än Aquisen och ganska jämnbördig på dom flesta sätt enligt mig. Originalgummit är trevligt men lite dyrt som du säger men ja det beror nog på spännet till stor del.

Din reflektion kan nog stämma lite men så har jag faktiskt känt med dom Oris Aquis jag haft tidigare också. Däremot så är denna rejält mycket billigare än Aquisen och ganska jämnbördig på dom flesta sätt enligt mig. Originalgummit är trevligt men lite dyrt som du säger men ja det beror nog på spännet till stor del.

Integrerat gummi är ju dock så mkt finare, provade min på tropic men nja. Ingen hit. Ska leta runt lite, även fast klockia sa spännet är olika känns det ju ologiskt att de skulle vara så (mer köpsnack) då jag ändå sett gummit säljas separat förut...

Det är ju väldigt bra klockor att bara ha på sig, min precidrive går ju dessutom rätt hela tiden :)

Sport och sport men jag har alltid gillat den här bilden på Jay Adams (RIP) "En bild säger mer än 1000 ord".
Avslöjar väl samtidigt min största passion här i livet :D
TjOmye5.jpg

Lords of dog town en av mina top tio filmer! Mycket coolt @Von! Själv kör jag Brasiliansk Jiu Jitsu och putsar på blomkålsöron. Dock påverkar denna jäkla Corona allt just nu inklusive min älskade träning.

• Like
Reactions: v0n
Tjenare!

Funderar på att sälja min Squale Microtråds LE klocka. Finns det något intresse här innan jag lägger ut den på K&S?
Har använt den en del så en del hairlines finns. Annars i väldigt gott skick! Skicka PM vid intresse.

Lords of dog town en av mina top tio filmer! Mycket coolt @Von! Själv kör jag Brasiliansk Jiu Jitsu och putsar på blomkålsöron. Dock påverkar denna jäkla Corona allt just nu inklusive min älskade träning.
Gillade dokumentären bättre än filmen, har du sett den?
Trist som fan när man inte kan göra vad man vill, träning är som en drog så blir ju nästan som tortyr. Försöker jogga lite för att komma ut och röra på fläsket men det är inte så värst abstinensbefriande om man säger så.

Gillade dokumentären bättre än filmen, har du sett den?
Trist som fan när man inte kan göra vad man vill, träning är som en drog så blir ju nästan som tortyr. Försöker jogga lite för att komma ut och röra på fläsket men det är inte så värst abstinensbefriande om man säger så.

Ska spana in!

• Like
Reactions: v0n
Idag damp den in! Malm Catalina Bronze med mörkblå tavla. Snabbt första intryck är: GALET bra! Brutalt gedigen byggd och dess storlek på 41mm är verkligen alldeles perfekt! Ett Seiko VK64 snurrar inuti och är mycket impad och glad att ett svenskt märke levererar detta!

Lovar fler bilder i paketöppnartråden! :)
IMG_20200331_183839-01.jpeg

IMG_20200331_180651-01.jpeg

IMG_20200331_183909-01.jpeg

IMG_20200331_184107-01.jpeg
Wow, riktigt snygg! Helrätt tavla, helrätt vridring! Och skönt att de skippat lilla sekundvisaren.

Tillbaka
Topp