• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Acos

Audemars
Med risk för att bli lynchad tog jag upp den här ur lådan inte buren på 2år men tickade fortfarande på, stort affektionsvärde mindre marknadsvärde
93A0227C-7DAE-48BF-92D8-E0057E6E6ABB.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Kul att se denna på forumet, om än tyvärr redan utlagd till försäljning. Såg den av en händelse idag på TGV, när han träffar Marc för lite skönt snack. Väldigt sympatisk person, precis som TGV. I mitt tycke. :)

Var det något som inte funkade med klockan? Alltså för dig? Tyckte den lät och såg ut riktigt bra på det jag såg i programmet.
 

Skarrsjo

Cartier
Kul att se denna på forumet, om än tyvärr redan utlagd till försäljning. Såg den av en händelse idag på TGV, när han träffar Marc för lite skönt snack. Väldigt sympatisk person, precis som TGV. I mitt tycke. :)

Var det något som inte funkade med klockan? Alltså för dig? Tyckte den lät och såg ut riktigt bra på det jag såg i programmet.
Jodå, den kändes perfekt på förhand. Precis det jag var ute efter och en klocka jag kunde vara bekväm med att använda till allt. Men klickade inte alls med den. Svårt att pinpointa varför. Blivit lite skadad av OWG-Mars också, tycker att det är jobbigt att ha andra klockor att bära. Trivs med Zodiacen :rolleyes:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Dags för kl 22-bytet till Action diver, det är sen gammalt :). Vete tusan om jag inte tycker att denna håller samma klass som en Aquis. Kanske något mindre metall i länken men inte mycket mindre. Även Action divern är rejält maffig och finishen är grymt bra. Däremot så kostar ju Aquisen tre gånger mer och jag vet inte riktigt om jag tycker det är berättigat när man jämför dom båda. Har haft dom båda flera gånger var men inte reflekterat över det något nämnvärt tidigare.
Fler som har provat bägge och har några intryck?
UmyMb8z.jpg
Hl98TCy.jpg
 

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Dags för kl 22-bytet till Action diver, det är sen gammalt :). Vete tusan om jag inte tycker att denna håller samma klass som en Aquis. Kanske något mindre metall i länken men inte mycket mindre. Även Action divern är rejält maffig och finishen är grymt bra. Däremot så kostar ju Aquisen tre gånger mer och jag vet inte riktigt om jag tycker det är berättigat när man jämför dom båda. Har haft dom båda flera gånger var men inte reflekterat över det något nämnvärt tidigare.
Fler som har provat bägge och har några intryck?
UmyMb8z.jpg
Hl98TCy.jpg
Fredagsfin! Och suktande. Jäkligt bra!

(angående övriga spörsmål har jag inget att tillägga)
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Dags för kl 22-bytet till Action diver, det är sen gammalt :). Vete tusan om jag inte tycker att denna håller samma klass som en Aquis. Kanske något mindre metall i länken men inte mycket mindre. Även Action divern är rejält maffig och finishen är grymt bra. Däremot så kostar ju Aquisen tre gånger mer och jag vet inte riktigt om jag tycker det är berättigat när man jämför dom båda. Har haft dom båda flera gånger var men inte reflekterat över det något nämnvärt tidigare.
Fler som har provat bägge och har några intryck?
UmyMb8z.jpg
Hl98TCy.jpg
Certinan är snyggare alla dagar i veckan om du frågar mig. Har aldrig kommit överens med Oris länkar. :hungover:
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Dags för kl 22-bytet till Action diver, det är sen gammalt :). Vete tusan om jag inte tycker att denna håller samma klass som en Aquis. Kanske något mindre metall i länken men inte mycket mindre. Även Action divern är rejält maffig och finishen är grymt bra. Däremot så kostar ju Aquisen tre gånger mer och jag vet inte riktigt om jag tycker det är berättigat när man jämför dom båda. Har haft dom båda flera gånger var men inte reflekterat över det något nämnvärt tidigare.
Fler som har provat bägge och har några intryck?
UmyMb8z.jpg
Hl98TCy.jpg
Har haft 3st Aquis och kan hålla med där.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Certinan är snyggare alla dagar i veckan om du frågar mig. Har aldrig kommit överens med Oris länkar. :hungover:
Har haft 3st Aquis och kan hålla med där.
Inte helt ute och cyklar då känns det som men jag gillar ändå Aquisen även om den i detta fallet får stryk och det till största delen beroende på prisskillnaden. Gillar den nyare Aquisens länk bättre än den gamla pga att den har en lite mildare framtoning om man säger så och det har gjort den betydligt mer bekväm i mitt tycke.
Denna gången ska jag fan inte sälja Action divern om jag tröttnar utan stoppa undan den för tillfället istället. Får ju köpa ny två gånger om året annars :D.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Inte helt ute och cyklar då känns det som men jag gillar ändå Aquisen även om den i detta fallet får stryk och det till största delen beroende på prisskillnaden. Gillar den nyare Aquisens länk bättre än den gamla pga att den har en lite mildare framtoning om man säger så och det har gjort den betydligt mer bekväm i mitt tycke.
Denna gången ska jag fan inte sälja Action divern om jag tröttnar utan stoppa undan den för tillfället istället. Får ju köpa ny två gånger om året annars :D.
Känner igen det där och varje gång man ser den vill man ha den igen.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Inte helt ute och cyklar då känns det som men jag gillar ändå Aquisen även om den i detta fallet får stryk och det till största delen beroende på prisskillnaden. Gillar den nyare Aquisens länk bättre än den gamla pga att den har en lite mildare framtoning om man säger så och det har gjort den betydligt mer bekväm i mitt tycke.
Denna gången ska jag fan inte sälja Action divern om jag tröttnar utan stoppa undan den för tillfället istället. Får ju köpa ny två gånger om året annars :D.
Denna ångrar jag att jag sålde och den va i ofantligt fint skick.
8BEE0752-46E3-4089-A788-87CB595E1B4F.jpeg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Bra och roliga grejer. Köpte på mig ett antal squares och har nu sållat ut den jag ska behålla själv. Den svarta stålismodden får lämna och stålcamon blir kvar. Ser fram emot bilder på vad du nu väntar på :).
iGXp1i7.jpg
k9lXJB0.jpg

Känns som du gått din g-shockvandring något jag själv gör lite då och då, man blir sugen och så släpper det och så kommer det tillbaka för jäkligt härliga klockor är det :)

Måste testa en camomod någon ggn, ser ju så grymt ut! Blev din kvar sen @Silverglantz ? Är det den G som ska bli kvar nu Nilas? Den age stål är ju rätt cool med, iaf displayen är ju väldigt trevlig kontra vanliga 5610 tycker jag iaf.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Känns som du gått din g-shockvandring något jag själv gör lite då och då, man blir sugen och så släpper det och så kommer det tillbaka för jäkligt härliga klockor är det :)

Måste testa en camomod någon ggn, ser ju så grymt ut! Blev din kvar sen @Silverglantz ? Är det den G som ska bli kvar nu Nilas? Den age stål är ju rätt cool med, iaf displayen är ju väldigt trevlig kontra vanliga 5610 tycker jag iaf.
Japp, det blir camo som får stanna kvar.
Hade svårt att välja mellan camon och aged black steel eftersom båda är riktigt bra.
 

[Bobo]

Rolex
Har kollat mycket på märkliga klockor på sistone. Det mesta som är konstigt måste ju av förklarliga skäl kosta skjortan iochmed att väldigt få är intresserade.

Men räddningen för en fattig (nåja) knegare har visat sig vara Kickstarter. En av dom mest innovativa kreationerna som lanserades genom Kickstarter är Eone's Bradley watch. En klocka för blinda.
EONE_BRADLEY_WATCH___96503.1540777880.jpg

Tiden visas genom att två stålkulor i varsitt spår roterar runt urtavlan och runt utsidan av boetten. Den blinde kan lätt läsa av tiden genom att känna var kulorna befinner sig.

Det hela drivs med hjälp av magnetism och ett quartzverk av för mig okänt fabrikat.

Själva idén känns väldigt fräsch och genomförandet ser iallafall bra ut på bild.
Dom är inte särskilt dyra heller. Typ 4500 om man vill ha en i titan. Finns även en del begagnat att hitta.
Tillverkas i en rad olika utföranden men med samma princip vad gäller hur tiden visas.

Finns det någon Bradley här på KS?
Vore intressant att få lite info om hur den är att leva med. För den som har ett jobb där det inte ser så snyggt ut att titta på klockan i tid och otid kanske det här är den perfekta rovan... Eller för någon som mig som gillar annorlunda formspråk.

Bobo
 
Topp