• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Detta verkar ju lovande! :D

Screenshot_20200419-143425_Samsung Internet.jpg

Speedbird III PRS-22 är en grym klocka på alla sätt och vis men får tyvärr gå vidare (finns en säljannons för de som är intresserade), då mina veka handleder inte klarar av denna 39 mm klocka för dagligt bärande:

20200419_122815.jpg

Tack till @Andy7750 för att jag fick testa denna version.

Jag kommer med stor sannolikhet köpa in Speedbird 36mm som lanseras efter sommaren av det Eddie Platts har informerat mig om i en privat email konversation. För er som är intresserade av 36 mm klockan kommer lite mer info om den här:
- Nedskalad version av nuvarande 39 mm
- 18 mm lugs
- Butterfly clasp (bra att han skippar den oproptionerligt stora claspen på den nuvarande versionen)
- 42.5 mm lug to lug (perfekt!)

Om någon sitter på en Smiths Everest 36 i svart eller Expedition versionen är jag intresserad av att testa denna klocka!
Tack själv att du ville testa :)
36mm låter mycket intressant.

0D48E5FA-EFC2-4378-9714-E433A8634F09.jpeg

Bild från några somrar sedan på min gamla Crepas Tornado. Ville egentligen bara pusha dig i rätt riktning @Von då jag vet att du jagar en. Hade jag haft den kvar hade jag skeppat den till dig broder
Ah vilken sköning alltså :woot:
Fortsätter leta efter ett lämpligt ex, har inte så bråttom egentligen men tack för peppen! (blev ju inte mindre sugen direkt)

Svart datumhjul skulle höja den sista ett steg upp! Iof var vita lite bättre ändå, trevliga :)
Jag är sugen på att klicka hem en vit GMT men jag vet inte om det är värt de extra pengarna för en visare som jag aldrig använder... Samtidigt gillar jag den orangea accentfärgen! :) Såhär ser prisbilden ut:
  • Classic (3-hand) model with PT5000 movement
  • Classic (3 hand) model with Swiss SW200-1 movement
  • GMT model with Swiss automatic movement
  • PT5000 pricing starts at £239
  • SW200-1 pricing starts at £329
  • GMT pricing starts at £449

Jag är sugen på att klicka hem en vit GMT men jag vet inte om det är värt de extra pengarna för en visare som jag aldrig använder... Samtidigt gillar jag den orangea accentfärgen! :) Såhär ser prisbilden ut:
Alla är i titan va?

Alla är i titan va?
Jajamen! :)

Case: 41mm diameter, 47.8mm lug-to-lug, 13.2mm thick. Made from grade-2 titanium with our special scratch-resistant treatment.

Bezel: 120-click uni-directinal bezel with lumed ceramic or titanium insert.

Strap: Ships with an oyster-style bracelet made from grade-2 titanium with our special scratch-resistant treatment. Other straps, including a Horween leather one and an FKM rubber one, will be available as add-ons.

Movement: Choice of an ETA2824-2 style 3-hand movement (SW200-1, STP 1-11, PT5000 etc) or ETA 2893-2 style GMT movement (C125, SW330-1 etc). All high-beat automatics. The movement you get will depend on the price point you pick

Crystal: Sapphire with internal anti-reflective coating.

Colours:
GMT comes in white, black or blue with titanium or ceramic 24 bezels
Classic comes in some of black, stealth, full-lume or orange by default, with a distressed dial, a "bumblebee" look and a patterned (AKA Grand Hamtun ) style option as possible stretch goal. All classic versions come with 60m ceramic bezels.

Tycker gmt är snyggt estetiskt men noll användningsområde för egen del :rolleyes:

Rekommenderar annars Hamtun :)

Tillbaka
Topp