• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TotteH

Patek
2-Faktor
Som utlovat @Nilas :)
Fick hem min micro flygare A-13A idag och wow!
IMG_20200428_184505.jpg
IMG_20200428_184336.jpg
IMG_20200428_184205.jpg
IMG_20200428_173537.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att Eddie flyttade fram öppningen. Jag lyckades beställa en svart Everest 36 mm sist det var öppet. Klockan ska tydligen vara framme hos mig imorgon (en dag leverans, sjukt). Återkommer med bilder senare i veckan.

Gött! Då är jag glad för din skull och övar på mitt tålamod sålänge. :nailbiting:
Ser fram emot bilder :)

Vad gick frakten på förresten?
 

Watcharound

Panerai
2-Faktor
"Tonight is the night of the nights!" som en soldat en gång sade i en fantastisk tv-serie!
Lite den känslan jag har just nu!
Ping @Watcharound
received_2323098951317007.jpeg

received_678356899621274.jpeg

IMG_20200428_191603-01.jpeg
Äntligen!
Välkommen in i klubben!
Du ska ju vara så speciell.;)
Blå låda och svart datumskiva.
Jag kör orange låda och vitt datum. :D
0AB459F3-3985-4F6E-9774-5B89AEC1D836.jpeg

Och ett stort grattis!:)
Edit: såg nu att det fanns ett gummi i lådan....
Någon av @M26 eller @Nilas som testade det, och kanske tog ett foto
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Har turbinen någon funktion annat än att se fräck ut? :)
Enig! En del av charmen med mikromärken är den ödmjukhet deras ägare ofta har, en nära kontakt med kunder osv. men som jag har varit inne på tidigare så känns det som att framgången har börjat stiga vissa åt huvudet. Elshan verkar dock (till skillnad från vissa andra) fortfarande vara schysst men jag är inte så mycket för hans mer experimentella modeller. Jag köper att han vill pröva vingarna inom lite allt möjligt men Zelos är redan starkt förknippade med dykare vilket han gör riktigt bra och den där gröna dykaren som postades en bit bakåt i tråden är ett jättebra exempel på en klocka som inte är märkt med Zelos logotyp men som ändå känns otroligt Zelos i formspråket.
Framflyttat till 17 maj! :nailbiting:
Du får en "gilla" som tack för infon men vad fan, jag som satt här och var sugen på att beställa... :( Har han angett någon särskild anledning? Klockorna verkar ändå finnas i lager så det kanske likt tidigare är hälsorelaterat och att han inte orkar med allt jobb?
 

Jungelbobo

Cartier
Härligt! Går den att köpa? Dyr? Är det så stor låda?
Tyvärr var den slutsåld på deras officiella hemsida så fick jaga runt ett tag på diverse forum och auktionssajter. Så sprang jag över denna ny och orörd i sin blåa låda på WatchUSeek. Fick skaffa en postadress i staterna som den skickades till (då säljaren vägrade skicka den utomsocknes) och till sist skeppades den hit. Allt som allt runt 3700:- :)
 

Jungelbobo

Cartier
Äntligen!
Välkommen in i klubben!
Du ska ju vara så speciell.;)
Blå låda och svart datumskiva.
Jag kör orange låda och vitt datum. :D
0AB459F3-3985-4F6E-9774-5B89AEC1D836.jpeg

Och ett stort grattis!:)
Edit: såg nu att det fanns ett gummi i lådan....
Någon av @M26 eller @Nilas som testade det, och kanske tog ett foto
Tack! Ja äntligen! Den var precis så ruskigt jäkla dunderbra som jag föreställde mig efter alla dina bilder! :D Storleken är verkligen perfekt!
Haha tyvärr fick jag inga valmöjligheter när det kommer till låda och datum!;)
Men intressant notering ändå! Kanske kan vara för att det är den blästrade modellen? :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag har för mig att @MaBr odlar chili? Han verkar åtminstone ha jäkligt gröna fingrar om inte annat. ;)
Det stämmer bra det, har dock bara tre sorter det här året för frun blev sur för att jag tog upp all plats i växthuset... Man kan dock inte odla Chipotle, man odlar jalapeños som man sen röker så blir det Chipotle. Dagens onödiga kunskap! :D

Affordable klocka för OnT:
PSX_20200428_203753.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tyvärr var den slutsåld på deras officiella hemsida så fick jaga runt ett tag på diverse forum och auktionssajter. Så sprang jag över denna ny och orörd i sin blåa låda på WatchUSeek. Fick skaffa en postadress i staterna som den skickades till (då säljaren vägrade skicka den utomsocknes) och till sist skeppades den hit. Allt som allt runt 3700:- :)
Vilket jobb! En bra story fick du i alla fall. Keeper? ;)
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tyvärr var den slutsåld på deras officiella hemsida så fick jaga runt ett tag på diverse forum och auktionssajter. Så sprang jag över denna ny och orörd i sin blåa låda på WatchUSeek. Fick skaffa en postadress i staterna som den skickades till (då säljaren vägrade skicka den utomsocknes) och till sist skeppades den hit. Allt som allt runt 3700:- :)
Snyggt roddat, skam den som ger sig :).
Färgsättningen på bezelen är grym och lite ovanlig. Hade en men avyttrade av någon oförklarlig anledning precis som jag brukar göra :D.
Ser fram emot mycket bilder.
 
Topp