• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

TerryTee

Audemars
2-Faktor
Vad i hela..nåväl, det vänder tillbaka snart!
6F1F9F99-BC26-4A93-8B3A-3AE9DF718C28.jpeg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Dag 2 med denna på armen. Jag gillar fit och finish på boetten.
Jag gillar inte spännet samt pin 'n collar systemet. Önskar det satt ett glidelock som på Tisell på istället.
Jag är inte överförtjust i NH35 verket som sitter i, föredrar utan tvekan ett high beat verk.
Men överlag är jag imponerad, ett byte på spännet så skulle det vara en hit för mig!
tzBZeqr.jpg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Dag 2 med denna på armen. Jag gillar fit och finish på boetten.
Jag gillar inte spännet samt pin 'n collar systemet. Önskar det satt ett glidelock som på Tisell på istället.
Jag är inte överförtjust i NH35 verket som sitter i, föredrar utan tvekan ett high beat verk.
Men överlag är jag imponerad, ett byte på spännet så skulle det vara en hit för mig!
tzBZeqr.jpg
Beställ ett spänne med glidelock från Tisell om din också har 16mm vid låset. Går säkert att knåpa dit :).
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Dag 2 med denna på armen. Jag gillar fit och finish på boetten.
Jag gillar inte spännet samt pin 'n collar systemet. Önskar det satt ett glidelock som på Tisell på istället.
Jag är inte överförtjust i NH35 verket som sitter i, föredrar utan tvekan ett high beat verk.
Men överlag är jag imponerad, ett byte på spännet så skulle det vara en hit för mig!
tzBZeqr.jpg

Jag är tvärtom föredrar nh-35 före ex 9015. Kanske pga lättare hitta delar eller bara för att de ofta inte har rotorn som spinner, vilket stör mig lite på mioyta. Om du får planer sälja och köpa Tisell istället kan du ju höra av dig, jag tycker maxicaset ser spännande ut på bild :)
 
Senast ändrad:

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Det finns ju alltid EU-sidan ;).
Ja, men 39 euro plus 22 i frakt. För dyrt :-(

Jag är tvärtom föredrar nh-35 före ex 9015. Kanske pga lättare hitta delar eller bara för att de ofta inte har rotorn som spinner.
Om du får planer sälja och köpa Tisell istället kan du ju höra av dig, jag tycker maxicaset ser spännande ut på bild :pompus:
Jag gillar verkligen 28800 bph verk, det är rogivande att titta på :)
Och maxi-caset är mycket trevligt!
 

v0n

Patek
2-Faktor
Jag är tvärtom föredrar nh-35 före ex 9015. Kanske pga lättare hitta delar eller bara för att de ofta inte har rotorn som spinner, vilket stör mig lite på mioyta
Intressant att du nämner det, för mig har det gått så långt att jag undviker Miyota pga oljudet, can't help it :(
Lite synd för Miyota är egentligen ett bättre verk imo, dessutom är det ju betydligt tunnare än NH
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Nej, så kan man inte ha det! Fy på dig! Rätta till det genast! ;)
Och tyvärr är det pin and collar, jävla meck att pilla med.
Men jag är nöjd totalt sett, pris kontra kvalitet är fantastiskt!
Hur är Tisells länkar i jämförelse? Skruvar eller pins? Vad jag förstått är deras spänne och låsmekanism bättre.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hur är Tisells länkar i jämförelse? Skruvar eller pins? Vad jag förstått är deras spänne och låsmekanism bättre.
Tisells länk och spänne är bra mycket bättre. Skruvade länkar och glidelock.. Glidelock är fantastiskt!

Edit: Och idag kostar en Heimdallr sub $189 på WR watches. En Tisell kostar $230 från den Koreanska sidan.
Jag gillar båda, men är kluven vilken som ger bäst värde :)
 
Senast ändrad:

parasec

Rolex
2-Faktor
Tisells länk och spänne är bra mycket bättre. Skruvade länkar och glidelock.. Glidelock är fantastiskt!

Edit: Och idag kostar en Heimdallr sub $189 på WR watches. En Tisell kostar $230 från den Koreanska sidan.
Jag gillar båda, men är kluven vilken som ger bäst värde :)
Fördelen med Tisell förutom länken med skruvar och glidelock borde vara alla kombinationer av färger, datum och bubblor som finns att välja. Är det värt prisskillnaden?
 
Topp