• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ca 3,5 vecka, 580 spänn ink frakt hem till dörren.
Känns som en bra deal.
NqkJP9O.jpg
 
Eddie Platts! Såg precis att han meddelar att Smiths Everest PRS-25 36 mm (svart tavla) är slut och kommer inte förrän i augusti! Den som jag skulle ha ju. Tickade nästan alla mina boxar.

Nu blir det till att hitta ett alternativ. En riktigt bra explorer-homage med rätt specs och utförande. Svårt. Men, men: jakten är väl det roliga, som man brukar säga.
Den där mannen och hans skumma rutiner alltså....först ska man vänta tre veckor på att butiken öppnar under ett väldigt kort tidsfönster vid en specifik tidpunkt och sen kan det hända att man i alla får mail två veckor senare där han meddelar att han har tagit på sig för många beställningar och att modellen man har beställt är slutsåld. :facepalm: Det är ett under att kunderna inte har tröttnat och sökt sig vidare till andra alternativ.
 
Brukar inte gilla fake ”vintagelume” men här tog de i och körde ganska mörkt vilket jag tycker blev tilltalande, inte minst med guldindex. De smälter nästan ihop när ljuset träffar dem.

Brun tavla ser fin ut med!
Har på mig min med :)
50146CBF-A9DA-4AAD-AE3C-ABE07A0A44A1.jpeg
Läcker! Antar att det är 40mm? :happyhappy:
 
Fick idag hem ett vitt rk-SPORT 20mm - Stil TROPIC efter ett tips från någon här i tråden, klockrent band verkligen. Fast inte längre då, alltså rent. Fick nog ketchup eller något på det så det blev lite rödflammigt :mad: Någon som har bra tips på att få bort fläckar från vitt gummi? :rolleyes:
 
Fick idag hem ett vitt rk-SPORT 20mm - Stil TROPIC efter ett tips från någon här i tråden, klockrent band verkligen. Fast inte längre då, alltså rent. Fick nog ketchup eller något på det så det blev lite rödflammigt :mad: Någon som har bra tips på att få bort fläckar från vitt gummi? :rolleyes:

Klorin? Kanske iof bleker det :oops:
 
När man väntar på en massa klockor är ett armband i brevlådan en klen tröst. Men rätt trevligt ändå. :) Slog till på detta band från Watchgecko och det dök upp på några dagar. Riktigt mysig kvalitet för typ 350 kr inkl frakt.
A304A010-40BB-4ADD-A336-B752B6040292.jpeg
 
Tillbaka
Topp