• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Min drömklocka hade annars varit denna:
prs25rivet1.jpg


Eller kanske denna:
1106048699.jpg


Med en sådan här tavla och visare:
26996550-3e18-4883-b356-c253a4923cc0.jpeg.jpg


:cigar:
 
Eddie Platts! Såg precis att han meddelar att Smiths Everest PRS-25 36 mm (svart tavla) är slut och kommer inte förrän i augusti! Den som jag skulle ha ju. Tickade nästan alla mina boxar.

Nu blir det till att hitta ett alternativ. En riktigt bra explorer-homage med rätt specs och utförande. Svårt. Men, men: jakten är väl det roliga, som man brukar säga.
Jag måste faktiskt slå ett slag för Armidas A6, har haft båda och tycker nog att Armidan klår Smiths vad gäller kvalitén. Den är tjockare är Smiths men för mig så väger det upp den ringa storleken, tycker också att toleransnivån är betydligt bättre hos Armida. Ett stort plus är att Ginaults fantastiska länk ska funka på Armida men det är än så länge endast hörsägen, har ej hunnit prova själv :)

Edit: Andra bilden är bara för att illustrera Ginaults länk, den sitter dock inte på en Armida utan på en Ginault. Jag har läst att länken ska funka till Armidan också men inget jag går i god för :)

IMG_20200423_131955_1.jpg
Ginault-Ocean-Rover-back.jpg
 
Senast ändrad:
Eddie Platts! Såg precis att han meddelar att Smiths Everest PRS-25 36 mm (svart tavla) är slut och kommer inte förrän i augusti! Den som jag skulle ha ju. Tickade nästan alla mina boxar.

Nu blir det till att hitta ett alternativ. En riktigt bra explorer-homage med rätt specs och utförande. Svårt. Men, men: jakten är väl det roliga, som man brukar säga.
Armida A6 36mm är definitivt ett bra alternativ.
Jag kikade på bägge alternativ och föll för PRS-25 36mm i slutändan då jag gillade urtavlan och den nya länken mer.
 
Jag måste faktiskt slå ett slag för Armidas A6, har haft båda och tycker nog att Armidan klår Smiths vad gäller kvalitén. Den är tjockare är Smiths men för mig så väger det upp den ringa storleken, tycker också att toleransnivån är betydligt bättre hos Armida. Ett stort plus är att Ginaults fantastiska länk ska funka på Armida men det är än så länge endast hörsägen, har ej hunnit prova själv :)
Tack för det! Jag ska undersöka saken. Hoppas de också är baserade inom EU. Orkar inte med tull/moms igen (har redan en SARB033 på ingång, min fjärde (hujedamig)).
 
Den är högt upp på min lista som Smiths PRS-25-ersättare. Lite större, kanske för stor, men verkar väldigt välgjord vad jag förstår.
Ja, den verkar lovande. Bör få hem min imorgon, kommer gärna med både utlåtande och wristshots!
För stor på 39 mm, eller menar du i förhållande till Smiths 36a? :)
 
Jag måste faktiskt slå ett slag för Armidas A6, har haft båda och tycker nog att Armidan klår Smiths vad gäller kvalitén. Den är tjockare är Smiths men för mig så väger det upp den ringa storleken, tycker också att toleransnivån är betydligt bättre hos Armida. Ett stort plus är att Ginaults fantastiska länk ska funka på Armida men det är än så länge endast hörsägen, har ej hunnit prova själv :)

C6n7qF9nn9ojatntAd0PCgiUbY3sZNGURR_7SgWi_NuGOaNAPFFjo6km7WUoCWexgfJcebrtLGUQ-6R0wuC_8FYatwfn4rs1n0KYvSYUDCpssCJe0qmmWVRVG5afyvmkCMESCNCZcR1YRuimlXeNGOO2_lsB3pv5p3jlVj9Ok-G8Ohx-u9naap-RM_PB0kzJjBcCwQZTQ2FZYbuDWiW5My9lqYykOATFrXe5Q2X9IKv8UFbkfXRciFAQ5rMjAO_ZiArD5ar_kvxbEXu-pKOCnjxqNirvYxI_Gwx_ZJORQiXMYnSiyB-fsRl-5r3mm6VnqDi7CkJe3lPGM5hZK2jcmYo5IuzR7LlyzaXl4aZFN6WnCBcIOAHAFV8SyP8C4gbsmNP_ixWYNtEQPkNxFmD7IPL_ox4GLy2wgT1PVIJji8wmJAb8hGdLd1PYi73wHGxOhZHMX38hl3mPGHKojOC5Rrd9j2zrMNLy_YXVV8yfiqh1nwQWOvgy9ikQIeJQaxTqLM1hnESu1D4GqpD8I8xSzxhPyRp9VuskZ-yfQMOFL4yM5lqKY7pk0PHXvnWhu0QB70U9_Uw9Tom6xz0hn24Fpt3_bmCWHe695yj4UZyorN5PNfSILVVdrg5f1Zdisg3cVZbsFxCk2ZZVTlxdLO63YpZjrhiQptxaJEZgX9z4yfcUCTTcI1sRufdyLPWejQs=w2366-h1330-no
Ginault-Ocean-Rover-back.jpg

Är det Tudor ros på kronan!? :eek:
 
Tillbaka
Topp