• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag köpte hos cns. Först valde jag paratrooper. Det var ju bara en lång rem. Det sydde jag om med en ögla från ett Nato så det blev en ögla, precis som det ska vara.
image.jpg
Köpte 3 paratrooper samt en mn men mn strapet måste dom ha sytt fel då keepern är fast men öglan spinner löst på bandet
 
Han och någon kollega tillverkade väl "the real deal" av äkta fallskärmsband om jag inte missminner mig. :)
Edit: Alltså den typ av MN-band som alla andra försöker att efterlikna.

Ja det eller om han fick tag i ett parti färdigsydda original. Kommer inte ihåg hur det var..:)
Bägge stämmer typ. Jag och @Quaker letade rätt på rätt delar, monterade och behandlade. Kul projekt som en Engelsman nu driver vidare under NDCstraps.
 
YEY! Jag har en Tisell Explorer på väg hem nu från den rackarns trevliga @Anatta :D
Kul att du fick tag i en. Avvaktar utlåtande. :)
Ja, du tänker så! Jag tänkte köra min på nato ändå så det känns lugnt :D
Bandstiften är monterade väldigt nära boetten så det var helt omöjligt att montera ett nato (eller något annat band för den delen) men det löste sig galant
med ett par böjda bandstift från strapped.se.
https://strapped.se/produkt/bojda-bandstift-schweiziska-4-pack/
 
Bra gissat och frugan blev inte ens arg. Sen sa hon att den Zelos jag fick hem idag var fin. Vad var det som hände liksom?

/ P
Månne har hon insett att klockor är kul :cigar: Köp en klocka åt henne!

Jag hade Geckotan i bevakning och hade tänkt buda men så kom svärföräldrarnas granne dragandes med massor av leksaker de ville ge bort mina kids (jättesnällt) och så missade jag auktionen med en minut! Men bra för dig ju, grattis till snygg klocka och bra pris!!
Tror den håller riktigt bra finish den där, eller hur @Lindellc :)
 
Provar denna ultra-affordable, och då menar jag verkligen ultra-affordable.
Inte lika bra som Tisell tex. Men kostar ju betydligt mindre, tyvärr med lite QC-problem som svårgängad krona, damm på insidan av glaset. Men överlag helt ok.
HM3ioFE.jpg
Ser trevlig ut! Berätta mer!
Hur länge fick du vänta på den? aåg att det gick att beställa från antingen Tjeckien eller kina.
 
Senast ändrad:
Månne har hon insett att klockor är kul :cigar: Köp en klocka åt henne!

Jag hade Geckotan i bevakning och hade tänkt buda men så kom svärföräldrarnas granne dragandes med massor av leksaker de ville ge bort mina kids (jättesnällt) och så missade jag auktionen med en minut! Men bra för dig ju, grattis till snygg klocka och bra pris!!
Tror den håller riktigt bra finish den där, eller hur @Lindellc :)

Jag blev lite förvånad att jag var ensam budgivare. Men auktionen slutade kvart över fyra på en vardag så många kanske tänkte som du och missade.

Jag har gått och sneglat på @Lindellc klocka länge så det var bara att slå till

Köpte henne en Omega Constellation Quartz för ett tag sen som hon är riktigt nöjd med. Och barnen har fått varsin terrorist Casio så arbetet är påbörjat



/ P
 
Jag blev lite förvånad att jag var ensam budgivare. Men auktionen slutade kvart över fyra på en vardag så många kanske tänkte som du och missade.

Jag har gått och sneglat på @Lindellc klocka länge så det var bara att slå till

Köpte henne en Omega Constellation Quartz för ett tag sen som hon är riktigt nöjd med. Och barnen har fått varsin terrorist Casio så arbetet är påbörjat



/ P
Snyggt fångst :) ställer mig i kö om det blir flipp ;)
 
Tillbaka
Topp