• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

För egen del så köper jag det du säger i detta fallet. Jag själv har inget emot t.ex en Ro..ex sub eller liknande. Ganska trevliga faktiskt, däremot så tycker jag inte om den alls sett till sitt pris eftersom jag inte tycker det speglar värdet i varan i sig. Betala 50 lax extra för en kultstatus som fansen och tillverkarna själva har pumpat upp är inget för mig.
Köper därför mycket hellre en affordable homage som är riktigt bra och det finns det verkligen gott om. Så funkar jag men som jag brukar säga så brukar jag ofta ha fel :D
Håller med, i majoriteten av fallen är ju homage-klockan mer klocka per krona också.
 
Behöver rensa lite i lådan och måste tyvärr släppa @Nilas mästerverk, återanvänder dina mästerliga bilder :D PM vid intresse, annars kommer den ut på K & S i dagarna.

6McjPqS.jpg
scYm3iB.jpg
Snyggt. Ett unikum som borde försvinna i ett nafs :)
 
Den är riktigt bra och viljat ha vit tavla o svart insert länge älskar det på bild.
Men nu så går Certinan eller Maticen oftast före.
Är väl det där när man inte har vill man ha o när man har då flippar man :banghead:
Blir väl lite så, jag känner igen det. Har vissa klockor som man har haft ett riktigt sug efter och sen när de sitter på armen så bara :meh:...
 
Håller med, i majoriteten av fallen är ju homage-klockan mer klocka per krona också.
Jag tycker att Rolex har blivit lite väl dyra men hade ändå kunnat tänka mig en som min första finare klocka. Mitt problem med Rolex är hela grejen med att de inte går att köpa. Kul när man går in till en AD och vill köpa en klocka och det inte går men man kan köpa den av någon skummis på blocket med 50% påslag.
 
Jaa. Nu blev det beställning på en San Martin. Kommer inte orka vänta till 750 inlägg för att bronza*2. Men jag ska jobba på så gott det går innan den levereras. (Ha överseende om jag skriver nått som ni tycker är ointressant ibland). Måste bara hylla San Martin supporten i chatten. Snackade med en person som var så otroligt trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Hen skulle nog trivas bra härinne.
 
Jaa. Nu blev det beställning på en San Martin. Kommer inte orka vänta till 750 inlägg för att bronza*2. Men jag ska jobba på så gott det går innan den levereras. (Ha överseende om jag skriver nått som ni tycker är ointressant ibland). Måste bara hylla San Martin supporten i chatten. Snackade med en person som var så otroligt trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Hen skulle nog trivas bra härinne.
Och en gång om dagen lägga in en "very good enough" kommentar :D Men du har ju beställt det som är mer än "very good enough" för det var ju Proxima. Undrar vad kommentaren från San Martin skulle vara? :p:D
 
För egen del så köper jag det du säger i detta fallet. Jag själv har inget emot t.ex en Ro..ex sub eller liknande. Ganska trevliga faktiskt, däremot så tycker jag inte om den alls sett till sitt pris eftersom jag inte tycker det speglar värdet i varan i sig. Betala 50 lax extra för en kultstatus som fansen och tillverkarna själva har pumpat upp är inget för mig.
Köper därför mycket hellre en affordable homage som är riktigt bra och det finns det verkligen gott om. Så funkar jag men som jag brukar säga så brukar jag ofta ha fel :D

Håller med, i majoriteten av fallen är ju homage-klockan mer klocka per krona också.

Jag gillar ju känslan/stuket på t.ex gamla Explorer 1016 o tudorflingor med höga glas och lugholes, tooliga robusta bruksklockor.
Då det är ganska dyra antikviteter idag så tycker jag något nytillverkat i liknande stuk är ett bra alternativ som bruksur. Rolex affärsmodell och uppblåsta prisbild gör mig ganska avtänd på märket idag. Tudor hade jag kunnat tänka mig både en BB36, 58 och date-day. :hungry:
 
Jag gillar ju känslan/stuket på t.ex gamla Explorer 1016 o tudorflingor med höga glas och lugholes, tooliga robusta bruksklockor.
Då det är ganska dyra antikviteter idag så tycker jag något nytillverkat i liknande stuk är ett bra alternativ som bruksur. Rolex affärsmodell och uppblåsta prisbild gör mig ganska avtänd på märket idag. Tudor hade jag kunnat tänka mig både en BB36, 58 och date-day. :hungry:
Tudor 76200 är überläcker :)
 
Jaa. Nu blev det beställning på en San Martin. Kommer inte orka vänta till 750 inlägg för att bronza*2. Men jag ska jobba på så gott det går innan den levereras. (Ha överseende om jag skriver nått som ni tycker är ointressant ibland). Måste bara hylla San Martin supporten i chatten. Snackade med en person som var så otroligt trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Hen skulle nog trivas bra härinne.

Grymt! Det gjorde du rätt i. :D
 
Läggning är nått av det bästa som finns (trots att man kan bli helt jäääävla tokig på att ungj****n inte ens FÖRSÖKER ibland). Grym stund att bara få mysa och varva ned tillsammans. Hur gammal är ungen?
Hahah ja jag har så smått börjat förstå att man kommer att känna så! Han är snart 7 månader så det nalkas pappaledigt inom kort. Det kommer bli en ny erfarenhet! :D
 
Håller med, i majoriteten av fallen är ju homage-klockan mer klocka per krona också.
Så är det. Jag har även full förståelse för att dom som har den eventuella avbilden till homagen gnäller lite, men bara lite. Här ser dom en homage till sin älskade premiumpjäs som har kostat dom ena njuren till ett pris som motsvarar en lilltå för homagen. Sen när homagen har en finish som är grymt bra och ett urverk som lätt pumpar på i 15 år utan service ja då tänker dom på lilltån och njuren igen och det är fullt förståeligt men valet är ju fritt.
Känns som jag är sanningen på spåret här kanske men förmodligen inte :D
 
Ja det har ju vart både den svarta och den vita varianten på K&S här den sista tiden och retat mig. Skulle jag få en lite större slant till klockköp över någon gång ligger den väldigt bra till. :)
Kollat på Tudor daydate glamour?
Enligt mig finare än 76200. Billigare än en 76200 på andrahandsmarknaden också. Dock är opopulär, samt 39 mm istället för 36 mm.
Tack!
 
Så är det. Jag har även full förståelse för att dom som har den eventuella avbilden till homagen gnäller lite, men bara lite. Här ser dom en homage till sin älskade premiumpjäs som har kostat dom ena njuren till ett pris som motsvarar en lilltå för homagen. Sen när homagen har en finish som är grymt bra och ett urverk som lätt pumpar på i 15 år utan service ja då tänker dom på lilltån och njuren igen och det är fullt förståeligt men valet är ju fritt.
Känns som jag är sanningen på spåret här kanske men förmodligen inte :D
Haha :D
 
Kan ta många läggningar om det fortsätter så här! :D
received_645000222749069.jpeg

Försökt locka in min snart 8-åriga grabb i klockvärlden men han är nöjd med sin Pokémon G-Shock och vill inte använda sina andra klockor :(

Han passar förövrigt väldigt bra i denna tråden då han anser att far sin är en mupp som har köpt en Rolex. "Bara för att det står Rolex på den måste den kosta tio gånger mer än dina andra klockor :facepalm:!?".
 
Jaa. Nu blev det beställning på en San Martin. Kommer inte orka vänta till 750 inlägg för att bronza*2. Men jag ska jobba på så gott det går innan den levereras. (Ha överseende om jag skriver nått som ni tycker är ointressant ibland). Måste bara hylla San Martin supporten i chatten. Snackade med en person som var så otroligt trevlig och hjälpsam på alla sätt och vis. Hen skulle nog trivas bra härinne.
Mycket trevlig och svarar reptilsnabbt så länge han inte sover :). Har själv aldrig varit med om bättre chat. Här behöver man inte vänta vilket passar mig :D. Han fixar det mesta utan problem.
 
Hahah ja jag har så smått börjat förstå att man kommer att känna så! Han är snart 7 månader så det nalkas pappaledigt inom kort. Det kommer bli en ny erfarenhet! :D
Min dotter fyllde två förra månaden och vi bytte nu från spjälsäng till juniorsäng, så hon kan gå in- och ur själv. Dock med stödbräda och madrass på golvet bredvid för säkerhets skull. Iom detta ska hon också somna i sin säng och inte i min famn. Det går bättre och bättre! Det är en mysig stund där hon trilskas en del men till slut somnar (och då är självklart allt glömt :) ).

Jag försöker ta tillvara på varje del i hennes uppväxt och det är underbart att få vara med om tycker jag. :)
 
Försökt locka in min snart 8-åriga grabb i klockvärlden men han är nöjd med sin Pokémon G-Shock och vill inte använda sina andra klockor :(

Han passar förövrigt väldigt bra i denna tråden då han anser att far sin är en mupp som har köpt en Rolex. "Bara för att det står Rolex på den måste den kosta tio gånger mer än dina andra klockor :facepalm:!?".
:D:D:D
Men valet är ju fritt! Får du ju berätta för honom :p Alla får ju köpa vad dom vill :) Jag vill ha en Pelagos, Panerai och varför inte en Rolex? Men ligger helt utanför min ekonomi. Eller, ja, om jag säljer lite från min lilla samling har jag råd. Men, nej kan inte skiljas från dom för att köpa EN klocka :hungover:
 
Tillbaka
Topp