• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kom på att jag har en klocka hos ombudet som jag glömt hämta idag :angel: För mycket klockor in och för få ut, jag får köra gatuloppis snart.
Nu kör jag Malm
E2ED9E7A-EE6B-4846-A354-AD8DBAE17CCA.jpeg
Flippa den där vetja!:D
 
Jättebra underlag för mitt främsta argumentet mot Daytonan. Subdials som inte ligger i linje med 9 och 3. Jag vet att det är verket som gör att det måste vara så, men det är helt enkelt inte lika snyggt som när det linear upp.
Ha, har jag inte ens sett innan, nu kommer jag alltid att lägga märke till det och störa mig på det :D Helt sjukt dåligt ju, för dem pengarna tycker jag att det krävs perfektion.
 
Hårt när man glömmer att man har en klocka att hämta ut. The struggle is real i denna tråd. Fan ni är för sköna. Har en inte sett sån här köphets på länge. Delaktig så klart... :D
KÖÖÖÖÖÖP!!

Nej.. Vänta lite, det var ju inte ett sånt inlägg.
Men för att rätta till det så tänker du säkert på en speciell klocka just nu, så köp den!
#hets
 
Ha, har jag inte ens sett innan, nu kommer jag alltid att lägga märke till det och störa mig på det :D Helt sjukt dåligt ju, för dem pengarna tycker jag att det krävs perfektion.
Har inte heller tänkt på det förrän nu men för mig blev det tvärtom, tycker fan den blev om möjligt bättre:p
Frågan är om jag hade tyckt likadant om det stod Invicta på tavlan istället. Säkert inte.
 
Måste bara säga att jag gillar din Cartier/Tissot, Genta/Citizen och din day-date/date-day... du hör ju hemma här hos oss ju och du kommer att trivas kanon ;)
Haha, jag har absolut inget emot homage-klockor eller tråden. Jag diggar tråden. Det är en av KS's mysigaste trådar. Det blev bara en diskussion av att jag tyckte Squale borde lagt ner mer energi på egen design för en klocka på 53kkr. Klockan i sig är grym, utan tvekan.
 
Senast ändrad:
Ja, det borde jag faktiskt! Jag tänkte på Squale 1545 Root beer. Vilken tänkte du på? :)

Haha..
Ja, det borde jag faktiskt! Jag tänkte på Squale 1545 Root beer. Vilken tänkte du på? :)

Den är du värd ju. Dessutom har du pratat om den ett tag! Fira att det snart är helg och slå till!

Jag går tyvärr i osunda tankar om att flippa klockor. Har en Gruppo Gamma på ingång. Kommer säkert att komplettera med nån modernare dykare längre fram.
 
Grymt! Tyckte länken var ganska B. Hade velat ha borstad och ett vettigt spänne! Fin klocka i övrigt!

Problemet för mig är längden - inga halvlänkar och ingen mikrojustering med det spännet. Så den är antingen för lång eller för kort för mig. :) Jag gillar alla detaljer som ska påminna om våra flygplan. Luftintag från både 35:an och 39:an, siffror och visare med anspelningar på flyget etc etc. Perfekt gåva till flygorienterade MÖPar. :)
 
Nu blir detta OT.
Men snälla kära n'ån, du kan inte gå runt med klocka Y som efterliknar X, samtidigt som du ogillar tillverkaren av klocka X.
Tydligen gör tillverkaren av klocka X något rätt eftersom du köper en klocka som efterliknar klocka X.
För egen del så köper jag det du säger i detta fallet. Jag själv har inget emot t.ex en Ro..ex sub eller liknande. Ganska trevliga faktiskt, däremot så tycker jag inte om den alls sett till sitt pris eftersom jag inte tycker det speglar värdet i varan i sig. Betala 50 lax extra för en kultstatus som fansen och tillverkarna själva har pumpat upp är inget för mig.
Köper därför mycket hellre en affordable homage som är riktigt bra och det finns det verkligen gott om. Så funkar jag men som jag brukar säga så brukar jag ofta ha fel :D
 
Tillbaka
Topp