• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Men bronsdag för helvete
Har ni helt tappat det och blivit hedningar 😊

1000027057.jpg
Där är den ju! Klockan som skulle kunna få mig att bryta mitt köpstopp! 😮
Beträffande bronsdag. Jo, du har alldeles rätt i att vi alla blivit avfällingar.
Försvarstal för min egen del är jag bestämt mig för att brons-ploppen ska bli min OWG-KLOCKA under mars månad. Så vill gärna hålla på den lite så man blir lite sugen. 31 dagar i följd i mars så därför inga i februari.
Bjuder på en bild på dagens Geckota istället.
20250212_190539.jpg

Fina klockor! Varit lite sugen på den understa när den legat ute, skön mix av lite allt möjligt 😎

Victorinox idag med, försöker bestämma mig kring den. Härlig på många sätt men kunde få krympa 10% 🙈
IMG_1315.jpeg
He he. Skön mix av det mesta är en bra beskrivning! Lite kul faktiskt så ett tag får den nog stanna i alla fall. :cool:
Din swiss är ju snarare asketisk i utförandet. Ser ganska rejäl ut?

He he. Skön mix av det mesta är en bra beskrivning! Lite kul faktiskt så ett tag får den nog stanna i alla fall. :cool:
Din swiss är ju snarare asketisk i utförandet. Ser ganska rejäl ut?
Varit imponerad av de nethuns jag haft, tavlorna är grymt bra gjorda 🙂

Mm 45mm lite som en breitling seawolf (eller som jag minns dem). Fuckade upp batteribyte, repa spolen, så fick lämna in på service när jag köpte den. Men nu med nytt verk, packningar och tryckt så iaf en bra beater 🤓

Men bronsdag för helvete
Har ni helt tappat det och blivit hedningar 😊

1000027057.jpg
Hade jag inte helt och hållet missat Tradera-annonsen på en bronsare från Wise i månadsskiftet så hade jag till 100% kört den i onsdags. Men såklart att jag missade den efter att jag jagat i ett par månader.

Cronos på gummi idag, från onsdagens simtur. Slänger nog tillbaka det vävda armbandet efter lunch.

Bilagor

• PXL_20250214_095702617.jpg
    PXL_20250214_095702617.jpg
    419.5 KB · Visningar: 4
Den där har jag varit nära att beställa några gånger. Lägg gärna upp lite mer detaljbilder och berätta vad du tycker om den.
Hej igen.
Otroligt smäcker klocka. Känns perfekt på handleden med sina 36 mm, tyckte först att det kändes i minsta laget men har nu vant mig.
Var ”orolig” för att länken skulle vara skarp i kanterna med tanke på att det är en billigare variant men nemas problemas. Urtavlan är mönstrad trots att jag beställde den svart varianten men det har också växt på mig, faktiskt en av de saker jag gillar med klockan.

Bilagor

• IMG_1425.jpeg
    IMG_1425.jpeg
    474.9 KB · Visningar: 8
  • IMG_1426.jpeg
    IMG_1426.jpeg
    452.5 KB · Visningar: 5
  • IMG_1427.jpeg
    IMG_1427.jpeg
    358.1 KB · Visningar: 4
  • IMG_1428.jpeg
    IMG_1428.jpeg