• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Samma klocka, men idag hämtade jag även ut min nya bil :D löjligt nöjd med dagen!
889B059C-E1B9-4B42-AC85-8A03249B42D3.jpeg


F9C01ABD-D125-40DB-A7AE-925E66A296E1.jpeg

Hoppas för er skull att det inte är en laddhybrid.
https://teknikensvarld.se/laddhybri...vOrzEySMUaTxmG3iW5jgx9U2jT9PFWz1qhJfU_C9Qosh8
 
Vad ska man ha då? SKX är cool men urverket är ju patetiskt...
Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).
4C31A824-6BC4-46EC-9899-D3444270EC1A.jpeg


Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.
 
Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).
4C31A824-6BC4-46EC-9899-D3444270EC1A.jpeg


Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.

Det där att det inte finns winding orkar jag bara inte med. Funderat på att själv göra en NH35-modd, men saknar nog tålamod och talang... :)
 
Haha klart tankarna kan gå kring det när den mest ligger men inte där än, skönt med någon ”mindre” dykare i samlingen och fortfarande väldigt trevlig :)

Det är okej, har ändå köpt mkt senaste tiden så du kan få har kvar den lite till :)
Hade en n3 innan. Ångra att jag sålde den. Är en väldigt trevlig klocka:)
 
Nu kan man tydligen beställa som såhär direkt från fabrik..
Screenshot_20200515_213310_com.instagram.android-01.jpeg
Förmodar att den kostar mer, för något som man kan fixa själv. En baggis om man vill. Tror inte att Malm har låtit tidens tand göra den grön precis :)

Edit: såg nu att dom kan hjälpa till med patineringen om man vill vid nyköp. Undrar vad dom tar för det, det framkom inte.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp