Nä inte direkt. De skriver att de hjälper till att tvinga fram denna patina vid önskemål..Förmodar att den kostar mer, för något som man kan fixa själv. En baggis om man vill. Tror inte att Malm har låtit tidens tand göra den grön precis![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nä inte direkt. De skriver att de hjälper till att tvinga fram denna patina vid önskemål..Förmodar att den kostar mer, för något som man kan fixa själv. En baggis om man vill. Tror inte att Malm har låtit tidens tand göra den grön precis![]()
Såg det på insta nu jag ocksåNä inte direkt. De skriver att de hjälper till att tvinga fram denna patina vid önskemål..
Fin samling och kul att du synkat dom.Med två nytillskott på en vecka och nya band tyckte jag att lite inventering av affordable/mikro-klockorna och bandlådan var en bra ide. Alla kombos blev väl inte jättebra men ombyte förnöjerVad tycks?
![]()
Vad ska man ha då? SKX är cool men urverket är ju patetiskt...
Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).![]()
Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.
Annars är en annan personlig favorit Samuraien.Det där att det inte finns winding orkar jag bara inte med. Funderat på att själv göra en NH35-modd, men saknar nog tålamod och talang...![]()
Skickas den i en burk fylld med ketchup?Såg det på insta nu jag också. Kan inte kosta mycket när det är så lätt att göra själv kan tyckas.
Ketchup har ju motsatt effektSkickas den i en burk fylld med ketchup?
Och med trampbåt så det ska ta extra lång tid.
Nej det tror jag inte eftersom ketchup tar bort Patinan. Vad gäller båten så har jag inte en susning.Skickas den i en burk fylld med ketchup?
Och med båt så det ska ta extra lång tid.
Du köper den så vi slipper! Riktigt bra pris nuHelbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
Men det skulle förstöra mitt köp av Squale Rootbeer... Hur gör ni i såna situationer? Följer planen eller go wild'n crazy?
Oj ok du har nog rätt, jag var inget ljus på kemilektionerna precisKetchup har ju motsatt effekt![]()
Är själv sugen men det sänker mina planer också så det får bli pass. Grymt pris dock.Helbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
Men det skulle förstöra mitt köp av Squale Rootbeer... Hur gör ni i såna situationer? Följer planen eller go wild'n crazy?
Ja alltså nån lär norpa den innan jag hinner ändra mig! Tog mig en folköl och prisbumpa den i stort hopp om att den stannar i denna fantastiska tråd!Helbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
TackFin samling och kul att du synkat dom.
Är det någon slags fiskelåda du har band och dyl i? Det var inte en så dum idé.
Går det med den urtavlan ???Klockan är snart 22, dags att varva ner som småbarnsförälder
![]()
Du vet vad du villHelbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
Nu har jag listat ut hur patineringen görs. Klockorna är fästa under trampbåten och eftersom det tar 3-4 månader att frakta dem till Sverige så blir de garanterat mys-patinerade.
Lite obehagligt nu. Exakt så tänkte jag ocksåNu har jag listat ut hur patineringen görs. Klockorna är fästa under trampbåten och eftersom det tar 3-4 månader att frakta dem till Sverige så blir de garanterat mys-patinerade.
Vad surt. Jag la ut min på Tradera idag. Grym klocka men spännet var för stort för mina spagettiarmar. Jag kommer sakna den.Tog lite bilder i förberedelser för att sälja min Nanok. Upptäckte då att timvisaren har repat tavlan.
Får väl bli en sväng till England innan sälj då..
![]()
Ser spännande ut, do it... do itEn sån här behöver jag eller hur?
![]()
Väldigt nära ett köp...
Spännet för stort ???Vad surt. Jag la ut min på Tradera idag. Grym klocka men spännet var för stort för mina spagettiarmar. Jag kommer sakna den.
![]()
Det är en Mr Jones!Cool!
Vad är det vi ser på?![]()
Är smått sugen på att köpa tillbaka den den är ju ruggigt bra och vilket pris nuHelbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
Är smått sugen på att köpa tillbaka den den är ju ruggigt bra och vilket pris nuenda jag ej gillade va siffrorna.
![]()
I alla fall en av oss härjar runt i Floda så rätt kommun, ja![]()
Slår oxå ett slag för skx. Än så länge min enda keeper i min korta klockkarriär. 1-2 spd och används friskt till allt aggressivt handarbete.Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).![]()
Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.
Känns som vi delar startskottet för det suget, root beeren som låg ute på KoS... Jag har i alla fall inte fått nåt napp på mitt sökande efter Heritage så jag har strösslat lite besparingar till höger och vänster på ultra-affordables. Nu ångrar jag mig då jag varken fått klockorna eller har kvar pengarna.Helbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant
En sån här behöver jag eller hur?
![]()
Väldigt nära ett köp...
Til hamingju !Jaha, då fyller man 5000 i och med detta inlägget. Det trodde man aldrig för några år sedan.
Vill tillägna alla smågalna berikare av denna tråden ett stort tack för allt gött tjat och trevlig gemenskap. Superbäst-deluxe
Klockorna har kommit och gått, dyrt som billigt, ibland i en rasande takt men även lite långsammare periodvis.
Har numera bara keepers
Har lärt mig en hel del och bland det viktigaste jag lärt mig är att dyrt inte alltid behöver vara synonymt med bäst när det gäller klockor.
För tillfället så tycker jag det finns alldeles för mycket bra grejer som man vill ha. Ett stort problem för en som mig eftersom jag nästan bara har keepers
Nu kör vi vidare mot nya mål gubbs och gumms och vem vet, kanske kan vi få en egen avdelning att härja i någon gång i framtiden. Rock on
https://m.facebook.com/starASTROLOGI/videos/2277616059203348/