• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Med två nytillskott på en vecka och nya band tyckte jag att lite inventering av affordable/mikro-klockorna och bandlådan var en bra ide. Alla kombos blev väl inte jättebra men ombyte förnöjer :D Vad tycks?
B80FC404-4546-4EF9-A272-1D6C9855AFD1.jpeg
Fin samling och kul att du synkat dom. :)
Är det någon slags fiskelåda du har band och dyl i? Det var inte en så dum idé.
 
Vad ska man ha då? SKX är cool men urverket är ju patetiskt...

Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).
4C31A824-6BC4-46EC-9899-D3444270EC1A.jpeg


Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.

Det där att det inte finns winding orkar jag bara inte med. Funderat på att själv göra en NH35-modd, men saknar nog tålamod och talang... :)
Annars är en annan personlig favorit Samuraien.
 
Inget fel på urverket imo. Alla klockor med 7S26-urverk jag haft har hållit tiden långt över förväntan. Betydligt bättre än de klockor med 7R35 och 7R36 jag haft och i vissa fall även bättre än 2824-2. Visserligen saknas hackning & winding men det har aldrig stört mig.
Bjuder på en bild (dubbelpost från SKX-tråden).
4C31A824-6BC4-46EC-9899-D3444270EC1A.jpeg


Kan även rekommendera 7a28- eller 7a38-kronograferna om du kan tänka dig quartz.
Slår oxå ett slag för skx. Än så länge min enda keeper i min korta klockkarriär. 1-2 spd och används friskt till allt aggressivt handarbete.

Helbete vad sugen jag är på @Jungelbobo 's Evant :(
Men det skulle förstöra mitt köp av Squale Rootbeer... Hur gör ni i såna situationer? Följer planen eller go wild'n crazy?
Känns som vi delar startskottet för det suget, root beeren som låg ute på KoS... Jag har i alla fall inte fått nåt napp på mitt sökande efter Heritage så jag har strösslat lite besparingar till höger och vänster på ultra-affordables. Nu ångrar jag mig då jag varken fått klockorna eller har kvar pengarna. :banghead: ;)
 
Jaha, då fyller man 5000 i och med detta inlägget. Det trodde man aldrig för några år sedan.
Vill tillägna alla smågalna berikare av denna tråden ett stort tack för allt gött tjat och trevlig gemenskap. Superbäst-deluxe :happyhappy:
Klockorna har kommit och gått, dyrt som billigt, ibland i en rasande takt men även lite långsammare periodvis.
Har numera bara keepers :D
Har lärt mig en hel del och bland det viktigaste jag lärt mig är att dyrt inte alltid behöver vara synonymt med bäst när det gäller klockor.
För tillfället så tycker jag det finns alldeles för mycket bra grejer som man vill ha. Ett stort problem för en som mig eftersom jag nästan bara har keepers :rolleyes:
Nu kör vi vidare mot nya mål gubbs och gumms och vem vet, kanske kan vi få en egen avdelning att härja i någon gång i framtiden. Rock on
https://m.facebook.com/starASTROLOGI/videos/2277616059203348/
 
Jaha, då fyller man 5000 i och med detta inlägget. Det trodde man aldrig för några år sedan.
Vill tillägna alla smågalna berikare av denna tråden ett stort tack för allt gött tjat och trevlig gemenskap. Superbäst-deluxe :happyhappy:
Klockorna har kommit och gått, dyrt som billigt, ibland i en rasande takt men även lite långsammare periodvis.
Har numera bara keepers :D
Har lärt mig en hel del och bland det viktigaste jag lärt mig är att dyrt inte alltid behöver vara synonymt med bäst när det gäller klockor.
För tillfället så tycker jag det finns alldeles för mycket bra grejer som man vill ha. Ett stort problem för en som mig eftersom jag nästan bara har keepers :rolleyes:
Nu kör vi vidare mot nya mål gubbs och gumms och vem vet, kanske kan vi få en egen avdelning att härja i någon gång i framtiden. Rock on
https://m.facebook.com/starASTROLOGI/videos/2277616059203348/
Til hamingju !
 
Tillbaka
Topp