Nu ska du inte spela svårflörtad, klart den ska hänga här inneÄh, den får vara med här ocksåJag personligen kallar den kanske inte för affordable men ...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu ska du inte spela svårflörtad, klart den ska hänga här inneÄh, den får vara med här ocksåJag personligen kallar den kanske inte för affordable men ...
![]()
Fått på ett mesh?Äh, den får vara med här ocksåJag personligen kallar den kanske inte för affordable men ...
![]()
Coooool!
Grattis, sommaren 2020 är räddad!![]()
Nu ska du inte spela svårflörtad, klart den ska hänga här inne. Grattis till en trevlig pjäs.
Fått på ett mesh?Blev riktigt grymt!
Klassiskt fel på ETA2824 och dess kloner. Garantiärende eller urmakare.Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fineMen quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan
//edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service
![]()
![]()
Nja, det där flög inte för mig. TyvärrKan man ha detta natot på Makon? Jag kan inte bestämma mig. Jag gillar inte färgerna alls, samtidigt matchar de ju klockan ganska bra. Jag fick bandet till mikro-squalen – varför får nifråga Gnomon. Man måste lida av en speciell sorts ögonskada om man tror att de funkar ihop
![]()
Ah, så det är hemligt. Då är det kört för mig att köpa en annan modell dåHehe.. Men kört nu fullbokat. Tror det endast kommer ca 30st blåa till Sverige. Men svarta och gråa kommer det fler..![]()
Finns inte än, kommer på kickstarter i juni.Vart finns den och vad kostar det? Har du någon länk?
Fan Jag måste ha en Pepsi.. undrar samma sak för övrigt..Är det keramisk bezel tror vi?
Vad skiljer den då mot typ Parnis GMT?
Riktig djungel detta med kina-homager![]()
![]()
![]()
"Simply clever" Bra bilarSamma klocka, men idag hämtade jag även ut min nya billöjligt nöjd med dagen!
![]()
![]()
Det skedde väl ett gruppköp av två av modellerna för ett tag sen? Övriga går/gick nog också att beställa via KM Globen.Ah, så det är hemligt. Då är det kört för mig att köpa en annan modell då![]()
Kul med en uppföljning och att lite mer udda märken fick ta plats.Del 2 om Mikromärken :
https://eqotime.com/mikromarken-del-2-tre-mikrofavoriter/
För de som missade del 1:
https://eqotime.com/mikromarken-klockindustrins-yin-yang/
Nej det var inte hemligt. Men man missar ju när man inte följer alla trådarAh, så det är hemligt. Då är det kört för mig att köpa en annan modell då![]()
Din dag är bättre än PaolosSamma klocka, men idag hämtade jag även ut min nya billöjligt nöjd med dagen!
![]()
![]()
Hehe, jag läser ju typ bara den här tråden.Det skedde väl ett gruppköp av två av modellerna för ett tag sen? Övriga går/gick nog också att beställa via KM Globen.![]()
Klockmagasinet kommer att få in.Ah, så det är hemligt. Då är det kört för mig att köpa en annan modell då![]()
Jag retades bara lite, eftersom jag frågade var den var förbokadNej det var inte hemligt. Men man missar ju när man inte följer alla trådar
Vilken modell tänkte du på?
AhaaJag retades bara lite, eftersom jag frågade var den var förbokad![]()
Vilket gäng! Vad i hela friden är en "Key west" för något?Med två nytillskott på en vecka och nya band tyckte jag att lite inventering av affordable/mikro-klockorna och bandlådan. Alla kombos blev väl inte jättebra men ombyte förnöjerVad tycks?
![]()
Bra frågaVilket gäng! Vad i hela friden är en "Key west" för något?
Har redan en pepsi av annat märke så är sugen på en helsvart eller en Coke! Lite dåligt med info men lär inte vara keramiskt då hade det garanterat stått överallt i texten.Fan Jag måste ha en Pepsi.. undrar samma sak för övrigt..
Det är nog de flestas hahaDin dag är bättre än Paolos![]()
Nej satan det va längesedan,det körde vi varje helg förr o en knippe bärsInte igår man spelade guitar hero...![]()
![]()
Haha fan vad jag spelade på Wii förut. Letade fram det för ett tag sedan men upptäckte att det inte finns SCART på nya teven haha..Inte igår man spelade guitar hero...![]()
![]()
Nej satan det va längesedan,det körde vi varje helg förr o en knippe bärs![]()
Jag kan säga att det märktes att det var länge sen.Haha fan vad jag spelade på Wii förut. Letade fram det för ett tag sedan men upptäckte att det inte finns SCART på nya teven haha..![]()