• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Äh, den får vara med här också :D Jag personligen kallar den kanske inte för affordable men ...
A9DD191E-0F69-445F-8EFA-5E6669036A8F.jpeg
Nu ska du inte spela svårflörtad, klart den ska hänga här inne :D. Grattis till en trevlig pjäs.
 
Coooool! :wideyed:

Grattis, sommaren 2020 är räddad! :)

Jupp, tack tack :) Nästan blivit tradition med en sommar och vinterklocka hos mig, hoppas den stannar längre än 2019 sommarklockan :D 2018 klockan är ju kvar iallafall.

Nu ska du inte spela svårflörtad, klart den ska hänga här inne :D. Grattis till en trevlig pjäs.

Tack tack :)

Fått på ett mesh? :) Blev riktigt grymt!

Inte ett riktigt Squale, men hade ett liggande. Tror dock att den gör sig bäst på orange gummi :)
 
Sitter ett STP1-11 i min senaste magrette. Verkar ticka på helt ok på +15s/d enligt min otroligt basala snabbmätning över 5 timmar på armen... Urverket är specificerat 0-15+sek så fine :) Men quickset för datumskifte funkar inte alls, händer nada i kronans första läge. Manuell uppdraging går väldigt trögt och drar med rotorn runt. Så om man snurrar på kronan så drar man runt rotorvikten inne i klockan :rage: //edit. Inga problem i kronans yttersta läge dvs det går att ställa tiden och den skiftar datum utan några som helst problem// Tänkte nån duktig person skulle kunna ha en kvalificerad gissning om det finns en enkel fix eller om det behövs en redig service :cigar:
D7DC258B-8150-4902-81E4-7D54A795C519.jpeg
Klassiskt fel på ETA2824 och dess kloner. Garantiärende eller urmakare.
 
Fan Jag måste ha en Pepsi.. undrar samma sak för övrigt..
Har redan en pepsi av annat märke så är sugen på en helsvart eller en Coke! Lite dåligt med info men lär inte vara keramiskt då hade det garanterat stått överallt i texten. :p
Blir kul när det börjar dyka upp lite riktiga bilder och videor på tuben.
 
Tillbaka
Topp