Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är fyrkantigt ett alternativ så har jag dennaLite lördagsfeeling på en torsdag, dessa 2 bytes med fördel mot något med vit tavla. Hoppas alla har en härlig dag!![]()
![]()
Inget jag är sugen på just nu tyvärr, tack iallafallÄr fyrkantigt ett alternativ så har jag denna
![]()
Härlig samling!Lite bandbyten eftersom vädret är så härligt. Sommartrippel
![]()
Det visade sig att en fågel byggt bo i ankarspelet...blev lite problem.Härlig klocka och härliga bilder! Man drömmer sig bort här på kontoret![]()
Nja, min personliga åsikt är att för 200kr får man en vikt länk med vikta ändlänkar, men du har nog en poäng i att lägga sig någonstans mittemellan för att det inte skall kännas för cheap-o. En snygg vintage länk med nitade länkar och vikta ändlänkar och lite mer finish är värt mer och är ett bättre alternativ. 500kr tycker jag som konsument är lite mycket premium för en länk som inte är solid hela vägen. En annan grej som kan vara bra att tänka på är att låset bör vara ett enkelt och tunt plåtlås med bra mikrojustering. Timefactors/Smiths gjorde misstaget med en helt solid länk med riktigt spänne och glidelock till sin 36mm PRS25... blev helt kajko med en så liten klocka och gen2 av klockan fick en ny länk med nitade länkar och plåtlås.Duktigt snygga kombos!
Ja, klockorna är ju väldigt slimmade och med en tunnare lite lagom rasslig länk blir det väldigt mycket vintage-feeling på alltihop! Håller helt med om balansen och att en tung länk fuckar upp allt!
Menar du 200kr för ett HEL bracelet och 400kr för ett SEL? Det kan tyvärr bli svårt att få att gå ihop, tror man får lägga sig någonstans runt 500-ingen, sen beror det som tidigare skribenter sagt på hur mycket lull man lägger på.
Min tanke är att man ska försöka efterlikna gamla tiders Rolle-länkar, typ till Explorer 1016 eller motsv. En taper på 20/16 är helrätt och given!![]()
Jag stod faktiskt med den i handen och valde om den skulle få det orangea istället för Squalen, men tyckte att nyansen av orange var för olik. Dock har Squalen sina lugholes så sjukt nära boetten så lär byta tillbaka till länk ganska snartHärlig samling!
Har du testat något färgglatt band på Obris Morgan Gulfen?
Typ orange?![]()
Woooow, grattis! Hoppas att mina snart gör detsamma då
Sen kan ju PostNord ta två veckor på sig som de gjorde med mitt paket från Schweiz i veckan. Jag ropar inte hej förrän jag har den på handen men åtminstone lite uppmuntrande att den inte försvunnit från jordens yta.Woooow, grattis! Hoppas att mina snart gör detsamma då![]()
Du kan få köpa min för tja, de är ju slutsålda överallt så ska vi säga 57000:- jämnt
Edit: Sålde den nyss på Ebay för begärt pris !
Ok, testade lite band på Squale LE:n, men jädrans va svårt/pilligt det var att få tillbaka länken. Säkert handhavande fel men ändå...Jag stod faktiskt med den i handen och valde om den skulle få det orangea istället för Squalen, men tyckte att nyansen av orange var för olik. Dock har Squalen sina lugholes så sjukt nära boetten så lär byta tillbaka till länk ganska snart
Framme i Sverige nu tydligen så hålet kanske börjar ljusna lite?Eget svart hål lät ju inte så bra...
Den där såg ju inte lite god ut![]()
Idag unnade jag mig en lite extra kall.
Skål
Nja, min personliga åsikt är att för 200kr får man en vikt länk med vikta ändlänkar, men du har nog en poäng i att lägga sig någonstans mittemellan för att det inte skall kännas för cheap-o. En snygg vintage länk med nitade länkar och vikta ändlänkar och lite mer finish är värt mer och är ett bättre alternativ. 500kr tycker jag som konsument är lite mycket premium för en länk som inte är solid hela vägen. En annan grej som kan vara bra att tänka på är att låset bör vara ett enkelt och tunt plåtlås med bra mikrojustering. Timefactors/Smiths gjorde misstaget med en helt solid länk med riktigt spänne och glidelock till sin 36mm PRS25... blev helt kajko med en så liten klocka och gen2 av klockan fick en ny länk med nitade länkar och plåtlås.
Nu blir jag ju nästan sugen på att slänga på mig min ödla också!Grillklockan!
Blir nog inte 2000 sidor idag, men kanske imorgon!
![]()
/ P
Jaha, då fick man gå till kylen då![]()
Skål
Nu blir jag ju nästan sugen på att slänga på mig min ödla också!
Den där såg ju inte lite god ut![]()
Jaha, då fick man gå till kylen då![]()
![]()
Skål
ImorgonNu måste jag dricka öl pga @LennyK .
Trodde samma...Jahapp, här sitter jag med (vad jag trodde var) en iskall öl och så dimper den där bilden ner i flödet!
Jag fastnade på vägen till kylen. Det hel-orangea sitter dock på Squalen så du får hålla tillgodo med detta för stundenDet är helt rätt prioritering. Jag blev själv sugen på öl men då somnar man väl innan ungarna ikväll
/ P
Övning ger färdighet young padawan! Vi fortsätter övaTrodde samma...
Vi är amatörer i jämförelse med @LennyK
Av dom kallaste kalla, så är det där den kallaste!![]()
Skål