• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

@KlockTotte Ja där ser du ju prisbilden för denna slutsålda och extremt hypade klocka, dra ett pm ifall du har 60 lök som bränner hål i fickan :D
Att jag bytte till mig den mot en klocka värd några hundra behöver ingen veta...
Ojdå, efterfrågan var ju enorm för en månad sedan. Nu måste den vara gigantisk! Jag ska se om jag kan sälja min kropp i hamnen ikväll så jag får in lite pengar :oops:
 
Zelos Mako PVD idag. Ute i skärgården.
45CFAEA8-EDEE-4D6C-AF07-BFE2EE118A15.jpeg
 
Ser riktigt bra ut tycker jag :) Gillar skarpt att slänga på en länk på en Field eller dressklocka och snabbt få en sportklocka som oftast är mycket mer slimmad än vad man är van vid för klocktypen. Finns väldigt få som kommit på den utmärkta idén, enda jag kommer på just nu är Hamilton med sin Khaki Field. Satte själv på ett Oyster på min Classica och det blev en fantastiskt lyckad kombo till utseendet som påminner lite om din kombo. Jag skulle nog vara beredd att betala ett premium på kanske 200kr i er prisklass för en hollow link länk och kanske 400kr för en solid. Vintagestuket hade passat bäst på trenchhuntern, lagom rasslig, nitade länkar och rejält avsmalnande typ 20mm till 16mm för att passa klockan som är såpass slim. Hade också hellre valt en billigare hollow link till trenchhuntern pga av att en för tung länk gör nog en såpass lätt klocka obalanserad. Jag hade solida länkar på min Classica och den sitter inte helt hundra på handleden pga att länken är så mycket tyngre än klockan. Den är 39mm som referens. Sen hade jag en OS Classic Standard ”Explorient” som var 38mm med ihålig länk och den satt som en dröm på handleden.
Duktigt snygga kombos! :)

Ja, klockorna är ju väldigt slimmade och med en tunnare lite lagom rasslig länk blir det väldigt mycket vintage-feeling på alltihop! Håller helt med om balansen och att en tung länk fuckar upp allt!

Menar du 200kr för ett HEL bracelet och 400kr för ett SEL? Det kan tyvärr bli svårt att få att gå ihop, tror man får lägga sig någonstans runt 500-ingen, sen beror det som tidigare skribenter sagt på hur mycket lull man lägger på.

Min tanke är att man ska försöka efterlikna gamla tiders Rolle-länkar, typ till Explorer 1016 eller motsv. En taper på 20/16 är helrätt och given! :)
 
Ventus några centimeter under ytan.
Tycker mycket om denna. Lite "back to basic" i mikrobrandvärlden nu när mycket har blivit "dyrt och fint" eller är rena hommager.
Standarddelar under huven och egen design producerad batchvis till ett vettigt pris.

HD3q2JuPXCP0YBMU5J6LlJzwjTAKhznjj49T2fcGU2x3HA6gpVfge4a9bm_Vt92OmDTqZBBS4kAs1dqwJjXp31ZjkTEGsw3r9wDBnuGaFISNKd1wcTJUSdjS8EwOW7PMzcQq1GKruEf4Uil_ubbqzz90Chw25DGQh8VpKmRJrr9F9xkw_6hj6aBWE2fKBAtRfGq_AR0bS25DmArfb-F1Wxach3e--PNuYqW0goPIPPrO97P9enV-QBkRwEG9t6-uTphIOIQCsWGMQKBnGXBurDlPbNGMKSlF2JYL6EocD5tEfVxjxCrD7_EPYj-hIlKCVL9Mkp-cM-3poTdVnpyyhv0DA_OAnUsdBqIvCq8FEUsACeKacFSx_vVvVmyZKvOtHnQ1IxF_x5RcTTIJaP-nOzGLBJDjpxR1urbAesqPanmfKnAZPeVRPIU26VvhxaDVh29DCd61wRZ9AZdF3E0hRvlSG4ebe7sDGcaPwlhJFg1zQaDUgzQjsGsu5PWODsaFpInF35s4dQ2MvGjSAhfyA-P70tt54h_XMl9YVEh0EufGIQLX_0WengcT3AAOrBsXdgdOJDGhxvQ-ug0RAj9raRaHRbnbz8yhOACSSmTdacnpFW0-UHeRO_GK-KDJkVAodu6e7WZHVEWtbSLI_GwghTD47oGo-YXi_lPGPv4NWvxKUvGqK1Y5PA0z85veaM8=w715-h903-no


88mvspQcfetU7bwfYxL3r_5z_kRSEGA6vDBUAvnxK9Exm-Ti20F74A5__KyQBve2GY4EGkxjKc0_IqNP0-zZjPnq8oZLyawE12EgL1n176bEIxm1RaPp1UsMSc-XH0Tg8mnzGSwrKC7enGvjhbM5Q7ILHFIHj_2HSEyTxSI4hLC9nH6sl8orCMGrhstupPsqyhBwkiW_4Ty9a0RyWEC8AuHNIeYW4GfByegg4AL69P0xnj62fd-0wfFLJe86JW8f3mRiUHBif8r2rYk8Ok6uWaEinQpuriIITukYox9a6mPvLZurSPqoTB6NCwXeNzFkd_k3XvWvTP2P6n_TzeDMjhmcrm6grsZVPqJylrdj31hXbY1xh1_MWq_851pVPbBq4H48lEdyvJ2UgOHQCPZbZkHea8-lDMjHprjmyabQARSl99x9tvPnJ6H1Ma51m0sn_fCSfYGBN_w4i8FMF90MgboZ4FYMWcLNvOcdO-kcEqF__HwP-VGKvTXlooJVn2RmeZPWOn0JG92itdB-VLLQJw2FOSzSAC2kz9GIVMzPo0EltUdSV2laD5x2zaJGHxKHDKgQug5ZaRpPbqByjpFUUBkLbygvb6Nom1a2rBN9-yE0EED3fZXchCH-SnF-UNbK35F3cc8BDKVMNG9m31_14PGz_SbDnTCnl8rqwcBDu-tYLcHx3VSdZncOJONS2wA=w758-h903-no
 
Antagligen rätt långt ifrån en affordable men vad är detta :D
https://www.instagram.com/p/CAc1IgMjnsL/?igshid=n9f4gvfg1tg4
7463AAC4-BBC4-4677-A74A-B35A8CE060A0.jpeg
Ah. Ett av mina favoritämnen. J&co.
Man måste se dom som ett tittskåp (eller diorama heter det säkert på finspråk) för att uppskatta dom tror jag.
Om man försöker se på dom och jämföra med andra klockor blir dom svåra att försvara.
Men som konstverk, helt fantastiska.:)

Och då ska vi komma ihåg att en viktig definition av konst är att den inte får ha något annat syfte än att vara.:bookworm:
 
Skitsnygga. Sorry men jag har helt missat dina band. Var hittar man och var beställer man?
Återigen vilken snygg klocka och bandet ser jäkligt fint ut.
Hade kunnat passa på min san martin pilot tänker jag:)
@SpaceAce har du 20mm? :)
Stort tack båda två. :)
Jag har ingen hemsida men sök runt på forumet så borde du hitta lite bilder. Det ligger också några band på Instagram (spaceace_watch).
20mm är inga problem. :D
 
Tillbaka
Topp