• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tycker det ser riktigt bra ut. Riktigt snygg på den länken. Går säkert att få till ännu bättre i passningen om man vill :).
En länk som du beskriver bör inte kosta för mycket enligt mig. Beror givetvis lite på gravering och märkning av den också.

Ja, man kan säkert fippla till en bättre passning, men då denna var bara för test för hur det kan se ut så gör jag nog inte mer. :)
Tanken är ju att kunna erbjuda en bespoke länk som har endlinks gjorda för detta caset och luggarna.
Vad skulle du anse vara ett rimligt pris? Baltic, som jag ser upp mycket till som micromärke tar ju dryga 1200 för sin BOR-länk, det känns för mycket i detta segment anser jag.
 
E54A89F1-4518-4EFD-8081-7EF1DBFAC99C.jpeg

Lunch :)
 
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
Tycker det passade väldigt bra.
Prismässigt så beror det lite på vad klockan kostar. C.a. 500 kr är helt ok om det håller hyffsad kvalitet.
 
Ja, man kan säkert fippla till en bättre passning, men då denna var bara för test för hur det kan se ut så gör jag nog inte mer. :)
Tanken är ju att kunna erbjuda en bespoke länk som har endlinks gjorda för detta caset och luggarna.
Vad skulle du anse vara ett rimligt pris? Baltic, som jag ser upp mycket till som micromärke tar ju dryga 1200 för sin BOR-länk, det känns för mycket i detta segment anser jag.
Svårt att säga och beror helt och hållet på hur bra finish och kvalite som länken har. Skruvad eller pins? Strax under tusingen borde funka för en bra länk med perfekt fit.
 


Någon som nyligen fått leverans från kina? Hur lång tid tog det? Jag beställde i mitten av april men beställningen är fortfarande ”in transit” någonstans.

Jag beställde i slutet på mars, inget har kommit än :(

Edit: kom på att jag även beställde en klocka till sambon på Ebay (de som inte kommit är alla på Aliexpress) och den kom på drygt tre veckor

Verkar nästan som om det som beställdes under värsta Coronakaoset i slutet mars/början april hamnat i ett eget svart hål någonstans. Jag har också saker som är beställda senare som ändå verkar röra på sig. Hoppas inte grejerna är borta men det tror jag nog inte. Förmodligen bara en jävla backlog i hela systemet.

God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg

Håller med helt om att det ska vara vintagestuk på länken om det är det på klockan. Skär sig något fruktansvärt annars. Tänk er SEL och glidelock på en vintagesub... :hungover:
 
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
Ser riktigt bra ut tycker jag :) Gillar skarpt att slänga på en länk på en Field eller dressklocka och snabbt få en sportklocka som oftast är mycket mer slimmad än vad man är van vid för klocktypen. Finns väldigt få som kommit på den utmärkta idén, enda jag kommer på just nu är Hamilton med sin Khaki Field. Satte själv på ett Oyster på min Classica och det blev en fantastiskt lyckad kombo till utseendet som påminner lite om din kombo. Jag skulle nog vara beredd att betala ett premium på kanske 200kr i er prisklass för en hollow link länk och kanske 400kr för en solid. Vintagestuket hade passat bäst på trenchhuntern, lagom rasslig, nitade länkar och rejält avsmalnande typ 20mm till 16mm för att passa klockan som är såpass slim. Hade också hellre valt en billigare hollow link till trenchhuntern pga av att en för tung länk gör nog en såpass lätt klocka obalanserad. Jag hade solida länkar på min Classica och den sitter inte helt hundra på handleden pga att länken är så mycket tyngre än klockan. Den är 39mm som referens. Sen hade jag en OS Classic Standard ”Explorient” som var 38mm med ihålig länk och den satt som en dröm på handleden.
9066DF8E-9FF3-44E5-A6A8-B960EE3CD68C.jpeg
8574C591-64EE-4B1A-8749-66C2F3F18CA3.jpeg
 
Senast ändrad:
God helgdag klockvänner! :)
Testade en generic oysterlänk på en av våra Trenchhunter-samples igår, måste säga att det blev mycket bra! Fitment av endlinksen är ju kass, men denna länken är till en annan klocka egentligen.
Vad tycker ni? Och vad skulle en retro-inspirerad länk (möjligen hollow endlinks, stamped clasp osv.) få kosta anser ni? Själv gillar jag den lätta följsamheten av en länk av ”äldre snitt”, moderna länkar (jag kollar på dig Speedy pro) tenderar att bli så bulkiga och feta...

58632768-62C4-4356-B484-15149663A722.jpeg
Sjukt snygg klocka. Länken passar ju fint.
 
Den ser ut att väga ett halvkilo :rolleyes:
Riktigt frän på alla sätt och vis.
Den är inte så vansinnigt stor som många tror. Jämfört med andra klockor i Helsons laguppställning ter den sig ganska liten. Minst skulle jag säga. T.o.m mindre än deras fifty fathomsklon i "Whitebeard"-utförande...
96116541_3059842350743669_6718991505798725632_o.jpg

Stulen bild från FB.
Den är dessutom mindre än både min Oris tonneau och Spinnakern som jag köpte härom veckan. Orisen är tyngre på länk.

Men det går inte att komma ifrån att den ger ett bastant intryck.:happyhappy:
 
Den är inte så vansinnigt stor som många tror. Jämfört med andra klockor i Helsons laguppställning ter den sig ganska liten. Minst skulle jag säga. T.o.m mindre än deras fifty fathomsklon i "Whitebeard"-utförande...
96116541_3059842350743669_6718991505798725632_o.jpg

Stulen bild från FB.
Den är dessutom mindre än både min Oris tonneau och Spinnakern som jag köpte härom veckan. Orisen är tyngre på länk.

Men det går inte att komma ifrån att den ger ett bastant intryck.:happyhappy:
De feta luggarna gör sitt :)
Stulen bild ? Det är väl din egen bild eller är jag ute och cyklar ?
 
Enkelt fixat, du säljer den till @KlockTotte :)

Du kan få köpa min för tja, de är ju slutsålda överallt så ska vi säga 57000:- jämnt :)
Edit: Sålde den nyss på Ebay för begärt pris !

@KlockTotte Ja där ser du ju prisbilden för denna slutsålda och extremt hypade klocka, dra ett pm ifall du har 60 lök som bränner hål i fickan :D
Att jag bytte till mig den mot en klocka värd några hundra behöver ingen veta...
 
Verkar nästan som om det som beställdes under värsta Coronakaoset i slutet mars/början april hamnat i ett eget svart hål någonstans. Jag har också saker som är beställda senare som ändå verkar röra på sig. Hoppas inte grejerna är borta men det tror jag nog inte. Förmodligen bara en jävla backlog i hela systemet.



Håller med helt om att det ska vara vintagestuk på länken om det är det på klockan. Skär sig något fruktansvärt annars. Tänk er SEL och glidelock på en vintagesub... :hungover:
Eget svart hål lät ju inte så bra...
 
Ok! Var är det för app/program du spårat i?
Just dessa är från Wish, en klocklåda och ett mobilskal, så det är i appen. Tycker ofta det är lite svårspårat tills det ankommer Sverige, i den mån man får veta det. Med undantag för bra spårinfo med etablerade stora aktörer från början.
 
Just dessa är från Wish, en klocklåda och ett mobilskal, så det är i appen. Tycker ofta det är lite svårspårat tills det ankommer Sverige, i den mån man får veta det. Med undantag för bra spårinfo med etablerade stora aktörer från början.
Aha ok.
Men var det inte nån i tråden som hade nån internationell spårningsapp? Kan iofs googla själv.
 
Tillbaka
Topp