• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Nej inte så ny, jag köpte den när den släpptes för något år sedan. Då fanns den dock bara med ETA, nu finns den även med asiatisk ETA-klon till lägre pris :) den senare ska tydligen prestera rött okej också (inte testat själv dock)

Edit: och ja, den är inte så dum. Den är riktigt bra måste jag säga. Har för mig att trådfader @Birchgrove också fått klämma på en och kan intyga. Samma gäller @Björn Boett
Alla Geckotaklockor jag klämt på (3st) har haft väldig fin finish! Ofta roliga designer också!
 
749DAC6F-BEB7-437B-B462-8C7F62FB2855.jpeg

Godkväll alla :)
 
Idag har man fått lite sol på den panodilfärgade huden! Malm var med på en cykeltur förut!
214F0341-C92D-4C7C-AD44-F7066DDCA7C8.jpeg
5BC258CA-6E28-4FEF-9DFC-8FDFFE8C4211.jpeg
Snygg klocka och kul med temabild! :happyhappy:
God kväll, whisky och Mexican Train
IMG_20200521_212043.jpg
Mexican train? Låter som en sexuell eskapad... :D

Efter allt snack om länkar så kände jag mig tvungen att dra på länken på Montan igen. Jag gillar vanligtvis inte länk men fasen vad bra den här är! CWs länkar är också i en klass för sig. :)

20200521_213205.jpg
 
Med tanke på vilket jävla snack det var om mello när det begav sig är jag rent ut sagt besviken att ingen verkar ha postat den här?!
Den har allt! Humor, skön musik, en catchy text och matchande moves. Bonuspoäng för Colin Farrell, Elton John och albinon i kråsskjorta och Adidasdress i bakgrunden. :D

 
Det tycker jag! Har gärna stabila och bra quartzverk i mina klockor, synd inte fler mindre tillverkare vågar sig på det (i annat än kronografer) för inget fel på quartz eller mindre wis över det :)
Scurfas diver one är väl den ”finare” quartzklocka jag ägt men tyckte ändå att den kändes... ja lätt och lite fipplig, sekundvisaren prickade inte och därför kändes det inte lika gediget. I tanken föredrar jag Quartz, många års gångreserv, mindre servicebehov, tåligare, mer exakt osv. Bara fördelar. Men väl på handleden känns det aldrig lika bra.
Gillar tyngden och den svepande sekundvisaren på auto. Men det finns väl Quartz med svepande oxå? Och säkert någon tyngre?
 
Senast ändrad:
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D
 
Scurfas diver one är väl den ”finare” quartzklocka jag ägt men tyckte ändå att den kändes... ja lätt och lite fipplig, sekundvisaren prickade inte och därför kändes det inte lika gediget. I tanken föredrar jag Quartz, många års gångreserv, mindre servicebehov, tåligare, mer exakt osv. Bara fördelar. Men väl på handleden känns det aldrig lika bra.
Gillar tyngden och den svepande sekundvisaren. Men det finns väl Quartz med svepande oxå? Och säkert någon tyngre?
Min fett Bulova har svepande sekundvisare :)
 
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D

Den ska bli riktigt rolig att testa:)
3 dagar räcker för mig.. Svårt att har samma klocka mer än så ändå;)
 
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D
Iom att du tagit på dig att anordna så får du bestämma. För min del är nog ~4 dagar tillräckligt. Sedan är frågan om postgången kommer vara lika effektiv så att vi inte "tappar" massa dagar där.
 
Vart köpa bra oysterlänk inom EUs gränser. Gärna tunna endlinks
Har letat runt som en galning men hittar inget. Helst ngt "old school" med så smala som ändlänkar som möjligt.

Edi: 22mm :)
1295977802794_b1.jpg.b9faf6b4fb3910a340019df31dca8b32.jpg
 
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D
Jag kan vara med om vi har den ca 30 minuter var :D.
 
Dagens andra nyförvärv.
Inte mikro men väldigt affordable.
Very good enough!:cigar:
5120F9EF-BAE3-475E-BDD5-FF193366D2A6.jpeg
Snygg! Ingen dålig bil du sportar heller. Mer än very good enough skulle jag vilja säga! :cool::cool::cool:
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D
Mycket bra val! Bland det coolaste jag sett i klockväg på länge.
Den ska bli riktigt rolig att testa:)
3 dagar räcker för mig.. Svårt att har samma klocka mer än så ändå;)

Iom att du tagit på dig att anordna så får du bestämma. För min del är nog ~4 dagar tillräckligt. Sedan är frågan om postgången kommer vara lika effektiv så att vi inte "tappar" massa dagar där.
3-4 dagar räcker även för mig. Sätt mig och @FOQ efter varandra så gör vi en F2F-överlämning.
 
@Kalvin @FOQ @Lindellc @Birchgrove @FreakyLeo @Hawkeye @Remofflan @MaBr @parasec @rambo_amadeus @MarkoM
Era intresseanmälningar är noterade. :) Det blev den här på grönt nato då jag tyckte att den kändes mest balanserad: https://eu.d1milano.com/collections/commando/products/commando-38-mm-tank

Intresset var dock betydligt större än jag hade väntat mig så vi kanske ska korta ner tiden till typ tre dagar istället för en vecka? Annars tar det ju 3-4 månader innan den har hunnit runt till alla men jag är öppen för förslag. Vi kan så klart köra på en vecka per person om ni vill det men folk brukar vara så jäkla otåliga i den här tråden... :D

Funkar bra för mig. Tack för att du ordnar! Jag
är inte så bra på att skriva recensioner. Finns dom som gör det bättre, men hoppas kunna bomba mycket bilder och lite +/- ur mitt perspektiv.
 
Tillbaka
Topp