• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Dagens middag vinner man inte mästerkocken med direkt.. :D
IMG_20200523_172423-01.jpeg
Varför skulle man vilja göra det? Tacka vet jag lite gott hemmagjort. Finns mycket gott ute också, husmanskost är gott. :)
 
Inte ofta vi varnar för klockor...
Men som @Nilas sa till mig när jag köpte min Certina av @Björn Boett.
Kan vara det bästa i prisklassen!:)
Köp den inte! ;)
Kan nästan, men bara nästan döda jakten på nästa klocka!:rolleyes::D
72A2592B-4418-4954-8AEF-BCEA6AF901FA.jpeg

(Klockan är inte till salu, eller kommer att bli det.Jobbar ej som säljare för Certina heller.:))
Jag har sällan rätt men ibland glimmar det till :D.
Hög klass på den.
 
Inte ofta vi varnar för klockor...
Men som @Nilas sa till mig när jag köpte min Certina av @Björn Boett.
Kan vara det bästa i prisklassen!:)
Köp den inte! ;)
Kan nästan, men bara nästan döda jakten på nästa klocka!:rolleyes::D
72A2592B-4418-4954-8AEF-BCEA6AF901FA.jpeg

(Klockan är inte till salu, eller kommer att bli det.Jobbar ej som säljare för Certina heller.:))
Mkt bra klocka och prisvärd begagnad ja fasen även ny.
ADF4C33C-BB6A-4A2D-9DA2-91912ED87145.jpeg
 
En av KS absolut bästa samlingar, bara byta ut den sista mot en 1545 till så är du hemma ;)
Riktigt grym samling :). Jaha för egen del så går jag hem nu :D.
Tackar ödmjukast, ni är allt för vänliga :happyhappy: Jag var länge av den mening att Rolex är överskattat, har dock ändrat min uppfattning allteftersom. Misstänker att en stor dos av den irritation som finns mot märket tyvärr beror på den arrogans och hybris som råder bland många av dess ägare :oops:
 
Oj, sånt här är skoj :D Klockkontot är tomt som vanligt men villhöverlistan innehåller nog ganska mycket som jag skulle kunna offra klockor i samlingen för. Men med det sagt är jag ganska nöjd just nu.

Gerlach Otago - Ser allmänt tuff ut tycker jag... och Polsk
otago20.jpg


Casio Edifice EQB-1000D-1A - Ligger ganska högt upp på listan då den ändå är relativt affordable, börjar svalna något dock.
casio-edifice-edifice-bluetooth-eqb-1000d-1aer-11173488.jpg


Alpina AlpinerX - Hade varit roligt att prova något lite smartare, stor som f*n men i sådana fall skulle den nog ersätta min Suunto Elementum som också är smått gigantiskt.
arton1004091938-d8fd0.jpg


Squale Matic - Låg en 1521 här, skönt att korta ner listan när den dök upp för en vecka sedan men det tog inte många timmar innan nästa Squale letade sig in på listan igen.
Matic-Choc-Pol-6.jpg


D1Milano 38mm på länk - Spanat på länge, verkar som en skoj klocka med bra finish
D1-Milano-Ocean-Ultra-Thin-4.jpg


Poljot International Pobeda 2602W - Lite osäker på denna, men jag tycker att den är syndigt snygg.
pobedaphilipp2detail.jpg


.... och ingen lista är komplett utan lite ouppnåeliga graalklockor... men på längre sikt kanske man kan hugga en eller två av dem.

Bell&Ross BR V2-94 - Vill inte ha en Speedy, men vill ändå ha en Speedy... B&R Bellytanker funkar i stället.
bell-ross-brv2-94-bellytanker-limited-edition-500-pieces.jpg


Chaykin Joker - Någon av Chaykin Jokrarna hade varit riktigt skoj, liknar nästan inget annat på marknaden
mmexport1581091383036.jpg


Aquadive Bathysphere - Var väl LennyK som hade en här inne? Riktigt stenhård dykare. Hade valt den framför Sub, Planet Ocean, SuperOcean och andra status deskdivers alla dagar i veckan.
d4975e3a6a48b8073882bd3a969e75db.jpg
Jag hade BS100 och senare BS500 twin barrel. Riktiga godingar bägge två. Saknar dem. Hade hoppats att @sand3rs skulle få för sig att sälja tillbaka sin BS500 till mig. Men chansen är väl inte så stor. Det är den enda riktiga cravingen jag har just nu
 
Inte ofta vi varnar för klockor...
Men som @Nilas sa till mig när jag köpte min Certina av @Björn Boett.
Kan vara det bästa i prisklassen!:)
Köp den inte! ;)
Kan nästan, men bara nästan döda jakten på nästa klocka!:rolleyes::D
72A2592B-4418-4954-8AEF-BCEA6AF901FA.jpeg

(Klockan är inte till salu, eller kommer att bli det.Jobbar ej som säljare för Certina heller.:))
...... Med andra ord kan du snart kränga din Obris eller D1 till mig snart. Perfekt, tack kompis! :)
 

Tackar ödmjukast, ni är allt för vänliga :happyhappy: Jag var länge av den mening att Rolex är överskattat, har dock ändrat min uppfattning allteftersom. Misstänker att en stor dos av den irritation som finns mot märket tyvärr beror på den arrogans och hybris som råder bland många av dess ägare :oops:
För egen del så har jag ingenting emot Rolex alls, tvärtom skulle jag vilja säga. Däremot så tycker jag att deras uppblåsta priser är lite väl mycket fyllda med luft om man säger så. Kanske lite som med en del av dess ägare precis som du säger :D.
 
Inte ofta vi varnar för klockor...
Men som @Nilas sa till mig när jag köpte min Certina av @Björn Boett.
Kan vara det bästa i prisklassen!:)
Köp den inte! ;)
Kan nästan, men bara nästan döda jakten på nästa klocka!:rolleyes::D
72A2592B-4418-4954-8AEF-BCEA6AF901FA.jpeg

(Klockan är inte till salu, eller kommer att bli det.Jobbar ej som säljare för Certina heller.:))
Din scurfa är skitful (läs fin), vill du sälja den till mig? :angel:
 
Senast ändrad:
Alltså behöver lite input här.
Är sugen på Damasko/Sinn looken men har helt enkelt inte medlen på klockkontot på min sida. Eventuellt om jag säljer alla andra men det vill jag inte.
Hittade då denna moddade seiko på yobokies.
6C6B8C79-2932-485B-9D14-3ABA8A00E670.jpeg

Har ju utseendet, rätt storlek, har datum, klockkontot säger ok, men det känns inte så kul. Varför? Antar att det är så kopierat rakt av.
Men å andra sidan har jag ju beställt tex Parnis som är ungefär lika kopierat så jag förstår mig inte helt.
Gör ni?
 
Alltså behöver lite input här.
Är sugen på Damasko/Sinn looken men har helt enkelt inte medlen på klockkontot på min sida. Eventuellt om jag säljer alla andra men det vill jag inte.
Hittade då denna moddade seiko på yobokies.
6C6B8C79-2932-485B-9D14-3ABA8A00E670.jpeg

Har ju utseendet, rätt storlek, har datum, klockkontot säger ok, men det känns inte så kul. Varför? Antar att det är så kopierat rakt av.
Men å andra sidan har jag ju beställt tex Parnis som är ungefär lika kopierat så jag förstår mig inte helt.
Gör ni?
Handen på hjärtat, du låter lika knasig som mig :)
 
Alltså behöver lite input här.
Är sugen på Damasko/Sinn looken men har helt enkelt inte medlen på klockkontot på min sida. Eventuellt om jag säljer alla andra men det vill jag inte.
Hittade då denna moddade seiko på yobokies.
6C6B8C79-2932-485B-9D14-3ABA8A00E670.jpeg

Har ju utseendet, rätt storlek, har datum, klockkontot säger ok, men det känns inte så kul. Varför? Antar att det är så kopierat rakt av.
Men å andra sidan har jag ju beställt tex Parnis som är ungefär lika kopierat så jag förstår mig inte helt.
Gör ni?

För den är rätt trist, tycker modellen i original är fin men inte alls så kul moddad ser konstig ut estetiskt... :blackeye:
 
Alltså behöver lite input här.
Är sugen på Damasko/Sinn looken men har helt enkelt inte medlen på klockkontot på min sida. Eventuellt om jag säljer alla andra men det vill jag inte.
Hittade då denna moddade seiko på yobokies.
6C6B8C79-2932-485B-9D14-3ABA8A00E670.jpeg

Har ju utseendet, rätt storlek, har datum, klockkontot säger ok, men det känns inte så kul. Varför? Antar att det är så kopierat rakt av.
Men å andra sidan har jag ju beställt tex Parnis som är ungefär lika kopierat så jag förstår mig inte helt.
Gör ni?
San Martin Pilot Mark 18 är väl så nära du kan komma en Damasko DA37 utan att behöva betala premium, saknar full lume tavla och lumen ser lite ojämn ut men med ett NH35, safirglas och 200m vattenskydd för endast $159 är det en riktigt bra deal i min mening :)

https://wrwatches.com/collections/s.../products/san-martin-pilot-mark-18-white-dial

Edit: Den svarta också
https://wrwatches.com/collections/s...n-martin-pilot-mark-18?variant=29469290397805

San Martin Pilot Mark 18 Specs:
*All San Martin pilot mark 18 will be coming with NATO strap instead of leather strap.
  • Case material : 316L Stainless steel
  • Case back : 316L Stainless steel
  • Case size : 39mm
  • Height : 12mm
  • Lug to lug : 49mm
  • Lug width : 20mm
  • Strap : NATO strap
  • Buckle : 316L Stainless steel
  • Glass : Sapphire crystal with AR coating
  • Lume : Swiss C-3 Super-luminova
  • 
Movement : NH35
  • Crown : Screw down crown
  • Water resistance : 200m

IMG_3823_1024x1024@2x.jpg
IMG_3818_1024x1024@2x.jpg
IMG_3829_1024x1024@2x.jpg
DA-37_Schatten.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp