• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har själv haft en väldigt krokig väg fram till där jag är idag med min samling. Köpt på mig klockor under tiden men, får erkänna, haft lite flyt när det hittats något som jag önskat köpa en längre tid. Kunnat byta eller sälja så jag kunnat köpa det jag suktat lite mer efter. Enligt vissa köper man och byter för ofta, även enligt de som håller till på KS. Men det är väl en del av klockintresset tänker jag? Att köpa, testa, sälja tills man kommer fram till vad man vill ha? Om jag tror att något kan vara bra och det visar sig efter bara några dagar så betyder väl inte det att det måste stanna en viss tid innan man "får" sälja vidare? Här får ni en bild som kompensation för OT. Ni får skicka psykolog kostnaden som faktura, kan Swisha annars :p
IMG_20200523_195635.jpg
Dina funderingar är i allra högsta grad OnTopic tycker jag. Stilen jag kör är att enbart köpa klockor jag kan tänka mig äga resten av livet.
 
Fattar inte hur man dubbelciterar så detta är ett svar till Totte med.
Håller med er, satt där med sista potatisbiten på tallriken och kände; Nä känns det inte helt rätt är det bättre att skita i det, oavsett hur mycket rea och trevliga specs det är.
Tack för samrådan. På återseende!
Du trycker + Citat sedan lägg in citat :)
Tror du gör helt rätt i det :)
 
Ett inlägg ifrån min 2000:de post på detta angenäma, beroendeframkallande forum. Jag nyttjar KS minst lika frekvent som dagens kids hänger på Snapchat och Tik tok, men här lär man sig nytt, bränner pengar och har det allmänt jäkligt trevligt :)! Jag gillar KS extra mycket nu i dessa konstiga tider, det blir liksom en ”flykt” från allt elände som pågår i världen och en fin gemenskap med trevliga medmänniskor. Hoppas att ni alla mår bra, njuter av lördagen på bästa sätt och tillåter min lilla bildkavalkad nu på en handfull av de klockor som varit i min ägo senaste månaderna.
Mot 3000 inlägg och vidare:cigar:
D23400FB-C361-4815-9E42-90EE981CF63C.jpeg

2DB2E2E9-EA69-45AE-A232-E7529D6CDCEB.jpeg

998170D1-6ACB-4616-A8BC-5818AD8C1967.jpeg

A080A4AF-E004-4E76-A594-18D7895362CB.jpeg

9bMpLb9.jpg

Vbd7s1M.jpg

fNma0Yy.jpg

CZrKZub.jpg

BNFb7LG.jpg

nSAuVUw.jpg

5iUojY7.jpg

Hmmm....:rolleyes:
46A40F1D-FCB2-4B04-8B04-AAFDA4C697C1.jpeg

9CD8D6C6-7E2B-4088-9D58-6E1F1AB98807.jpeg
 
Ett inlägg ifrån min 2000:de post på detta angenäma, beroendeframkallande forum. Jag nyttjar KS minst lika frekvent som dagens kids hänger på Snapchat och Tik tok, men här lär man sig nytt, bränner pengar och har det allmänt jäkligt trevligt :)! Jag gillar KS extra mycket nu i dessa konstiga tider, det blir liksom en ”flykt” från allt elände som pågår i världen och en fin gemenskap med trevliga medmänniskor. Hoppas att ni alla mår bra, njuter av lördagen på bästa sätt och tillåter min lilla bildkavalkad nu på en handfull av de klockor som varit i min ägo senaste månaderna.
Mot 3000 inlägg och vidare:cigar:
D23400FB-C361-4815-9E42-90EE981CF63C.jpeg

2DB2E2E9-EA69-45AE-A232-E7529D6CDCEB.jpeg

998170D1-6ACB-4616-A8BC-5818AD8C1967.jpeg

A080A4AF-E004-4E76-A594-18D7895362CB.jpeg

9bMpLb9.jpg

Vbd7s1M.jpg

fNma0Yy.jpg

CZrKZub.jpg

BNFb7LG.jpg

nSAuVUw.jpg

5iUojY7.jpg
Härliga klockor! Första kontakten jag hade med dig var ännu en trevlig upplevelse här på KS. Klockan du bytte bort var en ren förlust för dig :D Men när du bestämt dig så ska det bytas! Så passa nu på att byta mot mannens grymma Scurfa! Och grattis till 2000 inlägg :happyhappy: Närmar mig med stormsteg själv känner jag :p
 
Ja det är med ett sätt, men då hade jag aldrig haft ekonomi till att testa allt jag testat och vill testa i framtiden :woot:
Det förstås...
Jag började i helt omvänd ända med Rolex och Breitling, men så tröttnade jag så innerligt på just det faktum att jag inte har ekonomin för att köra det racet.
Köpte mig därför en DW och sportade endast den i ett halvår medan allt annat låg i träda. Sedan upptäckte jag denna tråd... som gav mig intresset åter fast nu i (för mig) ekonomiskt överkomligt skrud.

Edit: Det här vet en hel del av er mikrober redan, vill bara informera @KlockTotte.
 
Senast ändrad:
Ett inlägg ifrån min 2000:de post på detta angenäma, beroendeframkallande forum. Jag nyttjar KS minst lika frekvent som dagens kids hänger på Snapchat och Tik tok, men här lär man sig nytt, bränner pengar och har det allmänt jäkligt trevligt :)! Jag gillar KS extra mycket nu i dessa konstiga tider, det blir liksom en ”flykt” från allt elände som pågår i världen och en fin gemenskap med trevliga medmänniskor. Hoppas att ni alla mår bra, njuter av lördagen på bästa sätt och tillåter min lilla bildkavalkad nu på en handfull av de klockor som varit i min ägo senaste månaderna.
Mot 3000 inlägg och vidare:cigar:
D23400FB-C361-4815-9E42-90EE981CF63C.jpeg

2DB2E2E9-EA69-45AE-A232-E7529D6CDCEB.jpeg

998170D1-6ACB-4616-A8BC-5818AD8C1967.jpeg

A080A4AF-E004-4E76-A594-18D7895362CB.jpeg

9bMpLb9.jpg

Vbd7s1M.jpg

fNma0Yy.jpg

CZrKZub.jpg

BNFb7LG.jpg

nSAuVUw.jpg

5iUojY7.jpg
Kul att du är här, det är såna som du som gör det kul att vara här, även för dej själv. Det är liksom självuppfyllande, många med samma trevliga inställning drar till sig fler såna. Grattis till 2k och kör hårt. ;) (Inte för att antalet inlägg spelar så stor roll, mer vad de innehåller:artist:)
 
Vet ni. Den här tråden är så skön. Inget snobberi. Jag har ägt Steinhart och andra ”kopior”. I andra delar av forumet har man fått så mycket skit för det. Snobberi snobberi och snobberi.
Här kan man t.o.m. ha en Triwa eller DW utan att dissas. sköna snubbar med rätt inställning. Man blir nästan rörd. Skön kväll på er.
image.jpg
 
Dina funderingar är i allra högsta grad OnTopic tycker jag. Stilen jag kör är att enbart köpa klockor jag kan tänka mig äga resten av livet.
Livstid suck, jag som går och längtar efter den där rlt... :( (so now I'm praying for the end of time, to hurry up and arrive...) Du gör helt rätt broder, men ibland måste man testa på vägen...:bag:
 
Senast ändrad:
Vet ni. Den här tråden är så skön. Inget snobberi. Jag har ägt Steinhart och andra ”kopior”. I andra delar av forumet har man fått så mycket skit för det. Snobberi snobberi och snobberi.
Här kan man t.o.m. ha en Triwa eller DW utan att dissas. sköna snubbar med rätt inställning. Man blir nästan rörd. Skön kväll på er.
image.jpg
De e la gött, såna e vi här. Inklusive du. ;):cool:
 
Tillbaka
Topp